Įmonių labdara gyventojų nesužavi

Įmonių labdara gyventojų nesužavi

2012-10-09 23:59
Įmonių labdara gyventojų nesužavi
Įmonių labdara gyventojų nesužavi / Andriaus Ufarto (BFL) nuotr.

Didžioji dalis šalies gyventojų įsitikinę, kad socialinė atsakomybė nuo verslo neatsiejama. Tačiau stambios įmonių aukojamos sumos labdaros renginiams gyventojams daro menkiausią įspūdį.

Absoliuti dauguma – 90,4 proc. – šalies gyventojų pabrėžia socialinės atsakomybės svarbą verslui, kaip parodė rinkos tyrimų bendrovės "TNS LT" atliktas tyrimas. Šalies gyventojai įsitikinę, kad socialiai atsakingi verslininkai privalo rūpintis savo darbuotojais, sąžiningai mokėti mokesčius ir laikytis įstatymų. Iš visų išvardytų savybių šalies gyventojai socialiai atsakingus verslininkus rečiausiai sieja su tiesioginiu labdaros projektų finansavimu.

"Tyrimas atskleidė, kad Lietuvos gyventojams įmonės socialinė atsakomybė ir jos etiška veikla yra neatsiejamos. Tai rodo, kad visuomenė, kalbant apie šį klausimą, tampa sąmoningesnė. Todėl įmonėms, kurios mano, kad palankų vartotojų požiūrį pavyks išlaikyti tik aukojant stambias sumas ar finansuojant labdaros renginius, reikėtų atsigręžti ir į kitus socialinės atsakomybės aspektus – ypač skaidrią ir etišką kasdienę veiklą",– pranešime spaudai sakė "TNS LT" vyresnioji projektų vadovė Jurgita Račkytė-Vilimė.

Rūpinimąsi darbuotojais kaip svarbiausią savybę socialiai atsakingoms įmonėms nurodė 96 proc., sąžiningai mokamus mokesčius ir įstatymų laikymąsi – po 95 proc. apklaustų šalies gyventojų.

Lietuviai taip pat mano, kad socialiai atsakingos įmonės turėtų atlyginti aplinkai ir bendruomenei padarytą žalą, nekenkti aplinkai ir kurti ją tausojančius produktus bei paslaugas.

"Tyrimas labai aiškiai parodė, kad kai kurių įmonių vadovų požiūris, jog bendrovė yra socialiai atsakinga, nes teikia labdarą, jau yra pasenęs. Visuomenė mano, kad verslas pirmiausia turi elgtis atsakingai, priešingu atveju nepadės jokios sumos vaikų ar senelių namams. Socialinė atsakomybė versle jau tampa neišvengiama tendencija, ypač Vakarų Europoje ir Jungtinėse Amerikos Valstijose. Todėl tik laiko klausimas, kada Lietuvos verslas turės persitvarkyti ir skirti dėmesio ne tik gamybai, finansams bei pardavimui",– teigė agentūros "Viešųjų ryšių technologijos" vyriausiasis partneris Kęstutis Gečas.

Lietuvos statistikos departamentas, remdamasis Valstybinės mokesčių inspekcijos ir Muitinės departamento duomenimis, pranešė, kad 2010 m. Lietuvoje buvo gauta 322,7 mln. litų paramos. Iš šios sumos 69 proc. (222,7 mln. litų) suteikė Lietuvos, 21,6 proc. (69,5 mln. litų) – užsienio valstybių įmonės.

Tyrimas parodė, kad gyventojai socialinės atsakomybės svarbą vertina priklausomai nuo amžiaus, – kuo gyventojas vyresnis, tuo įmonių socialinė atsakomybė svarbesnė. Taip pat, vertindami verslo veiklą, socialinės atsakomybės svarbą pabrėžia didmiesčių gyventojai, aukštesnįjį ir aukštąjį išsilavinimą įgiję asmenys.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų