- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Iki šiol taip ir neaišku, kokio uosto reikia Šventojoje ir iš viso ar ten reikia kokio nors uosto.
Ant šleivo pamato...
Aktualus Šventosios uosto klausimas buvo aptartas Lietuvos jūrų kapitonų asociacijos išplėstiniame pasitarime kartu su jūrine bendruomene.
„Nenorėtume likti nuošalyje, siūlytume jūrininkų, jūrų kapitonų konsultacijas, kaip Palangos savivaldybei geriau ir be klaidų atstatyti Šventosios uostą“, – dėstė jūrų kapitonų asociacijos pirmininkas Juozas Liepuonius.
Jūrų kapitonas Sigitas Šileris įsitikinęs, kad kapitonai galėtų konsultuoti tik uosto saugios laivybos klausimais.
„Dėl paties uosto atstatymo mes nieko negalime. Pirmiausia turi būti finansiniai sprendimai kaip atstatyti uostą. Neseniai kalbėjome su Valentinu Greičiūnu, išgirdome, kad Šventoji kaip uostas yra sugadinta, nes aplink uostą žemės yra privatizuotos“, – pastebėjo S.Šileris.
Jo nuomone, turėtų būti aiškus planas, kokio uosto reikia Šventojoje. Kitaip uosto statyba vyks tarsi namo statymas ant šleivo pamato.
„Galim palaikyti Šventosios uosto atstatymo idėją, nes esame jūrininkai ir pasisakome už jūrinės infrastruktūros plėtimą, bet tada turime žinoti, iš kur bus pinigai. Ir, ar jie nebus išplaunami?“, – svarstė S.Šileris.
Numestas, kad numirtų...
Šventosios uosto atstatymas iki šiol atrodė tarsi nesusipratimas.
„Buvau komisijoje, kuri kas 2-3 metus svarstydavo klausimus susietus su Šventosios uostu. Vyko gal kokie 4 posėdžiai. Kaskart juose būdavo vis nauja Šventosios uosto koncepcija“, – prabilo burlaivio „Brabander“ kapitonas Valdemaras Vizbaras.
Anot jo, pradžioje kalbėta apie 300 vietų jachtų uostą. Po to apie uostą su Būtingės naftos terminalo vilkikais.
„Esu matęs ir 300, ir 3,5 tūkstančių jachtų uostus. Kai paklausiau kur sutalpins 300 jachtų, tuometinis Klaipėdos uosto direktorius Eugenijus Gentvilas atsakė, kad jachtos stovės taip, kaip parodyta paveiksliuke, suprask schemoje“, –prisiminė V.Vizbaras. Jis suskaičiavęs, kad į Šventosios uostą geriausiu atveju būtų tilpusios apie 50 jachtų.
Pradėjus kalbėti apie Būtingės naftos terminalo vilkikus gylis padidėjo nuo 4 iki 6 metrų, o kaina išaugo gal tris kartus.
„Paskaičiavau ir pasakiau, jog buksyrams į Klaipėdą reikės plaukioti 400 metų ir tai gilinimas neatsipirks“, – prisiminė V.Vizbaras.
Jo nuomone, iki šios dienos nėra Šventosios uosto koncepcijos. Palangos savivaldybei tas uostas numestas tam, kad „galutinai numirtų“, nes savivaldybė niekada neturės lėšų, kad tinkamai atstatytų uostelį.
Su Šventosios uostu Lietuvoje viskas buvo daroma tarsi atžagariomis rankomis. Liūdna darosi žvilgtelėjus į netoli esantį Latvijos Pavilostos uostelį.
„Latviai paėmė ir pasidarė uostelį už europinius pinigus Pavilostoje. Jo atsipirkimas fantastiškas. Žinau, nes mano draugai ten dirba. Į Pavilostą atplaukia lygiai tiek pat jachtų kaip į Klaipėdą“, – teigė V.Vizbaras.
Nežada toleruoti nesąmonių
Klaipėdietis, jūrininkas Dionyzas Varkalis prisipažino šešis metus dirbęs su žemsiurbe, kuri valė Šventosios uostą. Taip pat jis yra surinkęs daug dokumentų apie Šventosios uosto statybą nuo 1925 metų.
„Svaičiojimas, kad galima atstatyti Šventosios uostą be molų yra nesuprantamas. Šiaurės vakarų vėjas, kurį vadinu gentviliniu, per savaitę ar dvi visiškai užneša Šventosios uosto kanalą“, - pastebėjo D.Varkalis.
Prisiminta, kad ant to vėjo ir „pasimovė“ 2011 m. Klaipėdos uosto direkcija, kai išgilino Šventosios uosto kanalą. Jis buvo užneštas per kelias dienas, po to kai su panfaromis buvo atidarytas uostas.
„Klaidingai galvojama, kad žemsiurbė be molų išgelbės Šventosios uostą. Nieko nebus. Laivai įplauks į uostą ir bus užblokuoti jame papūtus šiaurės vakarų vėjui. Turės laukti porą mėnesių kol žemsiurbė prakas kanalą“, – svarstė D.Varkalis.
Jo teigimu, jei kanalą bus bandoma kasti nuo jūros pusės gali įvykti ir tragedijų. Šventosios uosto istorijoje taip jau buvo. 1927 m. nuskendo žemsiurbė, kuri bandė prasikasti į uostą nuo jūros pusės. D.Varkalio teigimu, sovietiniais laikais žemsiurbė Šventosios uostą visada valydavo plaukdama iš uosto į jūrą.
Lietuvos jūrininkų sąjungos pirmininkas Petras Bekėža teigė, jog norėtų padėti, patarti Palangos savivaldybei dėl Šventosios uosto. Kartu su Dionyzu Varkaliu bandė susitikti su meru. Bet problema esanti, kad nėra Palangos valdžios noro susitikti su jūrininkais.
Klaipėdos jūrinė bendruomenė nenorinti likti nuošalyje. Ji netoleruosianti, jei atstatant Šventosios uostą bus krečiamos nesąmonės, kurios iki šiol buvusios panašios į pinigų „plovimą“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Karinės jūrų pajėgos NATO misijai Baltijos jūroje skyrė du laivus1
Karinės jūrų pajėgos NATO kritinės infrastruktūros apsaugos operacijai Baltijos jūroje skyrė du laivus, jie trečiadienį išplaukė į jūrą, BNS nurodė Lietuvos kariuomenė. ...
-
Uostamiestis mini Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos 102-ąsias metines1
Sausio 15-ąją uostamiestyje, Skulptūrų parke, prie paminklo „Už Laisvę žuvusiems“, tradiciškai buvo paminėtos Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos 102-osios metinės. Jų metu buvo prisiminti svarbūs 1923-iųjų istorin...
-
Vaikų „linksmybės“: sniego gniūžtėmis – į automobilius1
Vieno prekybos centro automobilių stovėjimo aikštelėje buvo pastebėti du vaikai, į mašinas mėtantys sniego gniūžtes. Vyriškiui išlipus jų sudrausminti vos neįvyko nelaimė – vienas nepilnametis atsitrenkė į važiuo...
-
Olando Kepurės skardis – lankomiausias objektas
Aplinkosaugininkai pripažįsta, kad Olando Kepurės skardis – vienas lankomiausių šalies objektų. ...
-
Dėl vaizdo kameros Jūrininkų prospekte – sumaištis: kam šita „akytė“?
Jūrininkų prospekte esančio daugiabučio namo pirmojo aukšto balkone įrengta vaizdo stebėjimo kamera. Klaipėdiečiai svarsto, ką buto gyventojas stebi – vaikų žaidimų aikštelę, teritoriją po balkonu, o gal tiesiog praeivius? ...
-
Pristatytas Klaipėdos veiklos plano projektas 2025–2027 m.: kasmet prireiks per 500 mln. eurų
Klaipėdos gyventojams pristatytas 2025–2027 metų Strateginio veiklos plano projektas. Planuojama, kad programoms įgyvendinti kasmet prireiks po daugiau kaip 500 mln. eurų. ...
-
Klaipėdoje priedangų skaičius tebeauga
Klaipėdoje daugėja priedangų – jų skaičius šiuo metu siekia 90. Pavojaus atveju jose pasislėpti galėtų apie 31 tūkst. žmonių. Nuolatos ieškoma ir kitų galimų naujų priedangų vietų. O gyventojams skaitomos paskaitos civilin...
-
Tragiško likimo majorui Oksui skirs knygą1
Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos metinės šiandien bus minimos ne tik uostamiestyje, bet ir Kaune, kur bus pagerbtas ir vienas pagrindinių šios kovinės operacijos vadų – Juozas Tomkus, slapyvardžiu Oksas. Ši trag...
-
Naujovė bažnyčioje – mišios anglų kalba5
Nuo šiol kartą per mėnesį Klaipėdos Marijos Taikos Karalienės bažnyčioje mišios vyks anglų kalba. Jos bus skirtos uostamiestyje ir aplink jį gyvenantiems užsieniečiams. Tikimasi, kad tai padės integruotis ir įsitraukti į bendruomen...
-
Klaipėdoje minimos krašto prijungimo prie Lietuvos 102-osios metinės
Klaipėdoje trečiadienį minimos šio krašto prijungimo prie Lietuvos 102-osios metinės. ...