- Asta Aleksėjūnaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Klaipėdiečiai norėtų mieste daugiau pėsčiųjų perėjų, tačiau specialistai aiškina, kad jos nesaugios – esą kaip tik perėjose ir būna daugiausia skaudžių įvykių.
Į darželį – per gatvę
Į Klaipėdos valdininkus kreipėsi Vyturio gatvės gyventojai, prašydami čia įrengti daugiau pėsčiųjų perėjų.
„Vyturio gatvės neporinių namų gyventojų vaikai neturi galimybės saugiai kirsti gatvės. Einant Laukininkų gatvės link nėra oficialių perėjų. Pavyzdžiui, vaikas eina iš Vyturio gatvės 13-ojo namo į darželį „Linelis“, kurio adresas yra Laukininkų g. 10. Tokia galimybė turi būti suteikta, reikia perėjos ženklų. Vairuotojai nervinasi, signalizuoja, kad žmonės eina kur neleidžiama, ir pėstieji nervinasi, jaučiasi nesaugiai, kirsdami gatvę tokioje vietoje“, – rašė vienas gyventojas.
Gali pereiti sankryžoje
Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus specialistas Vytautas Paukštė patikino, kad Kelių eismo taisyklėse paaiškinta, kaip pėstieji gali kirsti gatvę, jei joje nėra pėsčiųjų perėjos.
„Kelių eismo taisyklės nedraudžia gatvės pereiti sankryžoje arba, jei nematyti perėjos, gatvę galima kirsti ten, kur nėra automobilių. Pėstieji dažniau nukenčia perėjose, o ne tuomet, kai gatvę kerta tokiu būdu“, – tikino V.Paukštė.
Prieš 20 metų perėjas braižė bet kur. Užtekdavo gyventojo prašymo, policija pritardavo, ir viskas. Perėjų buvo kur reikia ir kur nereikia.
Specialistas pateikė pavyzdį – Baltijos prospekto ruože, kur nebuvo nė vienos perėjos, nėra fiksuotos nė vienos žūties.
„Nuo Taikos prospekto iki Minijos gatvės Baltijos prospekte nėra perėjų, ir neturime nė vieno žuvusiojo. Dabar mes čia įrenginėsime šviesoforu valdomą pėsčiųjų perėją. O štai Baltijos prospekte, tarp Taikos prospekto ir Šilutės plento, turime ne vieną perėją, kuriose žuvo ne vienas žmogus. Pėsčiųjų perėjos žudo žmones“, – pastebėjo V.Paukštė.
Jis pripažįsta, kad saugiausios yra šviesoforais valdomos pėsčiųjų perėjos.
„Taip nutinka dėl to, kad perėja žmogus eina jausdamasis teisus. Ne visada, bet kartais tikrai pėstieji neapsižvalgo, o jei vairuotojas pėsčiojo nepastebi, įvyksta nelaimė“, – konstatavo V.Paukštė.
Išvadino kvailiais
Transportininkai suka galvas, kaip sutvarkyti judėjimą mieste, kad tiek pėstieji, tiek ir vairuotojai vieni kitiems nekeltų grėsmių.
„Naujojo Sodo gatvėje prie viešbučio esančią pėsčiųjų perėją norėjome iš viso naikinti. Kaip ja eina pėstieji? Galvos nepakelia. Vadinasi, jiems vertėtų keturių eismo juostų gatvę kirsti ties šviesoforu. Aš siūliau ją naikinti, bet komisija nepritarė“, – drąsiai išpyškino V.Paukštė.
Paklaustas, ar nebijo po tokių siūlymų susilaukti pėsčiųjų pykčio dėl naikinamų perėjų, V.Paukštė tik numojo ranka.
„Aš sulaukiu visokių laiškų. Ši perėja nesaugi, kaip ir daugiau mieste esančių perėjų. Man svarbu, kad žmonės liktų gyvi. O jei pėsčiasis pavaikščios tolėliau, jam nuo to tik sveikiau. O piktinamasi įvairiausiais klausimais. Gavau raštą, jame mes išvadinti kvailiais už tai, kad pridarėme mieste šviesoforais valdomų perėjų. Žmogus pyko, kad prie kiekvienos jų reikia sustoti“, – pasakojo V.Paukštė.
Specialisto nuomone, perėjų mieste yra išties per daug.
„Prieš 20 metų perėjas braižė bet kur. Užtekdavo gyventojo prašymo, policija pritardavo, ir viskas. Perėjų buvo kur reikia ir kur nereikia. Jos tikrai nebuvo saugios“, – pastebėjo V.Paukštė.
Miestas – vieni kalneliai
Apribojimų pėstieji reikalauja net ir ten, kur automobilių greitis ribojamas iki 20 km/val.
Gyventojai kelia klausimą dėl Universiteto alėjos, kurioje yra trys pėsčiųjų perėjos.
„Reikėtų atnaujinti horizontalųjį žymėjimą, kai kur ženklo „Pėsčiųjų perėja“ išvis nėra. Ši visa alėja pažymėta ženklu „Gyvenamoji zona“, kur leistinas greitis ne didesnis nei 20 km/val. Vairuotojai, dažnai nukirsdami Herkaus Manto gatvės kampą, lekia kaip akis išdegę. Siūlau dažniau policijos pareigūnams kontroliuoti šį ruožą, o dar geriau būtų įrengti greičio mažinimo priemonę – kalnelius“, – rašo miestietis.
„Ar tik Universiteto alėja dar nėra perduota miestui? Anksčiau ši gatvė priklausė universitetui. Ir taip visas miestas nusėtas tais kalneliais. Ten yra gyvenamosios zonos ženklas, greitis ribojamas iki 20 km/val., pėstieji turi pirmumą prieš automobilius. Ten juk vis tiek yra gatvė. Nežinau, ko dar ten reikia? Greičio matuoklių? Gal jau perlenkta lazda? Reikėtų paklausti policijos, ar ten yra įvykę eismo įvykių. Mieste yra nesaugesnių vietų. Gauname ir tokių prašymų, kuriuose reikalauja po septynis ar net 14 kalnelių gatvėje įrengti “, – neadekvačius kai kurių gyventojų reikalavimus įvardijo V.Paukštė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje2
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
A. Vaitkus: politikuoti nereikėtų6
Klaipėdos savivaldybė rengiasi steigti naują Paliatyviosios pagalbos dienos centrą vaikams. Tokį centrą numatoma įkurti J. Karoso gatvėje, šalia Vaikų ligoninės, pritaikant buvusį konsultacinės poliklinikos pastatą. Kūdikių namai, kuriuos...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo5
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...
-
Netoli Kaštonų gatvės gyventojai vis veisia šiukšlynus3
Netoli Kaštonų gatvės atsirado savavališkas sąvartynas, tarp šiukšlių – senos padangos ir net sofa. Atokesnėse vietose tyčia paliktas atliekas pareigingi gyventojai surenka patys, tačiau norint pašalinti stambias...
-
Kas žudo Klaipėdos senamiestį?7
Klaipėdoje jau ne vieną dešimtmetį trunka diskusijos, kaip atgaivinti senamiestį. Įvairių kadencijų politikai siūlė neįtikėtinų būdų – svajota apie tramvajų, siūlyta dalį senamiesčio uždengti kupolu, o kojas klaipantį grindin...
-
Klaipėdoje kruizinis laivas pasitiktas sningant1
Šių metų pirmąjį keleivinį laivą su prancūzų turistais Klaipėda pasitiko žiemiškai. Šiemet į mūsų uostą planuoja atvykti 53 kruiziniai laineriai – daugiau nei pernai, ketinama sulaukti iki 70 tūkst. turistų. Sugrįžt...
-
Kas balsuos referendume?9
Jau dabar prognozuojama, kad balsuojant referendume dėl dvigubos pilietybės gali būti pasiektas antirekordas. Rinkėjai nepatenkinti ne tik informacijos stoka šiuo klausimu, bet ir neregėtu prezidento rinkiminės kampanijos vangumu. Žmonės pasigen...
-
Uostamiestyje – akibrokštas: merginą nustebino pardavėjos pasiūlymas14
Kai kuriuose prekybos centruose aptarnavimas verčia linkėti permainų. Esą kai kurie parduotuvių darbuotojai su klientais bendrauja ne itin supratingai. Viename prekybos centre apsilankiusią klaipėdietę nustebino pardavėjos elgesys. Merginai papra&scar...
-
Iššokęs pėdos kauliukas: deformacija pašalinama be didelių pjūvių
„Northway“ inf. ...
-
Intriga darže – kažkas užkasinėja margučius?5
Viena sodininkė sunerimo, kai kelerius metus iš eilės savo darže panašiu metu pradėjo rasti po užkastą velykinį kiaušinį. Margučius kažkas vis užkasa skirtingose sklypo vietose. Daržininkė klausė – gal kas nors jai link...