- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo vasario 1 d. pradėjo veikti iš esmės pakeista vidaus vandenų transporto priemonių registravimo tvarka.
Nebeliko dalies prievolių
Dar 2006 m. patvirtintos vidaus vandenų transporto priemonių registravimo taisyklės buvo keistos 11 kartų. Daugiausia jos pakeistos kaip tik dabar.
Esminė naujovė – nebereikia registruoti sportinių laivų, vandens dviračių, irklinių valčių, nepriklausomai nuo jų ilgio, taip pat burinių jachtas, kurių ilgis mažesnis kaip 6 m, valčių su pakabinamais elektros varikliais, irklinių turistinių plaustų, kurių keliamoji galia ne didesnė kaip 500 kg, kitose šalyse įregistruotų vidaus vandenų transporto priemonių.
Pagal pirmines 2006 m. registravimo taisykles, privalėjo būti registruojami visi mažieji, pramoginiai, sportiniai ir asmeniniai laivai, išskyrus irklines bei gumines valtis ir vandens dviračius, kurių keliamoji galia mažiau kaip 250 kg, ir vienkorpusinės ir daugiakorpusinės burinės jachtos, kurių korpusas trumpesnis kaip 2,5 m arba ilgesnis kaip 24 m.
Taip pat turėjo būti registruotos plūduriuojančios priemonės, išskyrus turistinius plaustus, kurių keliamoji galia mažiau kaip 250 kg.
Sumažėjo tikrinimų
Dėl to, kad privaloma buvo registruoti vos ne kiekvieną valtį, vidaus vandens transporto skaičius Lietuvoje buvo labai smarkiai išpūstas. Kiek jis išpūstas, paaiškėjo po to, kai buvo pagal ankstesnius susisiekimo ministro įsakymus sumažintas laivų skaičius, kuriems nebereikėjo atlikti techninių apžiūrų. Nuo techninių apžiūrų buvo atleisti visi laivai, kuriems dabar pagal susisiekimo ministro įsakymą nuimta prievolė juos registruoti.
Vienu metu Lietuvos vidaus vandenų registre buvo apie 67 tūkst. laivų. Iš jų apie 50 tūkst. – valčių. Kaip rodė laivų apžiūrų duomenys, dauguma laivų buvo „popieriniai“. Realių normalių laivų buvo 10 kartų mažiau.
Atmetus mažesnius laivus, apžiūrų skaičius sumažėjo tris kartus – nuo 6 238 iki 1 938. Klaipėdos regione techninėms apžiūroms privalomų pateiktų vidaus vandenų laivų skaičius sumažėjo nuo 1 848 iki 626.
Dabar laivų skaičius realus, daugmaž atspindintis tikrąją situaciją Lietuvos vidaus vandens telkiniuose, kuriuose leidžiama laivyba. Pagal tikruosius skaičius, vidaus vandenų laivyba Lietuvoje yra menkoka, nedidelių pramoginių laivų nėra daug.
Registravimo tvarka supaprastėjo
Viena iš priežasčių, kodėl Lietuvoje yra mažai pramoginių laivų, minima tai, kad skirtingose ES šalyse iki šiol laivų registravimo sąlygos smarkiai skirdavosi.
Nusipirkus naudotą pramoginį laivelį kur nors Švedijoje, kur registravimo tvarka buvo paprasta arba jos visai nebuvo, įregistruoti tą laivelį Lietuvoje buvo nedaug šansų. Būdavo reikalaujama pateikti laivo registracijos kitoje šalyje dokumentus. Bet jei asmeniniais tikslais laivelį naudojęs švedas jo neregistravo, iš kur galėjo būti tokie dokumentai?
Ir dabar Lietuvoje numatyta, kad registravimo metu reikalingas vidaus vandenų transporto priemonės tapatumo nustatymas. Tačiau naujose Vidaus vandenų transporto priemonių registravimo taisyklėse numatyta paprastesnė tapatumo nustatymo tvarka, kai laivas prieš tai buvo eksploatuojamas arba pagamintas ES šalyse.
Lietuvos saugios laivybos administracija nurodo, kad įsigyjant Lietuvos Respublikoje neregistruotą (ar išregistruotą) pramoginį ar asmeninį laivą arba pakabinamąjį variklį būtina įsitikinti, ar laivas turi korpuso numerį, o variklis – variklio numerį, gamintojo lentelę, CE ženklinimą ir atitikties deklaraciją (kai taikoma). Taip pat gali būti ir dokumentai, kuriuose yra įregistravimui reikalingi duomenys: valstybės kompetentinga institucija, gamintojas ar gamintojo atstovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos jūrų muziejaus turo Aukštaitijoje startas – Utena
Lietuvos jūrų muziejus 45-ąjį sezoną pradeda įspūdingu projektu „Su jūra mes didesni“, kuris iki rudens jūrinės Lietuvos idėjas skleis labiausiai nuo Baltijos nutolusiame regione – Aukštaitijoje. ...
-
Klaipėdoje planuojama rekonstruoti miesto polikliniką1
Klaipėdos savivaldybė pasirašė sutartį su įmone „Synergy Solutions“, kuri parengs 1979 metais uostamiestyje pastatytos poliklinikos kapitalinio remonto techninį projektą. ...
-
Jaunieji uostamiesčio ambasadoriai
Septintą kartą Klaipėdos turizmo informacijos centras organizavo „Jaunųjų gidų mokyklėlę“ arba užsiėmimų ciklą „Jaunasis Klaipėdos ambasadorius“, skirtą jaunesniųjų klasių vaikams. Kadangi šiemet mieste paskelbti...
-
Klaipėdiečiai: ant šaligatvių virsta medžiai2
Draudimas kirsti ar genėti medžius įsigaliojo nuo kovo vidurio. Tad uostamiestyje iki šios datos jau turėjo būti viskas iškirsta ir išgenėta. Tačiau klaipėdiečiai stebisi virš šaligatvių pavojingai pasvirusiais ir b...
-
Klaipėdos savivaldybės pastate – darbuotojų evakavimo pratybos2
Klaipėdos savivaldybės administracijos pastate, esančiame Liepų gatvėje, vyko darbuotojų evakavimo pratybos. Jų metu pastate buvo imituotas gaisras, sklido dūmai. Pasigirdus garsiniams signalams, žmonės evakavosi iš pastato į sutartą vietą ...
-
Paskelbtas konkursas Paupių pirminės sveikatos priežiūros centro vadovo pareigoms
Klaipėdos rajono savivaldybės administracija dar kartą skelbia konkursą Paupių pirminės sveikatos priežiūros centro vadovo (-ės) pareigoms. ...
-
Mažosios Lietuvos saugomų teritorijų direkcijos lankytojų centrui – ypatinga dovana
Dr. Saulius Bučas Mažosios Lietuvos saugomų teritorijų direkcijos lankytojų centrui įteikė ypatingą dovaną – maždaug 7 tūkst. metų senumo mezolito pabaigos kirvuką iš elnio rago. Mokslininkas rado jį parko teritorijoje, pajūrio ruo...
-
Kunigiškėse – įtarimai žiauriu elgesiu su gyvūnais: katinas krito taip lyg širdies smūgis ištiko3
Septyniolika kačių per savaitę – tiek skaičiuoja netekę Palangos Kunigiškių gyvenvietės žmonės ir įtaria, kad katės nunuodytos. Jeigu Kunigiškėse primėtyta žiurknuodžių – žmonės bijo ne tik dėl augintinių. ...
-
Klaipėdiečius kviečia į talką7
Šiemet Klaipėdą švarinti kviečiama paskutinį balandžio savaitgalį. ...
-
Lietuvos jūrų muziejuje prasideda 45-asis sezonas
Lietuvos jūrų muziejus pradeda 45-ąjį sezoną, dirbdamas ne tik savaitgaliais, o nuo trečiadienio iki sekmadienio. ...