Alkoholis šienauja gyvybes ir laivuose Pereiti į pagrindinį turinį

Alkoholis šienauja gyvybes ir laivuose

2016-07-08 10:24

Valstybės dieną apvirtus baržai nuskendo moteris. Laivavedys neblaivus, žmonių skaičius baržoje viršijo leistiną, motorinei priemonei neatlikta techninė apžiūra. Alkoholis – visų šių metų tragiškų nelaimių vandenyje palydovas.

D. Popovas

Nustatytas girtumas

Nuo navigacijos sezono pradžios, balandžio 25 d., skaičiuojama jau ketvirta tragiškai pasibaigusi nelaimė. Pernai per visus metus įvyko septyni skaudžiai pasibaigę įvykiai vidaus vandenyse.

Liepos 6-ąją, Kauno rajone, ties Šilelio kaimu, Nevėžio ir Nemuno upių santakoje, apsivertė motorinė barža. Ja pramogavo dvylika asmenų, tarp jų trys mažamečiai vaikai. Trys suaugę asmenys patys išplaukė ir ištraukė skendusią moterį, ją pradėjo gaivinti.

Kiti barža plaukę asmenys su mažamečiais vaikais laukė pagalbos santakos iškyšulyje. Ugniagesiai ir vietos gyventojai valtimis padėjo visus žmones iškelti į krantą. Praėjus pusvalandžiui nuo pranešimo apie nelaimę, medikai konstatavo skendusios 46 metų moters mirtį.

Pramoginį laivą vairavo 47 metų laivo savininkas, kuriam nustatytas 0,72 promilės girtumas. Pirminiais duomenimis, laivas yra neregistruotas ir neatlikta techninė apžiūra.

Pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl neatsargaus gyvybės atėmimo, kuriam vadovauja Kauno apygardos prokuratūros Kauno apylinkės prokuratūra. Laivo savininkui gresia iki aštuonerių metų nelaisvės.

Lietuvos saugios laivybos administracija taip pat pradėjo tyrimą dėl vidaus vandenų transporto priemonių avarijų taisyklių pažeidimo.

Apvirtusią motorinę baržą, užplaukusią ant seklumos, iškėlė atvykę laivybos draugijos klubo nariai.

Prielaidų daug

Žmonės stokoja atsakomybės – tokią išvadą galima daryti vertinant dažniausiai pasitaikančias tragiškų įvykių ant vandens priežastis. "Dažniausiai laive geria visi: ir laivavedys, ir pramogaujanti svita. Viena pagrindinių šiemet įvykusių nelaimių priežastis – alkoholis", – nė akimirką nedvejodamas išdėstė Lietuvos saugios laivybos administracijos Pramoginės laivybos skyriaus vedėjas Domijanas Popovas.

Apvirtusios baržos savininkui ir kapitonui nustatytas girtumas. Nepaisant, kad tiek promilių vertinama kaip lengvas girtumas, bet ekspertai svaigulio įtaką nelaimės atveju dažniausiai vertina labai griežtai.

Apsivertusiu laivu, pagal techninius parametrus, buvo galima plukdyti ne daugiau kaip dešimt žmonių. Laive su mažamečiais buvo dvylika. Ar viršytas žmonių skaičius laive turėjo įtakos nelaimei, dar per anksti atsakyti, bet Pramoginės laivybos skyriaus vedėjas D.Popovas pabrėžė, kad tai dar vieno taisyklių punkto nesilaikymas.

Laivas nelaimėlis buvo neregistruotas, jam neatlikta techninė apžiūra. "Ar realiai girtumas buvo pagrindinė priežastis, dar neaišku. Daug priežasčių galėjo būti, kodėl motorinis laivas pradėjo skęsti. Neadekvatus laivavedžio elgesys, laivo manevravimas, staigūs posūkiai, greitis. Kadangi laivas ant dviejų pontonų (katamarano tipo – red. past.), neatmetama galimybė, kad vienas pontonas galėjo prakiurti – dėl to, kad buvo surūdiję arba pramuštas. Tokiu atveju tas kiauras pontonas prisipildė vandens, pakrypo, jei žmonės subėgo į vieną pusę, o laivavedys darė staigų posūkį, tai ir apvirto", – preliminarias nelaimės priežastis dėliojo D.Popovas.

Pasak Pramoginės laivybos skyriaus vedėjo, taip gali atsitikti ir kapitonui esant blaiviam, prielaidų dėl nelaimės daug, o atsakymai bus tik po išsamaus tyrimo.

Virtinė nelaimių

Liepos 6-ąją įvykusi nelaimė šiemet ketvirta tragiškai pasibaigusi pramoga ant vandens. Gegužės pradžioje Jurbarkų tvenkinyje (Jurbarkų sen. Meškininkų k.) apvirto valtis su žmonėmis. Gelbėtojai iš vandens ištraukė 50-metį vyrą.

Kartu su nuskendusiu asmeniu parplukdyta valtis ir kartu plaukęs Jurbarkų k. 42 metų gyventojas. Jam nustatytas 1,97 promilės girtumas. Paaiškėjo, kad valtyje girtavo trise. Vėliau buvo rastas trečiojo sugėrovo kūnas.

"Draugai sugėrovai nuskendo, o girtas laivavedys liko gyvas. Čia buvo pirmoji šiemet skaudi nelaimė", – dėstė D.Popovas. Joninės šiemet taip pat neapsiėjo be skaudžių nelaimių. "Kauno mariose ties Rumšiškėmis motorinė valtis taranavo jachtą. Motorinio laivo kapitonas taip pat buvo girtas. Jam nustatyta daugiau nei 3 promilių girtumas", – tęsė vedėjas.

Beveik neabejojama, kad motorlaivio laivavedys nieko nematė ir dideliu greičiu rėžėsi į burinį laivą. "Nepataisomai sugadinta jachta nuskendo, sužaloti žmonės", – juodąją statistiką vardijo D.Popovas.

Po smūgio jachtoje plaukę žmonės buvo išmesti į vandenį. Skaičiuojama, kad galėjo būti apie penkiolika pramogautojų. Traumą patyrė burinės jachtos kapitonas. Jam buvo sulaužyti keli šonkauliai, keleiviui sulaužyta pėda. Nukentėjo ir motorinės valties kapitonas – vyras į Kauno klinikas buvo paguldytas dėl stuburo pažeidimų.

Aukštadvarį Trakų rajone tragedija sukrėtė taip pat per Jonines. Pilaitės ežere girtas metalinės valties vairuotojas užplaukė ant nardžiusios keturiolikmetės. Mergaitė dėl daugybinių žaizdų galvoje, kaukolės ir rankos delnakaulio lūžių paguldyta gydytis į ligoninę. Vyrui po incidento nustatytas 0,46 promilės girtumas.

Laimingos nelaimės

Pernai spalio mėnesį žinomas Kauno politikas Valys Venclovas buvo vadinamas laimės kūdikiu ir šventė antrąjį savo gimtadienį. Vėlų vakarą jis buvo ištrauktas iš vos 10 laipsnių šilumos Kauno marių vandens.

Tą dieną politikas žvejojo su dar dviem bičiuliais. Grįžtant nuo Kruonio hidroelektrinės sugedo variklio starteris. Remiantis tyrimo medžiaga, V.Venclovas išsikvietė pagalbą. Sugedusi valtis buvo velkama. Politikas sumanė pasižiūrėti, ar artėjant prie kranto pakankamai iškeltas laivo variklis.

Staigus trūktelėjimas ir V.Valys atsidūrė už borto. Gerokai sušalusį, bet gyvą politiką ugniagesiai tamsiame marių vandenyje rado termovizoriumi. Šioje istorijoje įtartas alkoholio šešėlis, bet nelaimės dalyviai neigė žvejyboje vartoję ką nors stipresnio.

Pernai birželio pradžioje Kauno mariose ties Šlienava susidūrė du vandens motociklai. Motociklus vairavo vyrai, kurių keleiviais buvo mažamečiai vaikai. Plaukiant susikertančiais kursais, vandens motociklai nepraleido vienas kito ir susidūrė. Ir vyrai, ir vaikai nuo smūgio atsidūrė vandenyje. Laimei, visi plaukdami vilkėjo gelbėjimosi liemenes. Nelaimėliai patyrė traumų ir sveikatos sutrikimų. Pakako nerimo ir ant kranto buvusiems artimiesiems.

Amžinas skaudulys

Viena tragiškiausių nelaimių Kauno mariose iki šiol minima, kai apsivertus kateriui nuskendo penki Jėzuitų gimnazijos moksleiviai. 1996 m. vieną rugsėjo pradžios trečiadienį Kauno mariose ties Pažaislio vienuolynu šurmuliavo vaikai. Kadangi gimnazijoje dar buvo nebaigtas remontas, devintokai važiavo į Pažaislį.

Atvykę į paplūdimį vaikai svarstė klasės reikalus, linksminosi. Kai mariose pasirodė iš jachtklubo pusės plaukiantis kateris, vienas iš vaikinų mostelėjo ranka ir laivas priplaukė prie kranto. Jo vairininkas sutiko vaikus paplukdyti. Pirmas reisas buvo sėkmingas. Kadangi oras prastėjo, į valtį antram reisui sulipo vienuolika moksleivių ir auklėtoja.

Vieni įsitaisė denyje, kiti sulindo į kajutę. Besukant ratą kateris metėsi į šoną, pakrypo ir akimirksniu apvirto. Buvusieji denyje sukrito į vandenį. Kai kurie vaikai patys nuplaukė į krantą, kiti laikėsi įsikibę apvirtusio katerio. Juos gan greitai į krantą ištraukė gelbėtojai.

Mokinukai kajutėje buvo pasmerkti. Keturios mergaitės ir berniukas nuskendo. Katerio vairininkas, dėl kurio kaltės paskendo penki moksleiviai, buvo nuteistas ketveriems metams laisvės atėmimo, atidedant bausmės vykdymą. Jis buvo teisiamas už transporto taisyklių pažeidimą, dėl kurio buvo žmonių aukų. Pagal taisykles kateryje galėjo plaukti tik šeši žmonės.

Liemenės ir pagalba

Nedaug trūko, kad 20 metų senumo tragedija pasikartotų. Praėjusių metų gegužę apie kilometrą nuo kranto apvirto burlaivis, į nelaimę pateko laivu plaukę skautai, daugiausia nepilnamečiai. Žvejų ir gelbėtojų pastangomis išsaugota mažiausiai trylikos žmonių gyvybė: trijų suaugusiųjų ir dešimties vaikų. Tarp išgelbėtų vaikų buvo šešios mergaitės.

Netoli nelaimės vietos treniravosi Kauno priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų narai, jie nuskubėjo gelbėti apvirtusio burlaivio keleivių. Keturis žmones išgelbėjo žvejai, o kitus devynis – ugniagesiai gelbėtojai ir narai.

Nuo didelės bėdos iškylavusius skautus apsaugojo plaukiant laivu vilkėtos gelbėjimo liemenės. Manoma, kad nelaimė įvyko dėl stipraus vėjo ir didelio bangavimo. Vanduo maudymuisi dar buvo gerokai per šaltas, todėl vaikai po įvykio buvo skubiai nuvežti į ligoninę.

Gerą nelaimės baigtį lėmė ne tik tai, kad laive buvę asmenys vilkėjo liemenes. Tuoj po įvykio gelbėtojai atkreipė dėmesį, kad vaikai, atsidūrę vandenyje, patyrė šoką, sutriko. Jie puolė skambinti draugams, vadovei, pastaroji skambino į jachtų klubą. Netoli nelaimės vietos žvejojo vieno gelbėtojo brolis. Jis nedelsdamas paskambino 112 ir prasidėjo rimta gelbėjimo operacija.

Dėmesio! Gelbėtojai pataria

Kauno ugniagesiai gelbėtojai nori, kad dėl aplaidžiai organizuotų iškylų ant vandens panašios nelaimės nepasikartotų. Prieš leisdamiesi į tokias pramogas įvertinkite labai daug faktorių: ar plauksite registruotu laivu, ar vandens transporto priemonę valdo profesionalai, ar jie turi būtinus dokumentus (ne tik transporto priemonės, bet ir savo kvalifikacijos), įvertinkite oro sąlygas, jokiu būdu nevartokite alkoholio, juolab jo nesiūlykite laivo kapitonui ar vairininkui, iškilus bet kokiam nesklandumui, kuo skubiau skambinkite Bendrojo pagalbos centro numeriu 112.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų