Taikinys - suplonėjusi piniginė

Taikinys - suplonėjusi piniginė

2008-08-29 09:00
Taikinys - suplonėjusi piniginė
Taikinys - suplonėjusi piniginė / Tomo Černiševo nuotr.

Dažnas tautietis padūsauja, kad Lietuvoje drabužiai kainuoja brangiau nei užsienyje. Šiuos skundus išgirdo verslininkai, pasiryžę pirkėjams pasiūlyti pigių, bet nedėvėtų drabužių.

Iš senų kolekcijų

Pastaraisiais metais dėvėtų drabužių prekybininkai išgyveno ne pačius geriausius laikus. Ieškodamos receptų, kaip susigrąžinti klientus, kai kurios įmonė į Lietuvą ėmė vežti Vakarų Europoje naujus neparduotų kolekcijų drabužius, žinoma, mažesnėmis kainomis. Netrukus paaiškėjo, kad užsienyje neišpirkti rūbai visai tinka Lietuvos pirkėjams ir iš to galima susižerti nemažą pelną.

Šiuo keliu pasuko ir bendrovė "Kalnarūtė", kuri per 12 veiklos metų buvo sukūrusi dėvėtų drabužių tinklą. Nuo šiol ketinama plėsti naujų drabužių tinklą "Tinka". Vakar sostinėje atidaryta trečia ir didžiausia šio tinklo parduotuvė, kuri jau pirmą dieną sulaukė minios pirkėjų.

Palanku pradėti verslą

Lėtėjanti šalies ekonomika ir prastėjantys gyventojų lūkesčiai, regis, negąsdina "Kalnarūtės" vadovų. Nors nemažai prekybininkų į ateitį žvelgia atsargiai, šie kuria ambicingus planus per artimiausius metus tinklą "Tinka" išplėsti visuose didžiuosiuose šalies miestuose.

"Manau, kaip tik laiku pataikėme. Dabar viskas labai brangsta, tad dalis klientų iš kitų, brangesnių prekybos tinklų gali perbėgti pas mus. Aišku, tie, kurie pratę apsipirkti dėvėtų drabužių parduotuvėse, ten ir pirks, nes mūsų kainos šiek tiek didesnės. Bet tikimės, kad klientų netrūks", - optimistiškai kalbėjo bendrovės "Kalnarūtė" generalinis direktorius Martynas Basokas.

Užsienio pavyzdys

Per tris pastaruosius mėnesius bendrovė atidarė jau trečią "Tinka" parduotuvę. Įvairiuose šalies miestuose jau yra 8 "Tinka" parduotuves: trys iš jų - Vilniuje ir viena - Kaune. Iki metų pabaigos planuojama įkurti dar 6 prekybos taškus Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje ir Mažeikiuose. 2009 m. "Kalnarūtė" iš viso žada valdyti 25 parduotuves.

"Dauguma pirkėjų, gaunančių vidutines pajamas, iki šiol skundėsi per aukštomis drabužių kainomis ir itin ribotu pasirinkimu, daugelis naudodavosi proga apsipirkti užsienyje. "Tinka" taps ta trūkstama grandimi, užtikrinančia didelį pigesnių drabužių asortimentą. Tokio tipo parduotuvės užsienyje labai populiarios, jų atidarymai ir akcijos pritraukia šimtus pirkėjų, todėl tikimės sėkmės ir Lietuvoje", - tikisi "Kalnarūtės" vadovas.

Derasi ir perka

Tinklas gali pasiūlyti mažesnes kainas, nes įmonė dirba be tarpininkų. Užsienyje prekių besižvalgantys bendrovės atstovai drabužius perka tiesiai iš gamintojų. Be to, įmonė bendrauja su 40 Italijos, Danijos, Olandijos, Švedijos, Didžiosios Britanijos bei Prancūzijos prekės ženklų.

"Paprastai tariant, atvykstame gamintojams nelabai palankiu metu, baigiantis sezonui, kai prekyba būna sulėtėjusi ir imame didelę dalį kolekcijos. Deramės su daugeliu tiekėjų. Jei vieni nesutinka parduoti už mums tinkančią kainą, einame pas kitus", - verslo principus atskleidė M.Basokas.

Konkurencijos nebijo

Nepaisant "Kalnarūtės" ambicijų, drabužių prekybos rinkos senbuviai - ramūs. "Aprangos" grupės rinkodaros direktorė Irma Marcinkienė įsitikinusi, kad "Tinka" taiko į kitus pirkėjus ir konkuruos nebent su "Aprangos" išpaduotuvėmis, o ne su įprastomis parduotuvėmis.

"Kol kas negaliu komentuoti, nes parduotuvės dar nemačiau, bet manau, kad jie perka arba praeito sezono prekes arba šio, bet jam jau einant į pabaigą, todėl prekės pigesnės. Tą patį siūlome ir mes savo išparduotuvėse. Ten visada būna didžiulės nuolaidos nuo 40 iki 70 proc. Sezonui besibaigiant net žymiausių gamintojų prekių galime pasiūlyti už keliasdešimt litų. Bet išparduotuvės nėra pagrindinė mūsų veikla. Tai apie kokią konkurenciją kalbame?" - padėties nedramatizavo I.Marcinkienė.

Turi ištikimus pirkėjus

Konkurencijos nesibaimina ir dėvėtų drabužių pardavėjai. Dešimties parduotuvių tinklą "Pasaulio drabužiai" valdančio verslininko Alberto Palskio nuomone, nuolatiniai klientai nepuls dairytis į kitą prekybos tinklą.

"Didelės grėsmės nematau, mes turim savo nišą ir savus pirkėjus.Gal klientų šiek tiek ir sumažės, bet jie veikiausiai grįš. Kai kurie didieji prekybos centrai irgi prekiauja pigiais drabužiais, bet dėl to mūsų pirkėjų nemažėja. Būna, kad žmonės nusprendžia nupirkti šį bei tą ir prekybos centruose, tačiau pamatę gaminių kokybę mieliau perka padėvėtus, bet gerus drabužius", - dienraščiui sakė A.Palskis.

Prekės ženklai

"Tinka" parduotuvės prekiauja šių prekių ženklų drabužiais: "Clara", "Hillevi", "Crossbow", "Noble House", "Maybee", "Bullet", "Monday", "ID Denim", "Koola Anna", "Golddigga", "Gabba" ir kt.
Daugelis jų Lietuvoje yra nauji.

Drabužių kainos

Prekė Kaina (litais)

Marškinėliai 9-35
Megztiniai, džemperiai 24-65
Džinsai 45-110

Šaltinis: "Tinka"

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų