Šiemet buvo ir sunkių laivų avarijų

Gruodžio viduryje įvykęs dviejų laivų susidūrimas Baltijos jūroje prie Švedijos krantų lyg ir leistų daryti prielaidą, kad padaugėjo laivų avarijų.

Nesandari laivo sistema

Lietuvos vandenyse arba laivuose, kur nukentėjo jūrininkai iš Lietuvos, incidentų nebuvo daug.

Pirmoji avarija įvyko šiemet sausio 25 d., kai Klaipėdos uoste prie 65A krantinės nuskendo Lietuvos vidaus vandenų žemkasė "Sunland". Nepaisant to, kad šio įvykio metu žmonės nenukentėjo, pats incidentas laikomas sunkiu, nes laivas nuskendo.

Incidentas: žemkasė "Sunland" nuskendo uoste prie krantinės. KVJUD nuotr.

Po kurio laiko buvo priimtas sprendimas neatlikti saugos tyrimo. Paskelbta tik informacija apie įvykį informaciniame biuletenyje, kad kitiems būtų pavyzdys, kas buvo padaryta blogai.

Paaiškėjo, kad budėti prie laivo buvo paskirtas mechanikas. Jis sausio 24-ąją apžiūrėjo laivą, užvedė pagalbinį variklį ir, nieko įtartino nepastebėjęs, apie 14 val. išėjo namo. Kitos dienos rytą laivas rastas nuskendęs prie krantinės, iš vandens matėsi tik kyšančios jo antenos.

Įdomu tai, kad prieš 1,5 mėnesio laivą buvo tikrinę Lietuvos transporto saugos administracijos inspektoriai. Jie jokių trūkumų nenustatė.

Paaiškėjo, kad laivas nuskendo dėl nesandarios gaisro gesinimo vandeniu sistemos. Ant siurblio vamzdžio jungties su gofruota gumine žarna buvo surūdiję ne iki galo įsukti varžtai. Jie negalėjo sandariai uždaryti sistemos. Prieš tai smarkiai šalo, ledas praplėtė nesandarią vietą. Prasidėjus atlydžiui vanduo sunkėsi į laivą. Šis nepastebėtas pamažu grimzdo į dugną. Tai įprasta laivų skendimo schema, kai būna nevisai tvarkingos kingstonų sistemos.

Nesusikalbėjimo rezultatas

Kol kas nebaigtas tyrimas laive "Samus Swan", kur žuvo jūrininkas iš Lietuvos.

Kitas 2021 m. įvykis buvo gegužės 29 d., kai iš kuro pildymo laivo "Grumant" į jūrų keltą "Finlandia Seaways" buvo pilami degalai. Atliekant kuro užpildymo žarnų prapūtimą iš laivo "Finlandia Seaways" ant jo denio, o po to ir į uosto akvatoriją išsiliejo jūrinis mazutas.

Incidento priežastimi buvo pripažintas nesusikalbėjimas tarp "Grumant" ir "Finlandia Seaways" laivų įgulų narių. Kuro užpildymo metu "Grumant" laivo įgulos narys su "Finlandia Seaways" kalbėjosi rusų kalba. Šios kalbos nesuprato laivo "Finlandia Seaways" mechanikas.

Vykdant prapūtimą jūrinis mazutas išsiliejo per alsuoklį, kuris nebuvo uždarytas. Laivo "Finlandia Seaways" mechanikas po incidento aiškino, kad jis su "Grumant" laivo įgulos nariu bendravo per savo komandos narį, kuris suprato rusiškai. Šis išgirdęs rusiškai jam versdavo į anglų kalbą. Tai užtrukdavo ilgiau nei įprasta. Kai prasidėjo prapūtimas, jis dar nebuvo pasirengęs, nespėjo uždaryti alsuoklio angos.

Tarša: iš laivo "Finlandia Seaways" į uosto akvatoriją nutekėjo jūrinio mazuto. Incidento tyrėjų nuotr.

Susilietė trys laivai

Skaudi nelaimė šiemet rugsėjo 11 d. įvyko Viduržemio jūroje laive "Samus Swan". Šiam laivui plaukiant jūroje mašinų skyriuje kilo gaisras. Įgula gaisrą užgesino, o laivas nuvilktas į uostą Sicilijoje.

Gaisro metu žuvo du laivo įgulos nariai. Vienas iš jų buvo Lietuvos pilietis. Kadangi laivas plaukė su Maltos vėliava, incidentą tiria Maltos saugos tyrimų biuras. Šiame tyrime dalyvauja ir Lietuvos laivų avarijų ir incidentų tyrimo tarnyba.

Dėl šios avarijos, kuri kvalifikuojama kaip labai sunki, nes žuvo žmonės, tyrimas nėra baigtas. Įprasta, kad tokių incidentų tyrimai, kur dalyvauja net kelių šalių tyrėjai, gali tęstis metus ir ilgiau.

Nebaigtas tirti ir šiemet spalio 1 d. Klaipėdos uoste užregistruotas incidentas. Panamoje registruotas laivas "CL Tomo" su locmanu uosto kanalu plaukė link uosto vartų. Praplaukdamas jis užkabino prie uosto 4-osios krantinės stovėjusį laivą "Melinda", registruotą Maršalų salose, ir prie 3-iosios krantinės stovėjusį laivą "PS Houston", registruotą Maltoje.

Avarijos metu žmonės nenukentėjo, aplinka neužteršta, tačiau visi trys laivai buvo apgadinti. Nuo spalio 28 d. atliekamas šio incidento saugos tyrimas. Kol kas jis nebaigtas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Pastebėjau

Pastebėjau portretas
Viskas parašyta labai tiksliai. Galima paskaityti: Nebaigtas tirti ir šiemet spalio 1 d. Klaipėdos uoste užregistruotas incidentas. Panamoje registruotas laivas "CL Tomo" su locmanu uosto kanalu plaukė link uosto vartų. Praplaukdamas jis užkabino prie uosto 4-osios krantinės stovėjusį laivą "Melinda", registruotą Maršalų salose, ir prie 3-iosios krantinės stovėjusį laivą "PS Houston", registruotą Maltoje. Kai bus baigtas incidento tyrimas, matyt, parašys ir jo išvadas.

Anonimas

Anonimas portretas
nu cia PY da ra su gazeta ! DDD

jis

jis portretas
ne viskas aprašyta. O kur vos didele tragedija nepasibaigusi avarija, kai praplaukiantis laivas kliudė prišvartuotą benzino tanklaivį? Tai jau ne incidentas skaitosi? Visokios geldos ar paskendę kateriai tai incidentai, o tai, kad vos pusės uosto nesusprogdino- šiap sau įvykis.
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

  • Po incidento progimnazijoje prabilo apie mokyklų saugumą: reikia daryti du dalykus
    Po incidento progimnazijoje prabilo apie mokyklų saugumą: reikia daryti du dalykus

    Klaipėdoje vyrui patekus į progimnaziją ir pavogus moksleivių telefonus, švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ignas Gaižiūnas teigia, kad stiprinant ugdymo įstaigų saugumą, svarbiausia užtikrinti aplinkos stebėjimą ir patekimo į pastat...

  • Mokslininkai įminė 80 metų senumo mįslę: nustatė senojo Nidos švyturio vietą
    Mokslininkai įminė 80 metų senumo mįslę: nustatė senojo Nidos švyturio vietą

    Baigiantis Švyturių metams Neringoje ir Klaipėdoje bei minint senojo Nidos švyturio įžiebimo 150 metų sukaktį, Vilniaus Gedimino technikos universiteto („Vilnius tech“) mokslininkai nustatė tikslią senojo švyturio viet...

  • Modernus „Vaikystės sodo“ darželis: naujos erdvės vaikams Klaipėdos centre
    Modernus „Vaikystės sodo“ darželis: naujos erdvės vaikams Klaipėdos centre

    Įvairūs moksliniai tyrimai rodo, kad kokybiškas ankstyvasis ugdymas yra itin svarbus ikimokyklinio amžiaus vaikų raidai ir jų ateities sėkmei. Šis ugdymas yra tvirtas pamatas, ant kurio formuojasi vaikų intelektinis, emocinis ir socialinis...

    1
  • Eglučių kiemelio konkurse – 45 dalyviai
    Eglučių kiemelio konkurse – 45 dalyviai

    Į gruodį vyksiantį Kalėdų eglučių kiemelio konkursą užsiregistravo net 45 klaipėdiečių organizacijos. Lapkričio 20-oji buvo paskutinė registracijos diena, tačiau dar devynių dalyvių sulaukta kitą dieną, terminui jau oficialiai pasibaigus. ...

  • „Pražuvusi Klaipėda“ nukeliavo į sandėlį
    „Pražuvusi Klaipėda“ nukeliavo į sandėlį

    Ne vienerius metus klaipėdiečiams rodęs, kaip šiame mieste gyventa prieš kelis šimtus metų, kūrinys dingo iš įprastos vietos. Šioje tvirtovės įtvirtinimų vietą ženklinančiame plote netrukus bus įrengtas kitas akc...

    3
  • Lietuvos kariams – padėka ir pagarba
    Lietuvos kariams – padėka ir pagarba

    Žvarbų penktadienio vidurdienį klaipėdiečiai kartu su kariais atžygiavo į Kruizinių laivų terminalą, kuriame vyko Lietuvos kariuomenės 106-ųjų atkūrimo metinių ceremonija. Skambėjo sveikinimo kalbos, aidėjo salvės, virš susirinkusiųj...

  • Terminalo pavadinimas – ne vienas
    Terminalo pavadinimas – ne vienas

    Kruizinių laivų terminalas gali būti vadinamas dvejopai – ne tik visiems įprastu oficialiu pavadinimu, bet ir kitu – Karo ir kruizinių laivų terminalu. Taip esą nuspręsta dėl to, kad šiame terminale švartuojasi ne tik kruizin...

  • Uostamiestyje lapus šluos ir gruodį
    Uostamiestyje lapus šluos ir gruodį

    Rudeninių lapų šlavimo ir išvežimo darbai vyks iki gruodžio vidurio. Šią savaitę vien iš Skulptūrų parko išvežta net 20 tonų lapų. Didžioji dalis šaligatvių – nuvalyti, pamažu valomi ir kiti parkai ...

    1
  • Kam važiuoti į Laplandiją, jei turime Palangą?!
    Kam važiuoti į Laplandiją, jei turime Palangą?!

    Nuo jaukių vakarienių, pramogų šeimai iki energingų renginių ir fejerverkų – šventiniu laikotarpiu Palanga stengiasi patenkinti kiekvieno poreikius. Šiųmetis švenčių laukimas mylimiausiame kurorte prie jūros bus pers...

    3
  • Lapkričio pabaiga – nežiemiška
    Lapkričio pabaiga – nežiemiška

    Sinoptikų pranešimai pajūryje gyvenantiems žmonėms neleidžia tikėtis nei didesnių šalčių, nei ypatingos šilumos. Viskas bus taip, kaip ir paprastai būna lapkričio gale – stiproki vėjai vaikys debesis, o kai jie nurims, ga...

Daugiau straipsnių