Tikru košmaru krepšininkams ir sirgaliams virtęs Europos krepšinio čempionatas nebuvo jau toks prastas verslininkams. Jų prieš renginį paskelbtos akcijos buvo pelningos, nors vilčių turėta daugiau.
Pasiruošė mokėti daugiau
Šių metų Europos vyrų krepšinio čempionatas Lenkijoje įrodė, kad verslininkai tampa visų su krepšiniu susijusių renginių nugalėtojais, net tuomet, kai patys Lietuvos krepšininkai triuškinamai pralaimi.
Nuo liepos iki pat čempionato pradžios jau tradicinį "Krepšinio indėlį" gyventojams padėti siūlęs "DnB Nord" bankas surinko per 45 mln. litų.
Šiemet jau ketvirtus metus iš eilės bankas siūlė indėlį, kurio palūkanos tiesiogiai susijusios su Lietuvos vyrų krepšinio rinktinės sėkme. Už kiekvieną sportininkų pergalę bankas siūlė indėlio palūkanas didinti iki 0,2 proc. punkto. Tačiau mokėti papildomų palūkanų bankui beveik nereikės, mat šiemet Lietuvos rinktinės pergalių krepšelis labai menkas – laimėtos tik vienintelės rungtynės prieš Bulgariją.
"Mūsų "Krepšinio indėlio" akcija visai pasisekė. Pernai, kai dar nebuvo juntama krizė, indėlininkai sunešė apie 50–60 mln. litų, šiemet – ne ką mažiau – per 45 mln. litų. Už tą vieną pergalę klientams iš viso pridėsime maždaug 50 tūkst. litų. Bet labiau džiaugtumės, jei būtų reikėję mokėti daugiau. Labai jau netikėtai liūdnai viskas įvyko. Tikėjomės ir buvome pasiruošę mokėti bent už 3–5 pergales", – dienraščiui sakė "DnB Nord" banko atstovas spaudai Andrius Vilkancas.
Didino apyvartą
Šių metų čempionate ne ką prasčiau pasirodė ir bendrovės "Orlen Lietuva" rinkodaros komanda.
Lenkų valdomas naftos koncernas siūlė degalinėse "Orlen Lietuva" piltis bent 20 l bendrovės prekės ženklu pažymėtų šiek tiek brangesnių, nei įprasti, degalų "Verva" ir laimėti kelionę į Europos krepšinio čempionatą bei krepšinio sirgalių atributikos.
Po nesėkmingų Lietuvos rinktinės rungtynių pirmame čempionato etape naftos bendrovės reklamos dingo iš televizijos ekranų ir spaudos puslapių. Tačiau naftos koncerno generalinio direktoriaus pavaduotojo Sauliaus Žilėno teigimu, paskelbus akciją "Pirmyn, ereliai", degalų "Verva" pardavimas, palyginti su laikotarpiu, kai akcija nevyksta, ūgtelėjo maždaug ketvirtadaliu.
"Pardavimas vis dar yra padidėjęs. Taigi nepaisant rinktinės pasiektų rezultatų, akcija, manau, pavyko", – direktoriaus pavaduotojui pritarė ir "Orlen Lietuvos" atstovas spaudai Jacekas Komaras.
Bendrovė neskaičiuoja, ar kelialapiai į Lenkiją atsipirko. Esą pagrindinis akcijos tikslas buvo padidinti pardavimą ir įmonės prekės ženklo žinomumą. Tai buvo pasiekta.
Pirkėjus kvietimais į krepšinio čempionatą viliojęs prekybos tinklas "Iki" taip pat galėjo džiaugtis kiek padidėjusia apyvarta. Prekybos tinklas organizavo akciją su vienu sulčių gamintoju.
Šių sulčių pardavimas padidėjo penktadaliu, dar nepasibaigus akcijai pranešė "Iki" parduotuvių tinklo atstovas ryšiams su visuomene Valdas Lopeta.
Sirgaliai kurį laiką didino ir kavinių, barų bei restoranų apyvartas. Tačiau po beveik visų pralaimėtų pirmo etapo rungtynių barai kiek ištuštėjo.
Po nesėkmių – smukimas
Nesėkmingu čempionatu šiek tiek nusivylė prekybos buitine technika tinklas "Elektromarkt", pirkėjų antplūdžio sulaukęs tik prieš sporto renginį. Už kiekvieną lietuvių pergalę bendrovė žadėjo pirkėjams grąžinti po 11 proc. per akciją įsigytų prekių kainos. Bendrovės atstovų teigimu, į akciją įtrauktų televizorių pardavimas prieš prasidedant čempionatui šoktelėjo maždaug du kartus. Todėl buvo tikėtasi padidinti pardavimo apimtį ir per patį renginį.
"Akcija iš esmės buvo sėkminga. Pats krepšinis lūkesčius visada pateisina. Aišku, tikėjomės dar daugiau. Iš patirties galiu pasakyti, kad su kiekviena pergale pardavimas būtų didėjęs. Tuo įsitikinome pernai per olimpiadą. Tikėjomės, kad tikroji prekyba prasidės, kai rinktinė nuskins pirmąsias pergales. Tačiau toks mūsiškių žaidimas tikrai neįkvėpė, tad didžiąją dalį akcijos ženkliukais pažymėtų prekių pardavėme prieš čempionatą, kol sirgaliai dar tikėjo rinktinės sėkme. O po keleto pralaimėtų rungtynių pardavimas grįžo į tokį lygį, koks buvo prieš paskelbiant akciją", – dienraščiui sakė bendrovės "Elektromarktas" rinkodaros direktorius Irmantas Viliūnas.
Naujausi komentarai