Atsinaujina Palangos oro uostas: rekonstrukcija prasidės jau kitais metais

Artėjančių metų rudenį Palangos oro uoste prasidės rekonstrukcija. Numatoma atnaujinti oro uosto kilimo ir tūpimo, riedėjimo takus bei peronus. Svarbiausių darbų piko metu – kiek daugiau nei mėnesį – orlaiviai neskraidys.

Rangovo paieškų pradžia

Palangos oro uostas stovi ant reikšmingų darbų slenksčio – artėjančių metų rugsėjį čia ketinama pradėti rekonstrukciją.

Vakar regiono savivaldybių atstovams ir žiniasklaidai pristatyti laukiantys darbai.

Palangos meras Šarūnas Vaitkus šį projektą įvardijo oro uosto atgimimu.

„Tikėkimės, kad po pasaulinių pandemijų skrydžių daugės, ir regionas trauks turistus“, – vylėsi Š. Vaitkus.

Įmonės "Lietuvos oro uostai" vadovas Marius Gelžinis informavo, kad darbus atliksiančio rangovo paieškų pradžia numatoma jau šią savaitę.

Sutartį su konkursą laimėsiančia įmone tikimasi pasirašyti artėjančių metų antrąjį ketvirtį.

Startas – kitą rugsėjį

Rekonstrukciją numatoma pridėti 2021 m. rugsėjį. Per patį darbų piką oro uosto veikla bus stabdoma pačiam trumpiausiam reikalingam laikotarpiui – 45 dienoms.

Prognozuojama, kad rekonstrukcija kainuos 15–18 mln. eurų. Darbus "Lietuvos oro uostai" atliks savo lėšomis.

M. Gelžinis patikino, kad numatomas infrastruktūros atnaujinimas yra būtinas tiek siekiant užtikrinti saugumo reikalavimus, tiek išvengti galimų skrydžių ribojimų ateityje, jeigu dabar būtų nuspręsta rekonstrukcijos nevykdyti.

Anot "Lietuvos oro uostų" vadovo, oro uostų infrastruktūros eksploatavimo laikas yra 10–15 m. Palangos oro uosto kilimo ir tūpimo takas rekonstruotas 2007 m., o peronas – 1996–1997 m.

Stabdys veiklą

Planuojant rekonstrukciją numatomi trys jos etapai: pasiruošimas bei primasis ir antrasis statybos darbų etapai.

Nors didieji rekonstrukcijos darbai prasidės tik rugsėjį, tačiau iš esmės bus plušama nuo pat sutarties pasirašymo, kaip tikimasi, balandį.

Nuo balandžio iki rugsėjo vyks pasiruošimo etapas, per kurį rangovas turės užsitikrinti medžiagų tiekimą, atlikti kitus smulkius pasirengimo darbus. Šis rekonstrukcijos etapas oro uosto veiklos netrikdys.

Esminis pasikeitimas numatomas rugsėjo 6 d. Nuo tos dienos iki spalio 20-osios vyks pirmasis darbų etapas. Tada, kaip minėta, bus stabdoma oro uosto veikla.

Specialistų teigimu, toks darbų terminas yra ne toks patogus rangovams, tačiau įveikiamas ir turintis mažiau įtakos regionui.

Per šį laiką turės būti įvykdyti beveik visi svariausi darbai.

Po šio laikotarpio numatytas antrasis etapas – nuo spalio 20 iki gruodžio 1 d. – skiriamas darbams užbaigti. Tuo metu oro uosto darbas neturėtų sutrikti.

Kategorija nesikeis

"Lietuvos oro uostų" atstovų teigimu, rekonstrukcijos metu numatoma iš esmės atnaujinti visą Palangos oro uosto aerodromo infrastruktūrą.

Bus pakeistos visos aerodromos dangos, kai kur – iš esmės. Žadama atnaujinti paviršines nuotekų sistemas, tai turėtų prisidėti mažinant orlaivių slydimo riziką. Planuojama atnaujinti žiburių sistemą. Ji bus tokia, kokia naudojama šiuolaikinėje aviacijoje. Tokia sistema jau veikia Vilniaus oro uoste.

Rekonstrukcijos metu bus atnaujinami ir orlaiviams reikalingi techniniai elementai. Modernės ir apšvietimo sistema.

Po rekonstrukcijos oro uosto kategorija nepasikeis – čia ir toliau bus priimami tokio pat dydžio orlaiviai kaip ir iki rekonstrukcijos.

Įvertino orus

Svarstant apie geriausią laikotarpį darbams atlikti, atsižvelgta tiek į tinkamiausias meteorologines sąlygas, tiek ir į prognozuojamus mažiausius keleivių praradimus.

Pastebima, kad kai kuriems darbams rudeniški orai gali turėti įtakos, tačiau, atlikus meteorologinę analizę, pasirinktas toks laikas, kuris turi mažiau rizikų sujaukti planus.

Teigiama, kad ypač lietingų dienų paprastai daugėja būtent spalio pabaigoje, kai ir numatomas didžiųjų darbų finišas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Donatas

Donatas portretas
Jau seniai reikėjo tuos darbus atlikti. Juk dėl karantino net lėktuvai neskrido. O dabar vėl bus trukdžiai.Ir apskritai Palangos oro uostas labai jau nykus .Net normaliai pailsėti ar pavalgyti išskrendant nėra kur.O su tais mašinų šlagbaumais -tai visiški vėjai. Aikštelė mažutė ,mašinos viena prie kitos o dar turi bėgti kažkur užsimokėti. Ne visus nominalus ten priima. Žodžiu yra ką tobulinti to oro uosto veikloje.Net normalių nuorodų ,kaip pasiekti oro uostą -nėra.Žmonės sakė ne kartą klaidžiojo, kol surado.

Koronavirus

Koronavirus portretas
COVID-19

Praeivis

Praeivis portretas
Teisingai, senai reikėjo... Keleivinio transporto labai trūksta, dasigauti iš ir į Klaipėdą, prieš ir po kiekvieno skrydžio... Viešbutuko mažo būtų neblogai turėti prie pat...
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių