Žaliakalnis ir Jonavos gatvė dūsta nuo atsainių vairuotojų

  • Teksto dydis:

Siauros gatvelės yra didelė Žaliakalnio žavesio dalis, tačiau kauniečiai ir miesto svečiai, jas įsigudrinę naudoti kaip nemokamą ir patogią erdvę automobiliui statyti, vietiniams gyventojams sukelia daug nepatogumų. Jonavos gatvė – nepalyginti erdvesnė, tačiau parkavimas jos važiuojamojoje dalyje kelia realų pavojų. Šiuo atveju – ne tik gyventojams, bet ir kitiems eismo dalyviams.

Kaip išvažiuoti iš namų?

Ar esate patyrę jausmą, kai skubi, bet negali išvažiuoti iš savo kiemo, nes įvaža užstatyta? Tokios situacijos Žaliakalnio gyventojams – greičiau kasdienybė nei naujiena, kalbant apie gyvenimą ir eismo srautus iki karantino.

Dabar į šią miesto dalį atvykstančiųjų savo reikalais gerokai sumažėjo, tačiau tai, deja, tik laikinas karantino efektas. Gyvenimui pradėjus grįžti į savo vėžes šios gatvelės vėl ims dusti nuo transporto priemonių, o gyventojų kasdienybę sunkins neatsakingi vairuotojai, paliekantys automobilius bet kur ir bet kaip.

Pasitaiko atvejų, kai automobiliai statomi taip, kad pėstieji priversti žengti į gatvę. Tai didina nelaimingų atsitikimų ir avarijų riziką. Pavyzdžiui, Telšių gatvėje kam nors pastačius automobilį prie nenaudojamų įvažų, pėstysis, norėdamas pasiekti savo tikslą, turi automobilį apeiti važiuojamąja kelio dalimi.

Jeigu automobiliai gatvelėse parkuojami ir pagal taisykles, jų gausa vis tiek sunkina vietinių gyventojų susisiekimą, nes trukdo išsukti iš kiemo, iš dalies užstoja gatve atvažiuojančių vairuotojų, ateinančių pėsčiųjų matomumą.

Tokios problemos didesniu ar mažesniu mastu aktualios yra teritorijoje nuo Radastų iki P.Dovydaičio gatvės ir nuo K.Petrausko iki Zanavykų-Žemaičių gatvės.

Justinos Lasauskaitės nuotr.

Nepaiso nei proto, nei ženklų

Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius teigė, kad savivaldybė nuolat gauna gyventojų kreipimųsi su prašymais imtis veiksmų situacijai suvaldyti.

„Nuolat sulaukiame skundų dėl automobiliais apstatytų gatvių Žaliakalnyje. Didžioji dalis jų yra nusileidžiant į miesto centrą. Tokiose kaip Radastų, Aušros gatvės, dalyje Telšių gatvės dėl didelio stovėjimo vietų užimtumo automobiliai paliekami užstatant gyventojų įvažas, pažeidžiant stovėjimą draudžiančius ženklus“, – kalbėjo M.Matusevičius.

Dėl didelio stovėjimo vietų užimtumo automobiliai atsainiai paliekami užstatant gyventojų įvažas, pažeidžiant stovėjimą draudžiančius ženklus.

Pasak jo, Aušros, Telšių, Radastų gatvės ypač kenčia, nes yra kauniečiams patogioje vietoje. Čia atvažiavus ir palikus automobilį galima greitai pėstute pasiekti miesto centrą – tereikia nusileisti laiptais.

Centrinėje Kauno miesto dalyje suvaldyti statomų automobilių srautus padėjo įvesta rinkliava už stovėjimą. Tačiau tuomet problema persikėlė ant kalno, į Žaliakalnio gatveles.

Avarinės situacijos Jonavos gatvėje

Kauno centrą ir magistralinį kelią A1 jungianti Jonavos gatvė yra viena pagrindinių miesto arterijų. Eismo intensyvumas joje – didelis.

„Beveik visa gatvė yra šešių juostų. Tai užtikrina sklandų ir saugų susisiekimą. Tačiau dalyje gatvės nuolat stebime netvarkingai paliekamus automobilius, kai jų vairuotojai nesilaiko stovėjimo būdą nurodančių ženklų“, – sakė M.Matusevičius.

Pavojų kitiems eismo dalyviams, anot jo, ypač kelia į važiuojamąją dalį išlindę automobiliai. Jie prastina matomumą vairuotojams, stovintiems greta ir bandantiems išvažiuoti iš stovėjimo vietos.

Be to, atmestinai palikti automobiliai kelia grėsmę ir pravažiuojantiems vairuotojams, mat šie priversti judrioje gatvėje atlikti daugiau manevrų lenkdami. Atitinkamai dėl to didėja ne tik avaringumas gatvėje, bet ir transporto spūstys bei oro užterštumas.

Justinos Lasauskaitės nuotr.

Sprendžia, ką daryti

Viena realiausių priemonių transporto srautams ir statomų automobilių skaičiui sumažinti – stovėjimo apmokestinimas. Tai prisidėtų skatinant gyventojus rinktis kitas galimas alternatyvas, užuot pavieniui vykus nuosavais automobiliais.

Pirmiausia siūloma apsvarstyti galimybę į darbą vykti viešuoju transportu. Pastebima, kad vis daugiau kauniečių renkasi ir paspirtukus, dviračius ar kitas transporto priemones, kurioms nereikia parkavimo vietų.

Kaunas yra parengęs Darnaus judumo planą. Jame dėl mažesnės oro ir triukšmo taršos bei eismo saugumo numatoma riboti eismą ir automobilių skaičių miesto centre. Propaguojama vieno automobilio šeimai politika bei dėmesys nuo centro nutolusiems rajonams.

Skatinimas kuo mažiau naudotis automobiliais bus stiprinamas užtikrinant patogias ir greitas keliones viešuoju transportu nuo durų iki durų. Siekiama, kad susisiekimas bemotoriu transportu taptų vis saugesnis ir prieinamesnis.

Keičiant nusistovėjusius gyventojų įpročius reikia laiko, o šiandienines problemas miestas turi spręsti čia ir dabar. Tikėtina, kad Karaliaus Mindaugo prospekte ilgainiui padaugės statymo vietų. Kauno taryba jau yra priėmusi sprendimą visuomenės poreikiams perimti miesto veidą darkantį apleistą sklypą netoli „Akropolio“ ir „Žalgirio“ arenos. Jame būtų įrengta nauja automobilių stovėjimo aikštelė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Rita

Rita portretas
Mateikos g.šaligatviais negali vaikščioti.Turi apeti mašiną,išeinant į važiuojamąją dalį.

Shanciai

Shanciai portretas
Krantu,ir kitu gatveliu gyventojai ,net turedami nuosavus kiemus laiko auto gatveje. Tragiska padetis vokieciu gatveje,kuria vaziuoja autobusas. Vos vos pravaziuoja ,nes gatve uzstatyta nevaziuojanciais automobiliais ,kurie stovi diena ,nakti ,istisus menesius. Kaunas tvarkosi ,-tai tik sukis naiviems rinkejams pritraukti. Mentas nieko nedaro ,kad problema del automobiliu statymo butu sprendziama.

Auto

Auto portretas
Taigi einama prie to kad stovėti visai nebus kur,čia naujoji eurostrategija,o mūsų valdžia pirmoji lenda jiems į užpakalį.
VISI KOMENTARAI 32
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių