Lietuva spiria lenkus įsipareigoti

Lietuva spiria lenkus įsipareigoti

2010-03-03 23:59
Sąlyga: Lietuva padės koncernui "PKN Orlen", jei šis ilgam liks Mažeikiuose.
Sąlyga: Lietuva padės koncernui "PKN Orlen", jei šis ilgam liks Mažeikiuose. / Roko Medonio nuotr.

Lietuva, pareiškusi, kad padės spręsti "Orlen Lietuvos" naftos perdirbimo gamyklos logistikos problemas tik tuomet, jei Lenkijos naftos koncernas "PKN Orlen" liks jos akcininku, laukia Lenkijos atsako.

Lenkams, o ne rusams

Pirmadienį Lenkijoje su darbo vizitu viešėjęs ūkio viceministras Romas Švedas BNS sakė, kad kovo viduryje Vilniuje laukiama Lenkijos iždo ministro, iš kurio tikimasi gauti atsakymą, ar "PKN Orlen" išliks ilgalaikiu Lietuvos naftos komplekso akcininku.

"Mūsų pozicija – jei ką darome, tai lenkams, o ne rusams. Kalbama apie visas "Orlen" logistikos problemas Lietuvoje: tiek geležinkelius, tiek vamzdynus – viską. Todėl "Orlen" turi apsispręsti, ar jis lieka Lietuvoje ilgam laikui. Aišku, "Klaipėdos nafta" yra tabu", – sakė R.Švedas, kuris, BNS žiniomis, kitą savaitę turėtų būti išrinktas "Klaipėdos naftos" valdybos pirmininku.

Varšuvoje jis ir Visagino atominės elektrinės vadovas Šarūnas Vasiliauskas susitiko su Iždo, Ūkio ministerijų, prezidentūros atstovais, o pagrindinės pokalbių temos, pasak R.Švedo, buvo naujos atominės elektrinės projektas.

"Klaipėdos naftos" negaus

Praėjusią savaitę Lietuvos energetikos ministras Arvydas Sekmokas pareiškė, kad "PKN Orlen" valdomos bendrovės "Orlen Lietuva" logistikos problemas Vyriausybė žada spręsti tik tuo atveju, jei "Orlen" liks Lietuvos naftos komplekso akcininke.

A.Sekmoko laiške bendrovės generaliniam direktoriui Krystianui Paterui rašoma, kad veiklos sąlygos bendrovei "Orlen Lietuva" negali būti gerinamos kenkiant Lietuvos energetiniam saugumui, o tai reiškia, kad strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinti įmonė "Klaipėdos nafta" nebus nei parduota, nei kitaip perduota valdyti koncernui "Orlen".

Be logistikos bėdų, "Orlen" nori Vyriausybės paramos ES lėšomis finansuojant maždaug 200 mln. eurų dūmų valymo įrenginių statybą naftos perdirbimo gamyklai priklausančioje Mažeikių elektrinėje.

Šiuo metu "Orlen Lietuva" produkciją į Klaipėdos ir Latvijos uostus geležinkeliu priversta gabenti aplinkiniais keliais. Valstybės valdomi "Lietuvos geležinkeliai" neseniai pažadėjo atstatyti koncernui svarbų anksčiau išardytą geležinkelio iki Latvijos sienos (Rengės kryptimi) ruožą, tačiau tikėtina, kad šis projektas kol kas bus pristabdytas.

Rusai rėžia sparną

Neturėdami "Klaipėdos naftos" kontrolės Lenkijos investuotojai nenori investuoti į vamzdynus tarp Klaipėdos ir Mažeikių. Pastaruoju metu "Orlen" daro didelį spaudimą Lietuvos Vyriausybei dėl Klaipėdos įmonės valdymo.

Užsienio žiniasklaidoje daug rašoma apie "Orlen" derybas su rusais dėl galimybės pirkti dalį "Orlen Lietuvos" akcijų. Tarp galimų investuotojų minimos bendra Rusijos ir Didžiosios Britanijos įmonė TNK-BP ir bendrovė "Rosneft". "Rosneft" paneigė, kad domisi Lietuvos naftos perdirbimo bendrove, o TNK-BP pareiškė, kad gamykla labai įdomi, todėl ji pasiruošusi deryboms. "Orlen" atstovai iki šiol oficialiai neigė, kad dairosi Mažeikių gamyklos pirkėjo.

Teigiama, kad rusams gali būti siūlomas "Orlen Lietuvos" akcijų paketas mainais į naftotiekio "Družba" atstatymą ir naftos tiekimą į Mažeikių naftos perdirbimo gamyklą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų