Neburba be reikalo
Jaučakių gyventojai išties yra pakantūs, neburba be reikalo. Savaitgaliais gausybė žmonių važiuoja apžiūrėti Jaučakių piliakalnio. "Šiemet lankytojų labai padaugėjo, automobilis važiuoja po automobilio, atvyksta grupės autobusais", – pastebėjo Lina Gudeliūnienė. Šiai kategorijai jaučakiškiai pretenzijų neturi.
Tačiau neseniai minėtame kelyje įrengus vidutinio greičio matuoklius, per buvusį ramų Jaučakių kaimą rytais ir vakarais lekia siekiantieji išvengti baudų už greičio viršijimą. Gyventojų teigimu, automobilių srautai išaugo dešimtimis kartų. Šiuo keliu į Vilkijos gimnaziją eina moksleiviai, tėvai baiminasi dėl vaikų saugumo, nes būtent ryte ir vakare eismas suintensyvėja labiausiai.
Įkaitai: Jaučakių kaimo gyventojai kenčia dėl nedrausmingų vairuotojų, aplenkiančių ruožą, kuriame fiksuojamas greitis. / Justinos Lasauskaitės nuotr.
Jau fiksuota avarija
Apie greičio matuoklių leidžiančią išvengti apylanką per Jaučakių kaimą kasdien sužino vis daugiau vairuotojų, jų skaičius vis dar auga. Dėl tokio skubėtojų elgesio gerokai suprastėjo ne tik gyventojų saugumas, bet ir gyvenimo kokybė. "Dirbu pamainomis, vieną dieną, apie 18 val., laukdama, kol mane į darbą pasiims kolegė, suskaičiavau: per 5 minutes pravažiavo dvylika automobilių", – pasakojo Jolanta Striupaitienė.
"Problema aktuali visiems Jaučakių kaimo gyventojams. Važiuoja didžiuliu greičiu, sukelia debesis dulkių", – skundėsi Birutė Kirsnauskienė.
Birželio 12 d. Jaučakių kaime jau fiksuota avarija. Veliuonoje (Jurbarko r.) gyvenantis jaunas vyras, grįždamas iš Kauno, žvyrkelyje nesuvaldė automobilio ir išlaužė 4 m gyvatvorės. Tai galima pavadinti laiminga nelaime, nes netoliese buvo keli elektros stulpai, dideli medžiai.
Žala: žvyrkelyje nesuvaldęs automobilio vairuotojas išlaužė 4 m gyvatvorės. / Justinos Lasauskaitės nuotr.
Bandė užbėgti už akių
Vilkijos apylinkių seniūnas Arūnas Bačiūnas, sužinojęs apie projektą, kreipėsi į LAKD ir pasiūlė sektorinius greičio matuoklius įrengti ne 29-ame kelio Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda kilometre, o ties Kriemala, 26-ame kilometre. Seniūno teigimu, tuomet ši saugos priemonė būtų labiau pasiteisinusi, nes vairuotojai negalėtų išvengti sektorinių matuoklių ruožo, o Jaučakių kaimo gyventojai nekentėtų dėl padidėjusių transporto srautų ir jų keliamų nepatogumų.
"Jūsų prašymo tenkinti negalime", – tokio atsakymo sulaukta iš LAKD. "Vidutinio greičio matuoklių ruožai parenkami pagal valstybinės reikšmės kelių tinklo homogeninius ruožus. Vidutinio greičio matuoklių prioritetinė eilė sudaryta ir viešai paskelbta 2018 m. Šiuo metu vykdomas įrengimo etapas pagal viešųjų pirkimų metu nurodytas vietas, kurios pagal pirkimo sąlygas negali būti koreguojamos. Be to, informuojame, kad visame homogeniniame ruože yra fiksuojami eismo įvykiai", – teigiama Eismo saugos skyriaus projekto vadovo Viktoro Lapino parengtame atsakyme.
A.Bačiūno nuomone, tokie ilgi ruožai, koks dabar yra Vilkijos apylinkių seniūnijoje, neefektyvūs. Ir ne vien dėl to, kad yra galimybė jo išvengti pasukant į šalutinius kelius. "Kelis kartus ryte važiuodamas į Kauną keliu Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda pastebėjau, kad avarinių situacijų dabar daugiau. Atsiranda kelių erelių, kurie, viršydami greitį, lenkia 10–12 automobilių koloną. Savo akimis mačiau, kaip trauktis, kad išvengtų susidūrimo, turėjo savo juosta važiuojantis vairuotojas, nes lenkiantis koloną skubėtojas neturėjo kur dėtis", – pasakojo seniūnas.
Arūnas Bačiūnas: „Kelis kartus ryte važiuodamas į Kauną keliu Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda pastebėjau, kad avarinių situacijų dabar kyla daugiau.“ / Justinos Lasauskaitės nuotr.
LAKD Vilkijos apylinkių seniūnijai pasiūlė alternatyvą – savo lėšomis įsirengti tarpinį įrenginį, kuris galėtų koreliuoti su įrengiamais sistemos komponentais, taip suformuojant papildomus greičio matavimo sektorius. Su tokiu prašymu seniūnas kreipėsi į Kauno rajono savivaldybę.
Birželio 15 d. Kauno rajono savivaldybėje įvyko Saugaus eismo komisijos posėdis, kuriame buvo išnagrinėta situacija Jaučakių kaime. Atsižvelgdami į gyventojų nusiskundimus, pritarėme seniūnijos prašymui, kad Sodų ir Plento gatvėse būtų pastatyti greitį ribojantys kelio ženklai ir būtų leidžiama važiuoti 40 km/val. greičiu", – sakė Mantas Rikteris, Kauno rajono Saugaus eismo komisijos pirmininkas.
Naujausi komentarai