- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Festivalis „Klaipėdos muzikos pavasaris“ tęsia ilgametę tradiciją ir balandį jau 46-ąjį kartą sveikinsis su klasikinės muzikos gerbėjais. Tik šiemet jis bus kitoks – šeši nemokami koncertai klausytojus pasieks internetu, prisitaikant prie esamos situacijos.
Geriausia išeitis
Kol dėl pandemijos negalima rengti gyvos muzikos koncertų ir kviesti klaipėdiečių bei miesto svečių jų paklausyti Klaipėdos koncertų salėje (KKS), internetu transliuojamos programos sklinda po visą pasaulį, pasiekdamos dar platesnę melomanų auditoriją. Naudodamiesi moderniųjų technologijų galimybėmis, atlikėjai saugiai bendrauja su klausytojais nuotoliniu būdu. Tačiau ir patys kokybiškiausi vaizdo ir garso įrašai negali užfiksuoti jautriausių akimirkų, perteikti subtiliausių virpesių, kuriuos galima pajausti tik gyvai skambančios muzikos koncertuose. Visi suprantame, kad toks virtualus bendravimas yra sunkus išbandymas tiek menininkams, tiek melomanams, bet jis šiuo metu yra geriausia išeitis.
Šešios festivalio programos bus transliuojamos KKS „Facebook“ ir „YouTube“ platformose. Trys pirmieji koncertai, rengiami bendradarbiaujant su Lietuvos nacionaline filharmonija (LNF), taip pat bus transliuojami jos skaitmeninėje salėje ir kitose internetinėse platformose.
Festivalio rengėjai tikisi, kad jo koncertai padės atkurti bendrystės per muziką jausmą ir sustiprins viltį neilgai trukus ją išgirsti gyvai.
Festivalis kvies patogiai įsitaisyti prie išmaniųjų ekranų ir pasimėgauti didingais klasikinės akademinės muzikos kūriniais, pažinti jų unikalumą ir transcendentalumą, pakylėjančius anapus kasdienybės. Muzika ramina, muzika gydo, muzika įkvepia. Moksliškai įrodyta, kad ji turi didelę įtaką žmogaus psichinei sveikatai ir elgesiui: padeda susikoncentruoti, įveikti sunkumus, atsikratyti streso.
Festivalio rengėjai tikisi, kad jo koncertai patenkins kokybiško profesionaliojo meno poreikį, padės atkurti bendrystės per muziką jausmą ir sustiprins viltį neilgai trukus ją išgirsti gyvai.
Supins laikmečius
Simboliška, kad šiemetį festivalį balandžio 1-ąją atvers programa, transliuojama iš Vilniaus – LNF salės. Būtent 1976 m. LNF iniciatyva buvo pradėta rengti festivalį „Klaipėdos muzikos pavasaris“. Iki šiol šios įstaigos meno kolektyvai tebėra aktyviausi klaipėdiškio festivalio dalyviai.
Atidarymo koncerte klausytojai išgirs specialiai festivaliui parengtą Modesto Pitrėno vadovaujamo ir diriguojamo Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro programą „Klasika šiandien“. Joje darniai suskambės nemarioji klasika ir šiandienos autorių kūryba: L. van
Beethoveno Septintoji simfonija, M.Gordono kūrinys „Perrašyti Beethoveno Septintąją simfoniją“ („Rewriting Beethoven's Seventh Symphony“) ir V.Bartulio Koncertas fortepijonui ir orkestrui, kurio solo partiją atliks pianistas Petras Geniušas.
Kelionės dainos
Balandžio 7-ąją Klaipėdos kamerinio orkestro programa „Kelionės dainos“, meno vadovo Mindaugo Bačkaus teigimu, pristatys „britų salų muziką, kurią retai kada matome kaip skirtingų tautų kūrybą. Dažniausiai ją įvardijame kaip Didžiosios Britanijos muzikinę kultūrą, tačiau tai yra keturios ryškios kultūros – Velso, Škotijos, Anglijos ir Airijos. Visų šių tautų liaudies muzika – itin savita ir spalvinga, tačiau akademinė profesionalioji kūryba – gana panaši, nors vystėsi nevienodai ir jai įtakos turėjo skirtingų tautų kompozitoriai“.
Šiame koncerte bus galima susipažinti su keturiais labai savitais britų salų kompozitoriais. Baritonas Romanas Kudriašovas su orkestru atliks anglo R.Vaughano Williamso ciklą „Kelionės dainos“. Airio B.Whelano kūrinyje „Inishlacken“ solo partijas grieš Klaipėdos kamerinio orkestro pirmame pulte sėdintys jaunosios kartos smuikininkai Konradas Levickis ir Tomas Cinelis. Koncerte taip pat skambės du opusai styginių orkestrui: velsiečio K.Jenkinso „Palladio“ ir škoto J.MacMillano „Memento“.
Aidės iš koplyčios
Balandžio 11-ąją, Atvelykio sekmadienį, iš Šv. Pranciškaus Asyžiečio koplyčios Klaipėdoje internetu aidės ištaigingiausias žymaus XVIII a. italų kompozitoriaus, smuikininko ir šventiko sakralinis kūrinys „Gloria“. A.Vivaldi šlovinamasis himnas „Gloria“ ir dar du jo koncerto žanro kūriniai solo smuikui ir solo obojui skambės programoje „Atvelykio Gloria“.
Tai bendras LNF ansamblio „Musica Humana“ ir KKS choro „Aukuras“ meninis projektas, kuriam vadovaus minėtų kolektyvų lyderiai Robertas Beinaris ir Alfonsas Vildžiūnas. „Gloria“ giesmėse taip pat skambės solisčių Dovilės Kazonaitės ir Ievos Prudnikovaitės balsai.
Tas delsiantis vėjas
Balandžio 14-ąją koncertuos „Kremerata Baltica“ – pripažinto latvių smuikininko Gidono Kremerio įkurtas ir vadovaujamas orkestras, kuriame groja talentingiausi jaunieji Latvijos, Lietuvos ir Estijos muzikantai. Dėl pandemijos šiame koncerte dalyvaus tik lietuviškoji „Kremerata Baltica“ dalis, kartu su kitais solistais atliksianti žavią minimalistinę programą. Ji pavadinta pagal JAV gyvenančio žydų kilmės argentiniečių kompozitoriaus O.Golijovo vokalinį kūrinį „Tas delsiantis vėjas“ (“How Slow the Wind“), kurio solo partiją dainuos sopranas Gunta Gelgotė.
Minimalizmo gerbėjai koncerte galės pasimėgauti įžymaus amerikiečių kūrėjo Ph.Glasso
III simfonijos muzika. Įtaigaus Džeraldo Bidvos smuiko solo ir kitų ansamblio styginių garsais suskambės „Pavasaris“ iš baroko genijaus A.Vivaldi koncertų ciklo „Metų laikai“, šiuolaikiškai perkurtas vokiečių kilmės britų kompozitoriaus M.Richterio.
Didelis iššūkis
Prieš 300 metų J.S.Bacho sukurtus visus šešis Brandenburgo koncertus balandžio 23-iąją atliks Klaipėdos kamerinis orkestras.
Šiam sumanymui įgyvendinti jam prireikė gero klavesinininko, atliekančio vieną pagrindinių basso continuo vaidmenų. Juo sutiko būti puikus atlikėjas iš Pranūzijos Vincentas Bernhardas.
Orkestro meno vadovo teigimu, sumanymas labai įdomus, bet dar labiau sudėtingas dėl absoliučiai unikalių instrumentų – senovinių valtornų, barokinių obojų, fagoto, trimito, kuriais Lietuvoje negrojama. Šios srities specialistų, kurie gerai įvaldę senovinius instrumentus, yra tik užsienyje. Todėl pasaulinės pandemijos akivaizdoje šio ambicingo projekto įgyvendinimas tampa dideliu iššūkiu.
Kerintis skambesys
Kerintis arfos ir fleitos skambesys išsilies baigiamajame festivalio koncerte balandžio 30-ąją. Jame Klaipėdos kamerinio orkestro scenos partneriais bus viena ryškiausių dabarties arfininkių Anais Gaudemard iš Prancūzijos ir pripažintas šveicarų fleitininkas bei dirigentas Kasparas Zehnderis.
Kartu jie atliks W.A.Mozarto Dvigubą koncertą fleitai, arfai ir orkestrui. Nuskambės ir auksinis arfos repertuaro kūrinys – C.Debussy „Religinis ir pasaulietinis šokis“ (Danse sacrée et danse profane).
Orkestras turės galimybę pademonstruoti savo profesinį meistriškumą interpretuodamas J.Haydno Simfoniją Nr. 97 Johanno Peterio Solomono orkestruotės versijoje, skirtoje fleitai, styginių kvartetui ir fortepijonui ad libitum.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Naujas muzikinis projektas „Dovanota“ pristato pirmąjį savo kūrinį „Viena daina“1
„Dovanota“ – naujas projektas, įkvėptas sintezatorių skambesių bei šokių muzikos ir disco energijos. Jį įkūrė du Lietuvos naktinio gyvenimo scenos entuziastai: Ramūnas Tamošauskas (UraganiuS) ir Žilvinas Juodis (DJ Bl...
-
Baleto „Legenda“ scenografė S. Šimkūnaitė: norėčiau, kad žiūrovas pajustų laiko tėkmę1
„Tai bus mano pirmas darbas naujoje Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro salės „Jūra“ scenoje, pirma šokio spektaklio premjera teatre. Man tai be galo svarbus įvykis, kurio laukiu“, – sakė Antano Jasenkos baletui &bd...
-
Etnokultūros puoselėtojams – premija: jūs esate tokie vieninteliai Lietuvoje
Daugiau nei 30-metį gyvuojantis Klaipėdos etnokultūros centras (KEC) šiemet apdovanotas Kultūros ministerijos Kultūros centrų premija už pastarųjų penkerių metų aktyvią veiklą. Tad šiandien, lapkričio 16-ąją, klaipėdiečiai buvo ...
-
Įsikūnijimas – tarsi į paveikslą
Kokie šamaniški dalykai vykdavo užkulisiuose, kiek žingsnių per repeticiją nueidavo aktoriai ir kaip vyko įsikūnijimas į Baroko amžiuje kūrusio dailininko paveikslus – apie tai ir kita buvo galima sužinoti Klaipėdos dramos teatro...
-
Klaipėdos pilies teatras kviečia į premjerą
Klaipėdos pilies teatras kviečia į pirmąją 39-ojo kūrybinės veiklos sezono premjerą – Keren Klimovsky komediją „Jūs užstojate man vandenyną“. ...
-
Klaipėdos kamerinis orkestras – nauja Italijos publikos žvaigždė
Italija – baroko gimtinė, tad nieko keisto, kad į šią šalį sugrįžta violončelininko Mindaugo Bačkaus vadovaujamas Klaipėdos kamerinis orkestras, ne kartą muzikos gerbėjų įvardintas kaip baroko muzikos stiliaus geriausias atlik...
-
Jaunavedžiams skirta paroda Klaipėdoje: naujos idėjos, tendencijos ir vertingi patarimai
Lapkričio 10 dieną Klaipėdoje, restobare „Džonis ir citrinos“, įvyko pirmasis didelis informatyvus renginys, skirtas jaunavedžiams. Įvairūs vestuvių industrijos specialistai suteikė vertingų patarimų ir dalijosi šiuolaikinėmis t...
-
Klaipėdos etnokultūros centras kviečia į premijos įteikimo iškilmes
Klaipėdos miesto savivaldybės etnokultūros centras, džiaugdamasis Lietuvos kultūros ministerijos skirta Kultūros centrų premija už mėgėjų meno ir dainų švenčių tradicijų puoselėjimą ir sklaidą bei už etninės kultūros ir nematerialau...
-
Lapkritį Klaipėdos dramos teatre pirmieji naujų spektaklių žingsniai
Antroje 89-ojo sezono pusėje Klaipėdos dramos teatre vyks didelė premjera. Jau trečią kartą šiame teatre dirbsiantis žymus latvių režisierius Elmārs Seņkovs vasario 14 d. pristatys spektaklį pagal kultinio populiarumo Latvijoje sulaukus...
-
Baleto „Legenda“ kompozitorius A. Jasenka: simfoninis orkestras man – nuostabiausias instrumentas
„Šio baleto vizija – leisti žiūrovui būti savo fantazijoje skambant muzikai“, – pasakojo muziką Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre (KVMT) choreografo Gajaus Žmavco statomam baletui „Legenda“ paraš...