Į autobusą – tik pro priekines duris: sistema pasirinkta dėl kelių priežasčių

Į autobusą – tik pro priekines duris: sistema pasirinkta dėl kelių priežasčių

2025-11-06 15:40

Klaipėdos gyventojai jau įpratę prie galiojančių taisyklių – atvažiavus miesto autobusui, įlipti galima tik pro priekines duris. Tačiau vis dar atsiranda nustebusių keleivių, kurie nesupranta, kodėl atsidaro tik priekinės durys, o kitos lieka uždarytos?

Taisyklės: keleiviai vis dar stebisi, kad Klaipėdoje įlipti į autobusą galima tik pro priekines duris.
Taisyklės: keleiviai vis dar stebisi, kad Klaipėdoje įlipti į autobusą galima tik pro priekines duris. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

„Sustojus autobusui, atsidarė tik priekinės durys – kitos ne. Visi eina priekyje, eilė didelė, žmonės lipa po vieną – pagalvojau, kad galbūt vairuotojas pamiršo atidaryti kitas duris“, – pasakojo viena Klaipėdoje viešėjusi mergina, kito Lietuvos miesto gyventoja.

Tokių istorijų netrūksta, ypač vasarą, kai į pajūrį suplūsta daugiau turistų ir jie turi prisitaikyti prie mieste esančios tvarkos.

Klaipėdoje tokios taisyklės galioja jau seniai – įlipti galima tik pro priekines duris, išlipti – pro vidurines ar galines.

„Ir didžiojoje dalyje Vakarų Europos miestų su pažangiausiomis viešojo transporto sistemomis – Londone, Amsterdame, Frankfurte – keleiviai įlaipinami ir išlaipinami laikantis tos pačios tvarkos“, – paaiškino įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis.

Pasak direktoriaus, ši sistema pasirinkta dėl kelių priežasčių – taip ne tik sparčiau juda keleivių srautas, bet ir užtikrinama tvarka.

„Pirmiausia, taip keleivių srautas juda greičiau – įlipantieji ir išlipantieji nesusiduria. Kai durys atsidaro visos vienu metu, realybėje dauguma vis tiek lipa per tas pačias, todėl procesas tik sulėtėja. Be to, vairuotojas, matydamas keleivius, gali užtikrinti tvarką – neįleisti neblaivių ar neturinčių bilieto asmenų, todėl tai ir tam tikra pirminė kontrolė. Dar vienas svarbus aspektas – žmonės su negalia ar tėvai su vaikais vežimėliuose gali ramiai ir lengvai įlipti per jiems skirtas duris, be susidūrimo su kitais keleiviais“, – aiškino G. Neniškis.

Pasak direktoriaus, tvarkos keisti neplanuojama, nes tokia sistema veikia daugelyje Europos miestų ir užtikrina didesnį eismo sklandumą bei saugumą.

Kol kas vairuotojai laikosi nurodymų – priekinės durys įlipimui, vidurinės ir galinės – tik išlipimui, todėl atvykėliams iš kitų miestų belieka prisitaikyti prie Klaipėdos viešojo transporto taisyklių.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
fizika

pasakoti kad per 1 duris greiciau ilipama nei per 3 tai tik mokykloj fizikos ir matematikos nesimokes gali. cia visa esme keleiviu kontrole, kad maziau be bilieto butu ir reciau reiktu isorines kontroles, kuri kainuoja
1
-1
Jonas

Visiska nesamone , nes kontroliuot kas vaziuoja be bilieto turi kontrole o ne vairuotojas ir srautas tikrai greiciau ilipa ir islipa per visas duris o ne per vienas . Tad nenusisnekam geriau su tokiais straipsniais . Tokia tvarka skatina diskriminacija tam tikru socialiniu grupiu kai vairuotojai uzsipuola ilipancius zmones nors tie zmones naudoja ziogas programele ir stabdo srauta zmoniu iveldamas nereikalinga diskusija del bilieteliu todel si sistema yra nepasiteisinus ir visiskas krachas...
0
-2
Debilizmo epoch

Debilai jūs esat
3
-1
Visi komentarai (3)

Daugiau naujienų