- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jau ne pirmą kartą pristatinėjant Klaipėdos uosto vystymo planus iškeliamas pasiūlymas per daug neįsijausti, nes krovinių regione pastaraisiais metais nedaugėjo.
Stengtis išlaikyti krovinius
Profesorius Vytautas Paulauskas planuojant statyti išorinį uostą siūlė „nusileisti ant žemės ir per aukštai neskrajoti“.
Jo nuomone, pradėti statyti išorinį uostą Klaipėdoje reikėtų tik tada, kai dabartinio uosto krova pasieks 110–115 mln. tonų per metus.
Jo argumentai tokie – mažojoje grandinėje, kurioje sukasi ir Klaipėdos uostas, nuo Rygos iki Karaliaučiaus krovinių kiekis per metus svyruoja nuo 104 iki 120 mln. tonų. Pernai jis siekęs 115 mln. tonų.
Klaipėda šioje grandinėje turi apie 40 proc. dalį. Anot V.Paulausko, didėjant konkurencijai, labai svarbu yra išlaikyti tą procentinę dalį.
Didžioji grandinė, kuri gali turėti įtakos Klaipėdos uostui, yra nuo Vyborgo Rusijoje prie Suomijos sienos iki Karaliaučiaus. Joje krovinių srautas taip pat yra maždaug pastovus – svyruoja nuo 360 iki 375 mln. tonų. Didžioji dalis krovinių čia tenka Rusijos uostams.
Ar uostas vystysis etapais?
V.Paulauskas suabejoja, ar per artimiausius 20 metų iš viso atsiras būtinybė statyti Lietuvoje išorinį uostą? Kaip greitai dabartinio uosto, kurį dar rengiamasi smarkiai rekonstruoti, krovinių srautai pasieks 120–140 mln. tonų.
V.Paulauskas netgi siūlė parengti studiją, kurioje būtų aiškiai sudėlioti planai kada ir kokiais etapais turėtų vystytis Klaipėdos uostas.
Susisiekimo ministro Roko Masiulio nuomone, tokios studijos nereikia daryti, nes išorinio uosto statybos ekonominis pagrindimas bus išdėliotas jo pasirengimo statybai dokumentuose.
Tai, kad dėl išorinio uosto vystymo tarp Klaipėdos miesto savivaldybės ir Klaipėdos uosto yra kai kurių nesusitarimų, ministras siūlė spręsti detaliau vertinant atskiras problemas.
Ir jis iš esmės teisus. Šiandien reikia sukalti kuoliukus būsimojo išorinio uosto statyboms, kad paskui, kai tokio uosto reikės, nebūtų taip, kad ilgą laiką buvo tik kalbėta, o konkrečiai nepasiruošta.
Akivaizdus pavyzdys yra Šventosios uosto atkūrimo projektas. Pernelyg ilgai buvo ruošiami jo dokumentai, įskaitant ir teismus dėl detaliojo plano. Kai atsirado ES pinigai jam statyti dar nebuvo pasirengta. Pinigai atiduoti keliams tiesti. Kai jau pasirengus užsimanyta vėl gauti fondų pinigus, pasikeitė ES nuostatos dėl jo finansavimo. Likome prie suskilusios geldos.
Kur yra Kinijos partneriai?
Kalbant apie išorinio uosto statybą visiškai nevertinamas vienas faktorius – Kinijos kroviniai. Tarsi nebeliko 2015 m. spalį pasirašytų memorandumų su Kinijos kompanija „China Merchants group“? Tarsi šalia Minsko nebebūtų statomas garsusis kinų logistikos centras? Tarsi Kinijos tranzitas nekeliautų per Rusiją į Vakarų Europą?
Nieko panašaus. Internetinė transporto žiniasklaida mirga nuo pranešimų apie augantį Kinijos tranzitą į Baltarusiją, Lenkiją, Vokietiją, Austriją. Naujus traukinius su Kinijos kroviniais priiminėja Latvija. Su dideliais Kinijos krovinių srautais sunkiai susitvarko Suomija.
Kalbama ne apie 2–3 bandomuosius traukinių sąstatus, o apie 3–5 mln. TEU konteinerių.
Ir visa tai pranešta vasarį. Galbūt pagyvėjęs žinių srautas apie Kinijos tranzitą į Europą sutapo su surengtu verslo forumu „Strateginė partnerystė 1520: Centrinė Europa“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dėl gaisro Kretingoje galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje2
Dėl kilusio gaisro UAB „Imedeksa“ Kretingoje, galima oro tarša bei draudžiamas automobilių eismas Klaipėdos gatvėje. Apie tai savo feisbuko paskyroje paskelbė Kretingos rajono meras Antanas Kalnius. ...
-
A. Vaitkus: politikuoti nereikėtų7
Klaipėdos savivaldybė rengiasi steigti naują Paliatyviosios pagalbos dienos centrą vaikams. Tokį centrą numatoma įkurti J. Karoso gatvėje, šalia Vaikų ligoninės, pritaikant buvusį konsultacinės poliklinikos pastatą. Kūdikių namai, kuriuos...
-
Būna ir taip: gandras jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant „Laisvės“ paminklo6
Švėkšnos „Saulės“ gimnazijos kieme stovintis „Laisvės“ paminklas taip patiko vienam gandrui iš Švėkšnos, kad jis jau kelis pavasarius mėgina susisukti lizdą ant šio paminklo. Tačiau vieti...
-
Netoli Kaštonų gatvės gyventojai vis veisia šiukšlynus3
Netoli Kaštonų gatvės atsirado savavališkas sąvartynas, tarp šiukšlių – senos padangos ir net sofa. Atokesnėse vietose tyčia paliktas atliekas pareigingi gyventojai surenka patys, tačiau norint pašalinti stambias...
-
Kas žudo Klaipėdos senamiestį?18
Klaipėdoje jau ne vieną dešimtmetį trunka diskusijos, kaip atgaivinti senamiestį. Įvairių kadencijų politikai siūlė neįtikėtinų būdų – svajota apie tramvajų, siūlyta dalį senamiesčio uždengti kupolu, o kojas klaipantį grindin...
-
Klaipėdoje kruizinis laivas pasitiktas sningant1
Šių metų pirmąjį keleivinį laivą su prancūzų turistais Klaipėda pasitiko žiemiškai. Šiemet į mūsų uostą planuoja atvykti 53 kruiziniai laineriai – daugiau nei pernai, ketinama sulaukti iki 70 tūkst. turistų. Sugrįžt...
-
Kas balsuos referendume?11
Jau dabar prognozuojama, kad balsuojant referendume dėl dvigubos pilietybės gali būti pasiektas antirekordas. Rinkėjai nepatenkinti ne tik informacijos stoka šiuo klausimu, bet ir neregėtu prezidento rinkiminės kampanijos vangumu. Žmonės pasigen...
-
Uostamiestyje – akibrokštas: merginą nustebino pardavėjos pasiūlymas18
Kai kuriuose prekybos centruose aptarnavimas verčia linkėti permainų. Esą kai kurie parduotuvių darbuotojai su klientais bendrauja ne itin supratingai. Viename prekybos centre apsilankiusią klaipėdietę nustebino pardavėjos elgesys. Merginai papra&scar...
-
Iššokęs pėdos kauliukas: deformacija pašalinama be didelių pjūvių1
„Northway“ inf. ...
-
Intriga darže – kažkas užkasinėja margučius?5
Viena sodininkė sunerimo, kai kelerius metus iš eilės savo darže panašiu metu pradėjo rasti po užkastą velykinį kiaušinį. Margučius kažkas vis užkasa skirtingose sklypo vietose. Daržininkė klausė – gal kas nors jai link...