Uostamiestyje tęsiasi Fotografijos šventė: dar dvi naujos parodos

  • Teksto dydis:

Lietuvos fotomenininkų sąjungos Klaipėdos skyrius šį penktadienį 18 val. Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro Parodų rūmuose pristatys šeštosios Fotografijos šventės tęsinį. Tai dar dvi parodos.

Šeštoji Fotografijos šventė tęsiama pristatant dar dvi parodas: fotografija pagrįsto Baltarusijos šiuolaikinio meno parodą „Raudonoji linija“ ir Valentyno Odnoviuno parodą „Nuosekli fiksacija“. Parodų kuratorius – Darius Vaičekauskas.

Šiuolaikinio meno parodoje „Raudonoji linija“ bus eksponuojami Baltarusijos menininkų pastarųjų metų kūriniai, sukurti fotografijos ar jai artimomis – videomeno, piešinių, koliažo – medijomis.

Fotomenininkas V. Odnoviunas savo darbų parodoje pateiks seriją projektų, paremtų skirtingais XX a. Baltijos šalyse, Ukrainoje, Lenkijoje ir Vokietijoje egzistavusiais režimais, kaip valdymo priemonę naudojusiais stebėjimo, tardymų bei kontrolės metodus. Autoriaus atliekamame tyrime pateikiamas aiškus pranešimas – nepaisant to, kad stebėjimo, kontrolės bei informacijos rinkimo priemonės persikėlė iš fizinio į skaitmeninį formatą, esmė iš principo nepasikeitė. Pagrindinis tikslas liko tas pats – absoliuti visuomenės fizinė bei proto kontrolė.

Savo projektuose autorius nagrinėja santykį tarp vaizdo ir jo suvokimo, kuris yra svarbesnis už vaizdo atpažinimą.

Parodoje „Nuosekli fiksacija“ menininkas pristato keletą fotografijų ciklų. Projekte „Stebėjimas“ užfiksuotos buvusių politinių kalinių kamerų durų stebėjimo akutės, kurias menotyrininkė Agnė Narušytė interpretavo kaip „planetas“. Serijoje „Įrodymo architektūra“, naudojant šiuolaikinio meno formą, pasakojama apie buvusius KGB ir gestapo kalėjimus, koncentracijos bei karo belaisvių stovyklas Lietuvoje, o serijoje „Horizontai“ – apie slaptas vietas Lenkijoje, kur buvo vykdomos mirties bausmės. Projektas „Atminties pėdsakai“, kuriame analoginė skaidrių projekcija sujungta su Julijaus Fučiko tekstu, pasakoja apie nežmonišką gestapo veiklą Berlyne, projektas „Procesas“ pristato nepanaudotą fotopopierių, kuris buvo skirtas kalinių fiksacijai ir rastas buvusio kalėjimo fotolaboratorijoje, o serija „HKP-562“ yra apie istorinių įvykių vietas, kurios šiuo metu naudojamos kaip gyvenamosios patalpos.

V. Odnoviunas (gim. 1987 m.) – Lietuvoje gyvenantis ir kuriantis fotomenininkas. Vilniaus dailės akademijoje ir Europos humanitariniame universitete jis dėsto vizualųjį meną, Lietuvos kultūros tyrimų institute rengia disertaciją apie Lietuvos fotografijos vietą pasauliniame kontekste.

Abi parodos veiks iki 2022 m. sausio 16 d.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių