Kai dauguma rytinės Baltijos jūros uostų mažina krovą, Klaipėdos uostas toliau stebina augimu ir naujais rekordais.
Tokių puikių vieno ketvirčio Klaipėdos uosto krovos rezultatų dar nebuvo. Sausio–kovo mėnesiais uoste krauta 9,96 mln. tonų krovinių. Teigiama, kad rekordinių 2015-ųjų grafikas lenkiamas net 10 proc.
Vėl net iki 35 proc. augo naftos produktų krova. Bene džiugiausia tai, kad uoste pagaliau ėmė daugėti konteinerių. Šiemet gerokai daugiau krovinių gabenta jūrų keltais, auga grūdų krova. Mažėjo tik vienintelio uoste masinio krovinio – trąšų krova.
Rekordus muša ir suskystintųjų gamtinių dujų krova. Ji yra net 376 proc. didesnė nei pernai. Tiesa, šie skaičiai dar nėra dideli ir uosto rezultatams įtakos beveik nedaro. Dabar į Klaipėdos uostą kas mėnesį atplaukia maždaug po du dujovežius.
Šiemet pagal krovos augimą Klaipėdos uostas lenkia visus rytinės Baltijos regiono uostus, įskaitant ir Rusijos. Pagal bendrą krovą jis nusileidžia tik Rusijos Ust Lugos, Primorsko ir Sankt Peterburgo uostams. Lenkiami visi rytinės Baltijos valstybių jūros uostai, tarp jų – ir pagrindinis konkurentas Ryga.
„Vertindami Klaipėdos uosto pasiekimus, turime atsižvelgti į sudėtingą geopolitinę situaciją. Kompanijos sugebėjo prisitaikyti prie pokyčių. Nedaug turime rusiškų krovinių, pagrindiniai mūsų klientai – Lietuvos ir Baltarusijos kompanijos. Nuolat vystomas konkurencingas Klaipėdos uostas suteikia jiems palankių krovos sąlygų. Klientai jaučia stabilumą ir pasitikėjimą mūsų uostu“, – dėstė Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika.
Jis prognozavo, kad šiuos metus Klaipėdos uostas baigs dar didesne krova nei pernai.
Gera krova lėmė ir puikius finansinius Klaipėdos uosto rezultatus. Šiemet rinkliavų uoste gauta net 14 proc. daugiau nei pernai. Per pirmąjį ketvirtį surinkta 12,37 mln. eurų. Dar 1,82 mln. eurų gauta iš uosto žemės nuomos.
Naujausi komentarai