Uostamiesčio perėjos – lyg rusiškos ruletės: po moters žūties žadama imtis veiksmų dėl saugumo

Klaipėdą sukrėtė dar viena tragedija. Pakeliui iš darbo vienoje uostamiesčio ligoninių pėsčiųjų perėjoje su kryptiniu apšvietimu po automobilio ratais žuvo darbingo amžiaus moteris. Jaunas vairuotojas tikino jos nepamatęs.

Ėjo iš darbo

Tragedija Liepojos gatvėje, pėsčiųjų perėjoje ties Jūrininkų ligonine, įvyko šeštadienį, 18.15 val.

53 metų moteris ėjo nuo ligoninės.

Kryptiniu apšvietimu apšviestoje pėsčiųjų perėjoje ją partrenkė 25-erių vaikino vairuojamas automobilis "Seat Leon".

Moteris žuvo. Vairuotojas įvykio vietoje klausinėjamas pareigūnų teigė nematęs moters, buvę tamsu, o pėsčiosios jis nepastebėjo, nors ji vilkėjo gana šviesiais rūbais.

Taip, girdime pasakymus, kad mieste labai daug, gal net per daug šviesoforų. Bet juk vairuotojai dėl to ir kalti.

Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos viršininkas Mindaugas Džermeika teigė, kad tiriant šią eismo nelaimę dar teks sulaukti ne vieno specialisto išvadų.

Lauks ekspertų išvadų

Tikimasi išsiaiškinti, ar moteris tikrai ėjo per pėsčiųjų perėją. Apie tai galėtų papasakoti įvykio liudininkai ar kiti tuo pačiu metu važiavę vairuotojai.

Autotechninė ekspertizė turėtų parodyti, kokiu greičiu važiavo mirtiną avariją sukėlęs automobilis. Ekspertai galės nustatyti šiuos duomenis iš kraujo pėdsakų ir mašinos stabdymo pėdsakų, iš atstumo tarp sustojusio automobilio ir partrenktos moters.

Mindaugas Džermeika / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Ne vienas interneto komentatorius šalia žinios apie moters žūtį dėstė savo nuomonę, esą važiuodamas 50 kilometrų per valandą greičiu automobilis būtų moterį tik sužeidęs, bet nepražudęs. O jei dar prieš perėją būtų pristabdęs, nelaimės buvo galima išvengti.

Galvos apie šviesoforą

M.Džermeika teigė, kad po šios skaudžios avarijos ketina kreiptis į savivaldybę, kad būtų dar kartą įvertintas pėsčiųjų saugumas šioje perėjoje. Kadangi ji jau yra apšviesta kryptiniu apšvietimu, kitas būdas paversti ją dar saugesne – įrengti šviesoforą.

"Taip, girdime pasakymų, kad mieste labai daug, gal net per daug šviesoforų. Bet juk vairuotojai dėl to ir kalti. Prisiminkime, kiek pėsčiųjų žuvo Baltijos prospekto perėjose, kol šių buvo daug ir ties jomis nebuvo šviesoforų", – teigė Kelių policijos vadovas.

Prieš kelerius metus prie judriausių perėjų buvo pastatyti mokinukus vaizduojantys muliažai, versdavę vairuotojus sustoti. Tai buvo nebloga prevencinė priemonė, bet iš presuoto kartono pagaminti atvaizdai buvo labai greitai suniokoti.

M.Džermeika prisimena, kad, derinant leidimą šiai prevencinei priemonei, teko nemažai gaišti ir susidurti su nemenkais biurokratiniais kliuviniais.

Statistika teigia, kad miesto perėjose žūsta vis mažiau žmonių, bet ir viena auka yra didžiulė tragedija. Klaipėdoje vairuotojai ne visada linkę prieš pėsčiųjų perėjas pristabdyti ar net sustoti, kaip tai yra įprasta Vakarų šalyse.

Statistika ir faktai

Šiemet Klaipėdoje avarijose žuvo 4 žmonės (1 pėsčioji, 3 mašinų keleiviai ir vairuotojai).

2020 m. per tą patį laiką – 6 žmonės.

Šiemet Klaipėdos apskrityje avarijose žuvo 15 žmonių.

2020 m. per tą patį laiką apskrityje – 19 žmonių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
Siaip ir patys pestieji turetu but atidesni jei mato kad masina nestbado nu tai ir geriau ir neiti is principo "man pirmumas tai ir einu" as visad pastoviu geriau palaukiu ir jei daugiau nei viena juosta tai neleki kaip akis isdeges o pries antra juosta sustoji ir paziuri ar niekas neparskrenda. Tiesiog kiekvienas atsakingas uz savo sauguma esam. Tikrai gaila kad partrenke bet jei deti sviesafora tai tik ta kur uzsidega pestiesiams zalia kai jie paspaudzia mygtuka

Pc Molas

Pc Molas portretas
Tarp (Reikjaviko g ir smilteles g,) per metus ant sios sankryzos,labai daznai ivyksta avarijos, netgi dienos metu,lekia smiteles g kaip isproteje, slysta ratai,nepraleidzia sukantis is smilteles g i reikjaviko,masinos uzsoka tiesiog ant sviesaforo, nesuprantu ir as kodel nesiima kazkokii pokyciu,kad ten maziau butu avariju? Vaikai is Smilteles progimnazijos lekte per gatve, viena diena papuls kazkas ir ten po ratais. Gal valdzia galetu ir apie tai susimastyt. Arba vairuotojai galetu numest greiti, ruksta is padangu. Per siuos metus 3 kart susidurimus maciau, o dar kiek nematytu tik girdetu.

Tiesa.

Tiesa.  portretas
Man dažnai tenka eiti prie ligoninių esančią perėja. Ir visada bijau. Gatve plati, mašinos važiuoja didelių greičiu ir visada galvoju-spėsiu ar ne pereiti. Šioje perėjoje būtinai reikalingas šviesoforas. Čia vaikšto ne tik ligoninių darbuotojai, bet ir daug pagyvenusių žmonių, kurie, deja, ne vikruoliai.
VISI KOMENTARAI 22

Galerijos

Daugiau straipsnių