Uostas norėtų atliekų surinkimo laivo

Uostas turės konsultacijas dėl galimybės įsigyti laivą su lijalinių vandenų valymo įranga.

Universalus laivas

Tai būtų 23–40 m ilgio, 7–10 m pločio laivas. Jis būtų suprojektuotas ir pastatytas kaip lijalinių vandenų, nuotekų, šlamo ir šiukšlių surinkimo ir transportavimo laivas. Atliekos ir šiukšlės bus surenkamos iš atplaukusių į Klaipėdos uostą laivų, transportuojamos ir atiduodamos į kranto valymo įrenginius. Reikia, kad laive būtų ne mažiau kaip 8 krovininės talpyklos, skirtos lijaliniams vandenims, išvalytiems vandenims, nutekamiems vandenims ir šlamui priimti. Bendra jų talpa būtų 400–500 kubinių metrų.

Ant pagrindinio denio turėtų būti išdėstyti ir 10 šiukšlių konteinerių arba vienas 20 pėdų konteineris. Taip pat turės būti numatyta ir boninių užtvarų ričių vieta. Konteineriams ir ritėms turės būti numatyti tvirtinimo mazgai.

Ant denio būtų ir trys ne mažiau kaip 60 kubinių metrų per valandą našumo siurbliai, skirti lijaliniams vandenims ir atliekoms iš krovininių laivų pumpuoti. Lijaliniams vandenims valyti būtų sumontuotas specialus įrenginys, kurio našumas ne mažesnis kaip 5 kubiniai metrai per valandą.

Nedidelė įgula

Laivas turėtų ir savo autonomines talpykles, o svarbiausia – iki 10 kubinių metrų dyzelino rezervuarą. Jis dirbtų Klaipėdos uoste ir jo prieigose nepertraukiamu kasdieniu 24 valandų budėjimo grafiku.

Laivą vienu metu valdytų trijų žmonių įgula – kapitonas, mechanikas ir jūreivis – motoristas. Jūrininkai jame dirbtų pamainomis.

Numatyta, kad laivas būtų dyzelinis. Siekiant padidinti manevringumą, laive būtų sumontuotas priekio pavairavimo įrenginys.

Laivas privalo būti ledo klasės ir būtų pritaikytas dirbti esant iki 15 centimetrų ištisiniam ir iki 30 centimetrų laužytam ledui. Jo korpusas ir antstatas būtų pagaminti iš jūrinio plieno. Pageidaujama, kad laivo priekyje būtų sumontuotas teleskopinis kranas, skirtas žarnų, šiukšlių konteinerių, 20 pėdų konteineriui ar ritėms su boninėmis užtvaromis kelti. 

Paklausa yra išaugusi

Pasirenkant laivo modelį kreipiamasi konsultacijų į laivų statytojus, kad rekomenduotų gerąją praktiką Vakarų Europos uostuose užtikrinančio atliekų surinkimo ir vandenų valymo laivo konstrukciją.

Konsultacijos gali būti tarsi konkursas, kad ateityje pasiūlytas vienas ar kitas laivo variantas bus pasirinktas statyti toje gamykloje, kuri pasiūlys priimtiniausią projektą.

Šiuo metu tokių laivų paklausa Europos uostuose yra išaugusi. Tai lėmė ir nauja laivų balastinių laivų direktyva, ir sugriežtinti aplinkosauginiai reikalavimai į uostą atplaukiantiems laivams.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Noretojai

Noretojai portretas
Zemsiurbes irgi norejo… paskaiciavo teisingai ir nebenori, o sita tegu ir perka uz savo pinigus tie norintieji, o ne uz visu LT zmoniu pinigus, tie ju norai jau vemt vercia…

Nusipirksiu,

Nusipirksiu, portretas
kai algą gausiu.Nesinori apsunkinti valstybės. Juk jie tiek darbo turi...

Norit?

Norit?  portretas
Tai nusipirkit. Taigi uždirbat, varot pelną atsipūtę. Ar vėl kai ko reikia valstybė turi pirkt?
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių