Tanklaivį taranavusios jachtos nepamatė nei kariuomenė, nei pasieniečiai

  • Teksto dydis:

Tanklaivio Būtingės terminale savaitgalį taranavusios jachtos nepamatė nei kariuomenės, nei pasieniečių radarai.

Tuo metu Lenkijos kapitalo naftos koncerno „Orlen Lietuva“, kuriam priklauso terminalas, atstovai nekomentuoja, ar pastebėjo šalia tanklaivio plaukiojančią jachtą ir ar kaip nors reagavo.

Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) Pakrančių apsaugos rinktinės vado pavaduotojas Stasys Rožnys BNS sako, kad Lietuvos jūrinę sieną kirtusios jachtos pasieniečiai nepastebėjo dėl per senų naudojamų radarų.

„Technika jau yra ne pirmos jaunystės ir oro sąlygos, plaukiojimo priemonių lygis, paros metas, įjungtos sistemos lemia, ar mes ją pastebėsime. Čia žmogiškojo faktoriaus iš esmės nėra“, - BNS sakė S.Rožnys.

Jie teigė, kad pasieniečiai ir kariuomenė turi atskirus radarus ir stebi kiek skirtingus vandenis. Tačiau abejų tarnybų radarai yra integruoti ir tiek VSAT, tiek kariuomenė gali matyti vienas kito fiksuojamus duomenis.

Pasak S.Rožnio, kariuomenės radaruose jachtos taip pat nebuvo matyti.

Tą patvirtino ir Karinių jūrų pajėgų atstovas.

„Nes buvo blogas oras“, - BNS sakė vyresnysis seržantas Audrius Vitkauskas.

Jis teigė, kad tanklaivis ir jachta nesusidūrė stipriai.

Savo ruožtu „Orlen Lietuvos“ nekomentavo, ar jų samdoma saugos bendrovė pastebėjo ir kažkaip reagavo į prie tanklaivio priartėjusią jachtą.

„Būtingės terminalo akvatorijos saugumas yra užtikrinamas bendradarbiaujant su Lietuvos kariuomene, Valstybės sienos apsaugos tarnyba prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos. Taip pat, dirbame su profesionaliais rangovais, kurie užtikrina objekto saugumą naudojant radarų ir vaizdo stebėjimo sistemas ir fizinę objekto apsaugą“, - rašoma „Orlen Lietuvos“ BNS pateiktame atsakyme.

Atsitrenkusi į tanklaivį jachta nuplaukė Klaipėdos link ir bandė švartuotis Klaipėdos uoste, tačiau jai nepavyko to padaryti iš pirmo karto.

Jachtai plaukiant link Klaipėdos ją pastebėjo pasieniečių radarai. Šalia Klaipėdos uosto jachta buvo sustabdyta, o jos buriuotoją atlydėjus prie krantinės jam buvo nustatytas 1,5 promilės girtumas.

Pagal 2014 metais priimtą energetikos ministro įsakymą, Būtingės naftos terminalui taikomas antrasis fizinės saugos lygis. Jis taikomas vidutinės rizikos objektams.

Šiuose objektuose turi būti įrengta apsaugos sistema, leidžianti aptikti ir įvertinti pašalinių objektų įsibrovimą iš išorės bei operatyviai reaguoti į pavojaus signalus. Objekto saugumui užtikrinti gali būti naudojama perimetrinė tvora, apsaugos signalizacija, elektroninė įeigos kontrolės sistema ir vaizdo stebėjimo sistema. Į apsaugos sistemos pavojaus signalus turi reaguoti apsaugos darbuotojai ar kiti nuolat budintys darbuotojai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Aris

Aris portretas
O dar norim su Rusija kariauti.Kam reikalinga ta perkama pasenusi ginkluotė jei mūsų radarai tipo nieko nemato ir siena kiaura kaip rėtis?Apie radarų problemą visi kas netingi postringavo kai Baltijos jūroj nukrito AN-2 ir tada niekas nieko nematė.Bet paaiškinkit veltėdžiai:KODĖL TARYBINIAIS LAIKAIS NET SU PAPRASTA VALTIM PRAKTIŠKAI NEBUVO GALIMYBĖS PRASMUKTI PRO PASIENIEČIUS?Radarai tikrai nebuvo naujasni negu dabar.Sėkmės saugant Lietuvos sienas.

R

R portretas
Kam nuplėsė antpecius ? - o kam, cia tik eilinė barza, plius bloooogas oras. Kai stuktelės valtelė su 1.5 " promilės " dinamito tada .... sudaryta spec. komisija kalbės, kalbės , ir vėl visi liks su antpeciais. Japonas is gėdos nusizudytu, LT karininkas ar ministras-- a mnie poh.....

pritariu

pritariu portretas
Kam mums radarai jei mes turim pokarines haubicas? Prie tų radarį nei carienė nusifotografuos nei mergztaberečių būrys gerai atrodys :)
VISI KOMENTARAI 22

Galerijos

Daugiau straipsnių