Ar spūstys prie kelto „prišauks“ tiltą?

Vasarą nuolat su didelėmis transporto spūstimis susidurianti „Smiltynės perkėla“ paskelbė konkursą iš esmės pertvarkyti įvažiavimo į keltus aikštelę Klaipėdoje.

Eilėse kalbos apie tiltą

Iki šiol situacija vasarą ypač prieš ilguosius savaitgalius prie keltų būdavo tragiška. Tas pats pasikartodavo ir sekmadieniais tik jau Smiltynėje. Kartais eilėse prie kelto žmonės stovėdavo 2-3 valandas.

Neringos vicemeras Narūnas Lendraitis prisipažino, kad vėlai vakare eilių prie keltų nebėra, bet atvykęs išvydo ilgiausią eilę. Kai žmonėms ilgai tenka laukti eilėse prie keltų, netgi pradėta diskutuoti apie tai, kad „tiltas būtų geriau“.

Neringos mero Dariaus Jasaičio teigimu, kelininkai jam aiškinę, kad tiltas atsipirktų per 8 metus. Tačiau, jo nuomone, greičiausiai taip ir nebus pradėta statyti, nes to daryti neleis Kuršių neriją nuo bet kokios urbanizacijos saugantys įstatymai. Prieš tilto statybą yra nusiteikęs ir nemažas būrys žmonių.

Diskusijose keliamas klausimas, kas būtų su „Smiltynės perkėlos“ teritorija, jei pastatytų tiltą? Ar ji taptų uosto krovos vieta? Dalis klaipėdiečių yra nusistatę prieš uosto krovą. Jei būtų statomas tiltas, jie norėtų, kad „Smiltynės perkėlos“ krantinės atitektų pramoginei laivybai.

Automobilius kaups 12-oje juostų

Šiuo metu naujosios „Smiltynės perkėlos“ prieigose Varnėnų gatvėje prie keltų yra įrengtos trys laukimo juostos. Vasarą, kai srautas į Kuršių neriją išauga iki 9 kartų, nebėra vietų automobiliams sukaupti. Todėl vis dažniau užkemšama Varnėnų gatvė iki Minijos gatvės.

Ateityje vietoj trijų eismo juostų prieš keltus numatyta įrengti 12 juostų, o vietoje dabar esančių 3 kasų būtų 5.

Pertvarkytoje aikštelė prieš keltus planuojama sutalpinti iki 150 lengvųjų automobilių. Iš pradžių buvo planuota, kad iš 12, dvi eismo juostos bus skirtos keleiviniam ir krovininiam transportui, 7-ios - automobiliams be leidimų, dvi - su leidimais ir viena - specialiajam transportui.

Kaip bus iš tiesų, parodys laikas. Šiuo metu dar nesutarta, ar bus panaikinti Neringos gyventojams skirti specialūs leidimai važiuoti į keltus be eilės.

Planuojama, kad įrengus naują aikštelę įvažiavimus į keltus ir atskiras juostas reguliuotų dviejų spalvų šviesoforų signalai. Tikimasi, kad gerokai padidėjus automobilių sukaupimo aikštelei netgi vasarą pavyktų išvengti į Smiltynę vykstančių automobilių kamščių Klaipėdos gatvėse.

Jei konkursas vyktų pakankamai sklandžiai, aikštelės pertvarkymo galima tikėtis jau kitų metų vasaros sezoną.

Numatyta, kad aikštelės pertvarkymas vyktų maždaug pusmetį. Jis galėtų prasidėti šių metų rudenį. Kai keleivių ir transporto srautai į Kuršių neriją smarkiai sumažėja, yra pats palankiausias laikas vykdyti kokius nors darbus.

Pertvarkomoje teritorijoje būtų ne tik 3,5 metro naujos eismo juostos, įvairios komunikacijos ir tinklai, bet ir nauji kontrolės postai, apšvietimo stulpai, betoniniai lauko suoliukai. Aptvertoje „Smiltynės perkėlos“ teritorijoje numatyta įrengti ir dviračių laikiklius, kur tilptų per 40 dviračių.

Būtų įrengti ir atskiri įvažiavimo į keltus takai žmonėms su negalia, atskira juosta pėstiesiems. Numatyta, kad pėstiesiems ir dviratininkams būtų ir atskira kasa.

Planas: nauja automobilių sukaupimo schema prie „Smiltynės perkėlos“, kuriai įrengti paskelbtas konkursas.

Pokyčiai keltuose ir krantinėse

Iš naujosios „Smiltynės perkėlos“ kursuoja keltai „Neringa“, „Baltija“ ir „Žalgiris“. Jie vienu metu gali paimti iki 30 lengvųjų automobilių.

Rugpjūtį paskelbtas „Smiltynės perkėlos“ rinkos konsultacijų konkursas dėl naujo keleivinio-krovininio kelto pirkimo. Patį kelto pirkimo konkursą planuojama skelbti dar šiemet.

Siekiama įsigyti universalų dyzelinį iki 60 metrų ilgio keltą. Jis būtų talpesnis nei dabartiniai ir plukdytų iki 40 lengvųjų automobilių ir 600 keleivių. Jis plaukiotų II Smiltynės perkėlos maršrutu, tačiau būtų pritaikytas švartuotis ir senojoje perkėloje.

Kėlimą naujojoje Smiltynės perkėloje perspektyvoje gerokai pagreitins ne tik pertvarkyta automobilių sukaupimo aikštelė, naujas keltas, kuris, geriausiu atveju, galėtų atsirasti maždaug po 2-3 metų.

Uosto direkcija planuoja pertvarkyti ir „Smiltynės perkėlos“ naudojamas 76 ir 79 krantines Varnėnų gatvėje ir 153 ir 156 - Smiltynėje. Jose Uosto direkcija įrengs reguliuojamas rampas.

Numatyta pertvarkyti ir keltus „Neringa“, „Baltija“ ir „Žalgiris“. Juose ketinama įrengti platesnius įvažiavimo ir išvažiavimo vartus. Vienu metu į keltą arba iš jo transportas galės riedėti dviem eilėmis.

Ar tai sumažins eiles prie keltų. Ne visi tuo tiki, nes turistų srautas į Neringą kasmet didėja. D.Jasaičio teigimu, eiles prie keltų gali mažinti tik didesnis ekologinis įvažiavimo į Kuršių neriją mokestis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Edvinas

Edvinas portretas
O patys kodėl ten nevaikšto pėsčiom o važinėjant su smyrdanciais auto

Algirdas

Algirdas portretas
Griežtai jokio tilto ir kuo mažiau automobilių gamtos kampely tuo visiems geriau.Vietoj tilto, siauruką ir trejetą elektro traukinukus.

O. Benderis

O. Benderis portretas
zagranica nam pomozet
VISI KOMENTARAI 32

Galerijos

Daugiau straipsnių