Ką daryti, jei naujai įdėti langai ar durys sugedo, o garantinių įsipareigojimų nėra kam vykdyti, nes darbą atlikusi firma bankrutavo? Tokią mįslę teko minti ne vienam klaipėdiečiui – Valstybinė ne maisto produktų inspekcija užversta panašiais skundais.
Neužsidaro balkono durys
Gruodį 70 metų jubiliejų švęsianti klaipėdietė Ona Latakienė, gyvenanti Debreceno gatvės 44 name, prieš dvejus metus nusprendė pakeisti savo buto langus naujais, plastikiniais.
Pastarųjų nebuvo tik viename kambaryje. Virtuvėje ir miegamajame moteris plastikinius langus buvo įsirengusi anksčiau. Anot klaipėdietės, kas atliks darbus ji rinkosi iš kelių įmonių, bet susigundė įmonės "Via Regia", kuri tuo metu atstovavo "Plaza langams", pasiūlymu. Įmonė buvo įsikūrusi Šilutės plente.
"Buvo skelbiama, kad bendrovė atlieka darbus pigiausiai. Kadangi kiekvienas centas brangus, nusprendžiau pasinaudoti šiuo pasiūlymu", – prisiminė moteris.
Už vieno plastikinio lango ir balkono durų įrengimą klaipėdietė sumokėjo beveik pusantro tūkstančio litų. Tačiau po dvejų metų O.Latakienei atsirūgo šis pasirinkimas.
Nepatogumai: O.Latakienei teko ilgai ieškoti, kas atsakingas už bankrutavusios įmonės sumontuotų langų garantinį remontą.
Klaipėdietė pasakojo, kad dar nepasibaigus langų garantiniam laikotarpiui, problemų kilo dėl balkono durų, kurios nebeužsidaro.
Garantija langams buvo suteikta trejiems metams.
Kabinetas buvo užrakintas
O.Latakienė pasakojo, jog, ištikus bėdai, pirmiausia nuėjo į įstaigą, kur užsisakė langus, tačiau kabinetas buvo užrakintas.
Moteris rado ir pakabintus skelbimus su nurodytais telefono numeriais. Pasak klaipėdietės, iš pradžių atsiliepęs darbuotojas aiškino, kad atvažiuos apžiūrėti langų, bet taip ir neatvyko.
"Pažadais mane maitino dvi savaites. Darbininkas taip pas mane ir neatvažiavo. Paskambinau jam antrą kartą. Šis pasitikslino, kada įrengti langai, kokia įmonė tai darė. Darbuotojas paaiškino, kad bendrovė "Via Regia" bankrutavo, o jis neturintis atlikinėti garantinio remonto", – pasakojo klaipėdietė.
O.Latakienė tvirtino nežinanti, kur kreiptis dėl iškilusios problemos: "Jaučiuosi apgauta. Kiek suprantu, sutvarkyti langą netruktų daug laiko. Ten reikia pareguliuoti lango uždarymo mechanizmą. Tačiau kodėl turiu mokėti pinigus, jei langai buvo įdėti nekokybiškai?"
Įmonė likviduota pernai
Bendrovei "Via regia", kuri buvo prekės ženklo "Plaza langai" savininkė, bankroto byla iškelta pernai liepą, o likviduota gruodį. Bendrovės bankroto administratorius – Įmonių bankroto administravimo ir teisinių paslaugų biuras.
Prekės ženklą "Plaza langai" iš likviduotos įmonės perėmė bendrovė "BBK". Anot įmonės klientų aptarnavimo vadybininkės Jolitos Bakšaitės, kartu perimti ir garantiniai įsipareigojimai fiziniams asmenims.
"Žmonės gali kreiptis į mus iškilus problemoms. Atvažiuojame per keturiolika dienų nuo gauto pranešimo. Jokių problemų nėra buvę", – teigė J.Bakšaitė.
Skundų padaugėjo
Tačiau ne visos problemos, kilusios dėl baldų, langų ar kompiuterinės technikos garantinio remonto baigiasi paprastai.
Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyrius panašių nusiskundimų sulaukia nuolat. Tačiau dažniau vartotojai į tarnybą kreipiasi ne dėl langų, o dėl baldų kokybės.
Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyriaus vedėjo pavaduotojos Vijoletos Budriuvienės teigimu, tokių nusiskundimų ypač padaugėjo prasidėjus ekonominiam sunkmečiui.
"Įmonės neišsilaiko, bankrutuoja, o baldų ar langų kokybė, nepraėjus garantiniam terminui, gerokai suprastėja. Žmonės kenčia dėl tokių dalykų ir nežino, kur kreiptis", – tvirtino V.Budriuvienė.
Pakeitė prastus baldus
Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyrius šiemet dėl baldų gavo 113 skundų, dėl nevykdomo jų garantinio remonto, bankrutavus pardavėjams ar paslaugos teikėjams, – 5.
V.Budriuvienė pasakojo, jog pastaraisiais atvejais vartotojas turėtų išsiaiškinti, kas yra įmonės bankroto administratorius ir kreiptis į jį. Tą galima sužinoti Įmonių bankroto valdymo departamento interneto svetainėje. Į jį galima kreiptis tais atvejais, kai iškyla problemų dėl garantinio remonto, o įmonė jau likviduota.
"Bankroto administratorius remonto neatliks, bet gali išieškoti sumą, kurią žmogus išleido langams ar baldams remontuoti. Tik jam reikia pateikti atliktų darbų sąskaitą faktūrą", – priminė V.Budriuvienė.
Valstybinė ne maisto produktų inspekcija atlieka baldų kokybės vertinimą. Ji taip pat siunčia aktus bankrutavusios įmonės administratoriui. Langų kokybės vertinimo jie neatlieka.
V.Budriuvienė pasakojo, jog dėl garantinio baldų remonto pernai buvę du atvejai, kurie buvo išspręsti vartotojo naudai. Vienu atveju baldai buvo pakeisti, kitu – bankroto administratorius apmokėjo remonto išlaidas.
Papildyta:
Sumontavo ir dingo
Su panašia problema dėl langų garantijos susidūrė ir klaipėdietė Zita. Pernai gegužę jos bute bendrovė „Komsolis“, kuri buvo įsikūrusi Smiltelės gatvėje 39, sumontavo plastikinį langą.
Klaipėdietė pasakojo, kad po kiek laiko jis pradėjo neužsidaryti. Moteris nuėjo įmonę, bet rado užrakintas duris.
„Pradėjau ieškoti įmonės. Skambinau sutartyje nurodytais telefonais. Neveikia nei paprastas, nei mobilus. Aiškina, kad sujungimas negalimas, siūlo pasitikrinti numerį“, – pasakojo klaipėdietė.
Nesuradusi įmonės „Komsolis“, klaipėdietė kreipėsi į kitus meistrus. Šie paaiškino, kad langas sumontuotas nekokybiškai.
„Garantija suteikta dešimt metų, o įmonė dingo. Ką daryti?“, – klausė moteris.
Informacijos telefono 118 operatorės teigimu, bendrovė „Komsolis“ veiklos nebevykdo.
Naujausi komentarai