Kelionės autobusu vėl brangs

Kelionės autobusu vėl brangs

2008-10-17 09:00
Kelionės autobusu vėl brangs
Kelionės autobusu vėl brangs / Aliaus Koroliovo nuotr.

Liūdna žinia keleiviams – Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija (VKEKK) vakar leido 32 keleivinio transporto įmonėms padidinti maksimalius keleivių vežimo tarifus. Užtat vežėjai atsiduso kiek lengviau.

Prieš keturis mėnesius Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos "Linava" nariai kreipėsi į Kainų komisiją, prašydami maksimalius keleivių vežimo tarifus paprastais autobusais padidinti 7 ct/km, o minkšto tipo autobusais ir ekspresais – 9 ct/km.

Ilgai svarsčiusi komisija leido didinti tarifus, tačiau tik 4 ct. Anot komisijos, keleivių skaičius nemažėja, o degalų kaina nedidėja taip smarkiai, kaip tvirtino vežėjai. Tiesa, VKEKK nariai užsiminė, kad mažiausios "Linavos" įmonės, kurios net ir padidinus tarifą neišbris iš sunkios padėties, galės atskirai kreiptis į komisiją.
Dabar pritaikius maksimalų tarifą 100 km kelionė autobusu maksimaliai gali brangti 4 litais.

"Labai džiugu, kad komisija mus supranta. Bet tai, be abejo, nereiškia, kad iš karto pulsime branginti bilietus. Kol kas laukiame trijų ketvirčių įmonės rezultatų, juos turėtume gauti mėnesio gale, o tada žiūrėsime, kas keisis. Metų pabaigoje, o gal net lapkritį, jau bus aišku, kurie maršrutai gali brangti", – aiškino Kauno keleivių vežimo bendrovės "Kautra" vadovas Linas Skardžiukas.

Jis pripažino, kad 4 ct/km – pakankama suma. Esą vasarą vežėjai, prašydami VKEKK padidinti keleivių vežimo tarifus 7 ir 9ct/km, šiek tiek užkėlė kainą, nes degalai tuo metu kainavo daugiau nei 4 litus už litrą.

Analitikai prognozavo, kad didmeninėje rinkoje naftos kaina pasieks net 200 JAV dolerių už barelį, tad visi tikėjosi dar didesnio degalų kainų šuolio. Tačiau nafta atpigo beveik perpus. Be to, norėdami sustabdyti darbuotojų migraciją vežėjai buvo priversti gerokai pakelti vairuotojų atlyginimus. O tai dar labiau apkarpė įmonių pelnus.

"Per metus ar pusantrų praradome apie 30 proc. gerų vairuotojų ir, manau, kitos įmonės panašiai. Daugelis jų nuėjo pas krovinių vežėjus, nes mes neįstengėme jiems mokėti normalių, konkurencingų atlyginimų. Dar pernai mūsų vairuotojų atlyginimai siekė vos apie 1,5 tūkst. litų, o sunkvežimių vairuotojai gaudavo 4–7 tūkst. litų. Viena priežasčių, dėl kurių prašėme didinti tarifus, ir buvo tai, kad reikėjo kelti darbuotojų atlyginimus, kitaip būtume žlugę", – pasakojo "Kautros" vadovas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų