Kapitonas iš Lietuvos – netradiciniuose laivuose Pereiti į pagrindinį turinį

Kapitonas iš Lietuvos – netradiciniuose laivuose

2015-04-20 05:58
Vieta: jūrų kapitonas A.Peštenis laivo vairinėje.
Vieta: jūrų kapitonas A.Peštenis laivo vairinėje. / Arūno Peštenio nuotr.

Lietuvos jūrininkus galima sutikti įvairiuose pasaulio uostuose ir laivynuose, neretai jie dirba ir netradiciniuose laivuose ar įrenginiuose.

Iškėlė karo baržą

Šilutiškis jūrų kapitonas Arūnas Peštenis su malonumu pasakojo apie savo darbą jūriniuose kranuose, baržose Anglijoje ir Italijoje. Objektai, prie kurių prisilietė šis jūrininkas, nekasdieniai.

Italijoje plaukiojančia barža plukdyti net 4 tūkst. tonų svėrę šliuzų vartai, skirti naujajam Panamos kanalui.

Anglijos Liverpulio uoste specialiu galingu jūriniu kranu viename kanalų iškėlė II Pasaulinio karo metais nuskendusią baržą.

„Baržos iškėlimas buvo itin kruopštus darbas. Krano įgula bendradarbiavo su narų komanda, kurie tvirtino plūdurus, kitą įrangą. Maždaug du šimtus tonų svėrusios baržos iškėlimas truko apie savaitę“, – prisiminė A.Peštenis.

Krane – ir daugiau lietuvių

Anglijos ir Olandijos kompanijoje „Hapo“ dirbantis jūrų kapitonas kartu su lietuviu Petru Baltmiškiu kas aštuonias savaites keičiasi kaip savaeigio krano „Lara 1“ kapitonai.

„Plaukiojančiame krane vienu metu yra du kapitonai, nes krovos procese tenka sudėtingai manevruoti. Airis ar olandas yra kapitonai nr. 1, mes su tolimojo plaukiojimo kapitonu Petru Baltmiškiu – nr. 2. Iš viso plaukiojančiame krane esame 4 kapitonai – du dirba, kiti du ilsisi. Gerai sutariame – keičiame vienas kitą darbo metu, nes kartais tenka dirbti ir naktimis. Plaukiojančio kranto įgulą sudaro iki 8 jūrininkų. Tarp jūreivių yra vaikinų iš Lietuvos, kokas – iš Latvijos.

„Mūsų kranas yra labai geros būklės, neseniai pakeisti du pagrindiniai varikliai ir vienas pagalbinis.

Įmontuotas japonų kompanijos „Mitsubishi“ variklis. Galiu pasakyti, kad darbų saugai, krovos operacijų planavimui specialios paskirties jūriniuose kranuose skiriama labai daug dėmesio. Mūsų keliami daiktai – neįprasti, jų sugadinimas kainuotų brangiai“, – teigė jūrų kapitonas.

Tarp Lietuvos, Anglijos ir Italijos

A.Peštenis savo kaip jūrininko kelią pradėjo nuo žvejybinių laivų prie Afrikos krantų. Kai subyrėjo Lietuvos okeaninės žvejybos laivynas, pradėjo pagal kontraktus dirbti įvairiuose sausakrūviuose iki 7 tūkst. tonų BT laivuose.

„Įpratau dirbti užsienio kompanijose. Vienur būdavo geriau, kitur blogiau. Kompanija, kurioje dabar dirbu plaukiojančiame krane, yra labai gera. Čia vertinami žmonės. Ir atlyginimai yra palyginti neblogi, netgi geresni nei sausakrūviuose laivuose“, – dėstė A.Peštenis.

Jam yra palankus ir darbo kas aštuonias savaites grafikas. Grįžęs iš darbo krane, kuris dažniausiai būna Liverpulio uoste, jis skuba į kitą kompaniją Italijos Sen Džordžo de Nagaro uoste šalia Triesto. Čia 1-2 mėnesių laikotarpiui tarp darbo Anglijoje įsidarbina belgų kompanijos „Sarens“ plaukiojančios baržos „Paula“ kapitonu, projekto vadovo padėjėju. Šiame darbe labiausiai įsiminė, kaip pernai gabeno apie 4 tūkst. tonų svėrusią Panamos kanalo vartų šliuzo dalį. A.Peštenis šioje operacijoje buvo atsakingas už krovos darbus pirmojoje baržoje, laivo švartavimą ir balasto operacijas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų