- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
ES investicijos leidžia sukurti ateities transporto viziją į laivybos galimybes. Bendradarbiaudama su Klaipėdos universitetu (KU), įmonė įgyvendino ES fondų finansuojamą projektą, kurio metu sukurtas elektra varomo visiškai autonominio keleivinio kelto technologijos prototipas.
„Vakarų valstybėse, ypač Skandinavijoje, keleivinis vandens transportas yra plačiai naudojamas. Sekdami naujienas, matome, kad jį siekiama padaryti kuo mažiau taršų ir kuo draugiškesnį aplinkai“, – teigė įmonės vadovas M. Arkušauskas.
Klimato kaitos akivaizdoje žalieji sprendimai tampa aktualūs ne tik antžeminiam, bet ir vandens transportui. Bendrovė „Western Baltic Engineering“ pristatė viziją, kokie keltai netolimoje ateityje galėtų jungti Smiltynę ir žemyninį Kuršių marių krantą.
Revoliucinių pokyčių aušra
Bendradarbiaudama su Klaipėdos universitetu (KU), įmonė įgyvendino ES fondų finansuojamą projektą, kurio metu sukurtas elektra varomo visiškai autonominio keleivinio kelto technologijos prototipas.
Bendrovės „Western Baltic Engineering“ direktoriaus Mariaus Arkušausko pastebėjimu, prisijungiant prie informacinių ir ryšių technologijų, tokie inovatyvūs sprendiniai įneša revoliucinių pokyčių į tradicines laivybos praktikas ir atskleidžia naujus horizontus tiek laivų savininkams, tiek operatoriams ar statytojams.
Autonominis laivas nereikalauja įgulos narių ant denio – tokia naujos kartos transporto priemonė stebima ir kontroliuojama ant kranto esančių specialistų, naudojantis detektoriais, aukštos rezoliucijos kameromis bei pažangiomis palydovinėmis sistemomis, o tai leidžia maksimaliai sumažinti žmogiškojo faktoriaus nulemtų klaidų tikimybę.
Mokslo ir verslo simbiozė
Klaipėdiečių pristatytas kelto prototipas numato galimybę gabenti apie 600 žmonių ir 40 dviračių. Laivo ilgis – iki 35 m, plotis – iki 12 m, viršvandeninio borto aukštis – apie 3,4 m, o greitis – iki 10 mazgų.
Nors keltas – visiškai autonominis, tačiau jis galėtų būti valdomas ne tik autonominėmis sistemomis, bet ir nuotoliniu bei rankiniu būdu iš paties kelto.
M. Arkušausko teigimu, projektas atliepia naujausias jūrinių technologijų vystymo tendencijas pasauliniu mastu. „Šiuo metu sukurti prototipai yra bandymų stadijose, be to, susiduria su bendru iššūkiu – tarptautiniai teisės aktai kol kas neįgalina tokio tipo laivų naudojimo. Tačiau neabejojama, jog tai – tik laiko klausimas“, – sakė įmonės vadovas.
Skatinant mokslo ir verslo bendradarbiavimą projekto partneriu neatsitiktinai pasirinkta uostamiesčio alma mater – KU turi reikšmingos patirties kuriant bei diegiant įvairaus pobūdžio autonomines sistemas, aktyviai vykdo įvairius pramonės užsakomuosius tyrimus ir sistemų kūrimo darbus.
Flotilė neišvengiamai sensta
Pokyčius Baltijos jūros regiono laivyboje skatina ne viena aplinkybė. Žinoma, vienas aktualiausių – ekologinis faktorius, susijęs tiek su nuosekliai intensyvėjančia logistika, tiek su geografine padėtimi: būdama pusiau uždara teritorija, Baltija tampa jautresne jūriniam užterštumui nei atviros jūrinės zonos.
Kuršių nerijos teritorija yra įtraukta į UNESCO pasaulinio paveldo sąrašą, todėl taip pat itin aktualu, kad transporto priemonės regione atitiktų aukščiausius ekologinius standartus.
Be to, tenka įvertinti, kad ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje esama viešojo vandens transporto flotilė neišvengiamai sensta.
Lietuvos rinkos keleivinių keltų poreikio mastas – 2,2 mln. keleivių per metus.
Pavyzdžiui, iš bendrovės „Smiltynės perkėla“ operuojamų keltų net trys skaičiuoja nuo 17 iki 19 metų, tad vien Lietuvoje per ateinančius 5–10 metų teks keisti bent kelis tokius laivus.
Atveria unikalias galimybes
Europoje veikia per 230 keltus operuojančių kompanijų. Prognozuojama, kad apie 10 proc. jų per ateinančius 10 metų taip pat sieks atnaujinti savo flotilę.
„Vakarų valstybėse, ypač Skandinavijoje, keleivinis vandens transportas yra plačiai naudojamas. Sekdami naujienas, matome, kad jį siekiama padaryti kuo mažiau taršų ir kuo draugiškesnį aplinkai. Tačiau nė viena šalis ar tose šalyse veikiančios laivų projektavimo įmonės nėra pasiskelbusios, kad projektuos autonominį keleivius gabenantį vandens transportą. Todėl tikime, kad mūsų sukurtas projektas bus itin patrauklus ir už Lietuvos ribų“, – prognozavo įmonės vadovas M. Arkušauskas.
Neabejojama, jog prototipo plėtojimas atveria unikalias galimybes uostamiesčiui kurti autonominio vandens transporto vystymo ir testavimo bendradarbystės erdvę bei tapti tokio transporto technologijų plėtojimo centru ne tik Baltijos jūros regione, bet ir už jo ribų.
ES investicijos
Lietuvos Respublikos finansų ministerija siekia atkreipti dėmesį, kad ES fondų investicijos prisideda prie gyvenimo kokybės gerinimo, kuria esminius pokyčius ir skatina gyventojus jaustis aktyvia Europos bendruomenės dalimi. 2021–2027 m. laikotarpiu Lietuva įgyvendins investicijų už daugiau nei 7,5 mlrd. eurų!
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą3
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...
-
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų – aktualios?13
Lauko džiovyklos prie daugiabučių namų uostamiesčio gyventojams – vis dar aktualios. Tačiau daugelyje kiemų jos pamažu naikinamos, kadangi prioritetas teikiamas mašinų vietų, vaikų žaidimų aikštelių, suoliukų, žaliųjų plot...
-
Klaipėdiečius siutina kriokiantys automobiliai15
Uostamiesčio gyventojams įgriso naktimis triukšmingais automobiliais važinėjantys ir ramybės neduodantys jaunuoliai. Pareigūnai tikina, kad triukšmą keliančios modifikuotos automobilių išmetimo sistemos ne visais atvejais neatitin...
-
Klaipėdos kapinėse įjungtas vandens tiekimas4
Artimųjų amžinojo poilsio vietas lankantys klaipėdiečiai jau gali naudotis vandens čiaupais. Prižiūrėtojai įjungė vandens tiekimą Lėbartų ir Joniškės kapinėse. ...
-
Klaipėdoje planuojama rekonstruoti miesto polikliniką4
Klaipėdos savivaldybė pasirašė sutartį su įmone „Synergy Solutions“, kuri parengs 1979 metais uostamiestyje pastatytos poliklinikos kapitalinio remonto techninį projektą. ...
-
Jaunieji uostamiesčio ambasadoriai
Septintą kartą Klaipėdos turizmo informacijos centras organizavo „Jaunųjų gidų mokyklėlę“ arba užsiėmimų ciklą „Jaunasis Klaipėdos ambasadorius“, skirtą jaunesniųjų klasių vaikams. Kadangi šiemet mieste paskelbti...
-
Klaipėdiečiai: ant šaligatvių virsta medžiai7
Draudimas kirsti ar genėti medžius įsigaliojo nuo kovo vidurio. Tad uostamiestyje iki šios datos jau turėjo būti viskas iškirsta ir išgenėta. Tačiau klaipėdiečiai stebisi virš šaligatvių pavojingai pasvirusiais ir b...
-
Klaipėdos savivaldybės pastate – darbuotojų evakavimo pratybos2
Klaipėdos savivaldybės administracijos pastate, esančiame Liepų gatvėje, vyko darbuotojų evakavimo pratybos. Jų metu pastate buvo imituotas gaisras, sklido dūmai. Pasigirdus garsiniams signalams, žmonės evakavosi iš pastato į sutartą vietą ...