Apsukruoliai naujovę panaudojo reklamai

Nuo sausio 1 d. įsigaliojus naujai Pašto įstatymo nuostatai, visi dėl reklamos besiskundžiantys pašto dėžučių savininkai turėtų lengviau atsikvėpti – nuo šiol pakanka tiesiog aiškiai išreikšti nenorą gauti reklaminių lankstinukų, pavyzdžiui, ant pašto dėžutės užklijuoti tai nurodantį lipduką. O asmenys, pažeidę tokį gavėjo sprendimą, gali būti baudžiami nuo 1 iki 30 tūkst. litų siekiančiomis baudomis.

Nepageidaujama reklama savireklamos tikslais

Brukalą draudžiančiomis naujovėmis rinkodaros tikslais netruko pasinaudoti apsukresnės bendrovės. Vienos jų – žalų nustatymo bendrovės „Žalos24.lt“ – tinklalapyje pasiūlymu užsisakyti lipduką „Reklamos gauti nepageidauju“ jau spėjo pasinaudoti daugiau nei tūkstantis gyventojų.

Tačiau nieko nebūna nemokamai – pildant užsakymo anketą gauti lipduką prašoma ne tik pateikti savo asmens duomenis, bet ir duoti sutikimą juos naudoti rinkodaros tikslais. Tad teoriškai žmogus sutinka gauti tą patį brukalą, tik jau elektroniniu paštu.

Bendrovės rinkodaros vadovas Marius Rimkevičius, paklaustas, kam renkami gyventojų asmens duomenys, tikino, kad taip tiesiog norima pasilikti galimybę potencialius klientus pasveikinti švenčių progomis. Anot jo, tokių „sveikinimų“ nepageidaujantys asmenys esą jų nesunkiai gali atsisakyti – tereikia paspausti elektroninio laiško pabaigoje esančią nuorodą.

Idėja nepageidaujamą reklamą panaudoti savireklamos tikslais kilo patiems įmonės darbuotojams, kurie dažnai lankydamiesi klientų namuose nuolat pastebėdavo prigrūstas pašto dėžutes ir netvarkingas laiptines.

Skundų nesulaukta

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) direktorius Feliksas Petrauskas teigė, kad ši Pašto įstatymo nuostata vis dar yra naujovė ir skundų dėl jos nepaisymo dar nesulaukta. Pašnekovas sakė pastebėjęs, kad gerokai sumažėjo ir bendras skundų dėl reklamos skaičius – kurjeriai bei reklamą organizuojančios bendrovės atkreipia dėmesį į naują įstatymo nuostatą ir patys stengiasi jos laikytis, kad išvengtų galimų nemalonumų.

Tik nedidelė dalis pernai VVTAT pasiekusių skundų buvo susiję su reklama – apie 1,5 proc. Pagal tuo metu galiojusius įstatymus buvo tirta, ar reklama nėra paslėpta arba klaidinanti, o nepageidaujamos reklamos problemas buvo siūloma spręsti taikiai – tartis su pačiais siuntėjais arba ant pašto dėžučių klijuoti lipdukus, nurodančius, kad reklaminiai lankstinukai nepageidaujami.

Skirtumo nepajuto

Pasak Lietuvos pašto atstovės spaudai Aurelijos Jonušaitės, naujoji Pašto įstatymo nuostata niekaip nepaveikė nei užsakovų, nei auditorijos.

„Tiek įmonės, tiek pavieniai asmenys, nepageidaujantys gauti reklamos paštu, turėjo visas galimybes tai įgyvendinti ir iki sausio 1-osios, remdamiesi Visuomenės informavimo įstatymu ar tiesiog išreikšdami savo nenorą (gauti reklaminių leidinių – red. past.) vietos pašto skyriuose. Nuo Naujųjų metų pradėjome pastebėti daugiau lipdukų ant pašto dėžučių, tačiau tai veikiau tėra pavieniai atvejai o ne masinis reiškinys. Dažnas gyventojas neprieštarauja dėl tokio reklamos būdo, nes tarp lankstinukų galima aptikti ir nuolaidų kuponų ar kitos naudingos informacijos“, – tvirtino A.Jonušaitė.

Simonas Bartkus, Lietuvos marketingo asociacijos valdybos pirmininkas, taip pat teigė, kad per daugiau nei tris mėnesius nuo pakeisto įstatymo įsigaliojimo jokių didesnių pokyčių nepastebėta. Vartotojai, anot jo, masiškai nesiima atsisakyti reklamos paštu. Tų, kurie pasinaudojo šia galimybe ir išreiškė tokią valią, esą labai mažai ir reklamos rinkai tai poveikio neturi.

„Panašiai ir dėl reklamos internete blokavimo – nors tokių vartotojų yra, jų tiek mažai (mažiau nei 1 proc.), kad tai nedaro jokios įtakos nei pateikiant reklamą, nei reklamos bendrovių rezultatams. Manau, ateityje atsisakančių reklaminių žinučių nebus tiek daug, kad tai turėtų svarios įtakos šiam reklamos kanalui. Reguliavimas, žinoma, sveikintinas, tačiau, kaip paaiškėja, vartotojai nėra tokie dideli reklamos priešininkai, kaip būtų galima pamanyti“ – optimistiškai rinkos pokyčius vertino pašnekovas.


Kliūtys ginant teises

Nors nei Pašto, nei Reklamos įstatymas nenustato, kaip vartotojas turėtų išreikšti pageidavimą negauti reklamos į pašto dėžutes, svarbu, kad užrašas ant pašto dėžutės būtų lengvai pastebimas, parašytas aiškiai įskaitomu šriftu.

Vartotojai, gavę nepageidaujamą maisto reklamą, turėtų kreiptis į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą, o dėl nepageidaujamos ne maisto produktų ir paslaugų reklamos – į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją prie Ūkio ministerijos. Prašyme ištirti nepageidaujamos reklamos siuntimo atvejį vartotojas turėtų kuo tiksliau aprašyti skundžiamus veiksmus ir su jais susijusias aplinkybes. Prie prašymo reikėtų pridėti visus turimus galimą Reklamos įstatymo pažeidimą pagrindžiančius įrodymus: nurodymą, kad asmuo nepageidauja gauti reklamos, kada tai buvo nurodyta ant pašto dėžutės, gautos nepageidaujamos reklamos pavyzdžius, taip pat gali būti pateikti ginčo šalių ir jų atstovų paaiškinimai, liudytojų parodymai, daiktiniai įrodymai, dokumentai ir kiti rašytiniai, garso bei vaizdo įrodymai. Kad ir kaip būtų, net sugaišus daugybę laiko visiems šiems įrodymams surinkti nustatyto dydžio bauda nebūtinai bus paskirta, jei pažeidimas mažareikšmis, juo nepadaroma esminės žalos įstatymo saugomiems asmenų interesams. VVTAT savo nuožiūra gali taikyti administracinę nuobaudą – įspėjimą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

xanaf

xanaf portretas
Pas mus daugiaauksty yra uzklijuotas lipdukas, del reklamos nemetymo, bet kaip ejo lankstinukai taip ir toliau eina. O, cia dar kryziaus kelius reik praeit, kad kazkam irodyt, kad istiesu tie lankstinukai eina... Lithuania...

JONAS

JONAS portretas
Nesuprantu ,buvo rasyta ,skelbta per TV ,kad neprasytu reklamu nedetu i laisku dezutes ,taciau i tai niekas nekreipia demesio.Vis tiek pilnos laisku dezutes,nusibodo siuksles nestis i namus .Vartotoju teisiu komitetas galetu nemazai uzsidirbti,siulau plana.Turetu tikrintojai pereiti pilieciu spaudos dezutes ,uzregistruoti reklaminiu bukletu reklamuotojus ir reikalauti baudu.manau tada tik issiprestu miesto siukslinimo problema ir vartotoju teisiu komitetas uzdirbtu nemaza suma pinigu i mieto biudzeta.

Anonimas

Anonimas portretas
Keistai pas jus labai. Pas mane name tik 2 pašto dėžutės su užrašu. Mano ir dar vieno žmogaus. Ir niekas mum nemeta jokiu reklamu. Neskaitant adresoto tiesiogiai mum laišku ir nemokamo miesto laikraščio kuris išeina tik kas mėnesi tai bent jau man tikrai nėra problemos išimti laikrašti iš dėžutės.
VISI KOMENTARAI 9

Galerijos

  • Prabangus viešbutis – nuostolingas
    Prabangus viešbutis – nuostolingas

    Pigių skrydžių bendrovė "Wizz Air" spalio pabaigoje pradės skraidinti iš Vilniaus į Tel Avivą. Skrydžiai vyks du kartus per savaitę. Anot Vilniaus oro uosto generalinio direktorius Gedimino Almanto, iki šiol skrydžiai į Tel Avivą buvo tik sezonin...

    1
  • Būsto pardavimas šiemet auga
    Būsto pardavimas šiemet auga

    Per pirmą šių metų pusmetį dauguma į kredito unijų vadovus siūlytų žmonių reikiamų egzaminų neišlaikė. Lietuvos bankas pranešė, kad šiemet egzaminus laikė iš viso 20 žmonių, iš jų tik trys žinių patikras išlaikė. Bankas šiemet sure...

  • Surinktų akcizų keliams aukoti nenori
    Surinktų akcizų keliams aukoti nenori

    Finansų ir Susisiekimo ministerijoms susiginčijus dėl šios siūlymo nuo kitų metų padidinti finansavimą keliams iš degalų akcizo, premjeras Algirdas Butkevičius kol kas susilaiko nuo pažadų skirti daugiau lėšų keliams."Ateinančiais metais mes g...

  • Medų atpigintų gera vasara
    Medų atpigintų gera vasara

    Norintiems pasimėgauti šiųmečiu medumi už jį tenka mokėti daugiau nei pernai. Tai nulėmė vėlyvas pirmasis medunešis. Bitininkai kol kas nesiryžta prognozuoti, ar aukštos medaus kainos išsilaikys visą sezoną.Kol kas branguŠiuo metu medaus kaino...

  • Įmonių grąža sumenko trigubai
    Įmonių grąža sumenko trigubai

    Per savaitę degalų kainos didžiausiuose degalinių tinkluose sumažėjo. 95 markės benzinas penktadienį "Lukoil" kainavo 4,52 lito, "Orlen" – 4,52 lito, "Statoil" – 4,54 lito, arba atitinkamai 5 centais, 8 centais ir 1 centu mažiau nei prieš savait...

  • KT sprendimas kai ką paliks tuščiomis
    KT sprendimas kai ką paliks tuščiomis

    Netrukus bus pradėta atsiskaityti su bankrutavusio banko "Snoras" kreditoriais. Tačiau Konstituciniam Teismui (KT) paskelbus, kad valstybės institucijos turi prioritetą prieš kitus kreditorius, privatiems asmenims lieka nedaug šansų atgauti pinigus.Prie...

  • Atpigo dauguma grūdų
    Atpigo dauguma grūdų

    Per pirmą pusmetį buvo registruota 776 įmonių bankroto atvejai – 131 atveju (20 proc.) daugiau nei per tą patį 2012 m. laikotarpį, kaip rodo kreditų biuro "Creditinfo" duomenys. Neigiamas bankrotų statistikos tendencijas didžiąja dalimi lėmė ši...

  • Iš     kaimų    –    paskui    pinigus
    Iš kaimų – paskui pinigus

    Kol šalies valdžia kuria darbo grupes ir svarsto, kaip sumažinti vidinę gyventojų migraciją į didžiuosius miestus bei atgaivinti į ekonominę bedugnę riedančius regionus, kaimo vietovės toliau netenka tūkstančių gyventojų. Investicijų medžio...

  • Apribojo ūkininkų apetitą
    Apribojo ūkininkų apetitą

    Nuo kitų metų kovo didės tabako, o nuo balandžio – ir alkoholio akcizas. Skaičiuojama, kad puslitris alaus ir etilo alkoholio produktų brangs vidutiniškai apie 11 centų, vyno – apie 16 centų, pakelis cigarečių – apie 30 centų, pigiausių ciga...

  • Kiaulių maras: grėsmė iš pasienio nesitraukia
    Kiaulių maras: grėsmė iš pasienio nesitraukia

    Lietuvos kiaulių augintojai neramiai stebi situaciją pasienyje su Baltarusija, kur užfiksuotas afrikinio kiaulių maro protrūkis. Pasak jų, šalies valdžia iki šiol ėmėsi tik parodomųjų saugos priemonių. Valdininkai tikina, kad situacija netrukus k...

Daugiau straipsnių