- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Siauros gatvelės yra didelė Žaliakalnio žavesio dalis, tačiau kauniečiai ir miesto svečiai, jas įsigudrinę naudoti kaip nemokamą ir patogią erdvę automobiliui statyti, vietiniams gyventojams sukelia daug nepatogumų. Jonavos gatvė – nepalyginti erdvesnė, tačiau parkavimas jos važiuojamojoje dalyje kelia realų pavojų. Šiuo atveju – ne tik gyventojams, bet ir kitiems eismo dalyviams.
Kaip išvažiuoti iš namų?
Ar esate patyrę jausmą, kai skubi, bet negali išvažiuoti iš savo kiemo, nes įvaža užstatyta? Tokios situacijos Žaliakalnio gyventojams – greičiau kasdienybė nei naujiena, kalbant apie gyvenimą ir eismo srautus iki karantino.
Dabar į šią miesto dalį atvykstančiųjų savo reikalais gerokai sumažėjo, tačiau tai, deja, tik laikinas karantino efektas. Gyvenimui pradėjus grįžti į savo vėžes šios gatvelės vėl ims dusti nuo transporto priemonių, o gyventojų kasdienybę sunkins neatsakingi vairuotojai, paliekantys automobilius bet kur ir bet kaip.
Pasitaiko atvejų, kai automobiliai statomi taip, kad pėstieji priversti žengti į gatvę. Tai didina nelaimingų atsitikimų ir avarijų riziką. Pavyzdžiui, Telšių gatvėje kam nors pastačius automobilį prie nenaudojamų įvažų, pėstysis, norėdamas pasiekti savo tikslą, turi automobilį apeiti važiuojamąja kelio dalimi.
Jeigu automobiliai gatvelėse parkuojami ir pagal taisykles, jų gausa vis tiek sunkina vietinių gyventojų susisiekimą, nes trukdo išsukti iš kiemo, iš dalies užstoja gatve atvažiuojančių vairuotojų, ateinančių pėsčiųjų matomumą.
Tokios problemos didesniu ar mažesniu mastu aktualios yra teritorijoje nuo Radastų iki P.Dovydaičio gatvės ir nuo K.Petrausko iki Zanavykų-Žemaičių gatvės.
Justinos Lasauskaitės nuotr.
Nepaiso nei proto, nei ženklų
Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius teigė, kad savivaldybė nuolat gauna gyventojų kreipimųsi su prašymais imtis veiksmų situacijai suvaldyti.
„Nuolat sulaukiame skundų dėl automobiliais apstatytų gatvių Žaliakalnyje. Didžioji dalis jų yra nusileidžiant į miesto centrą. Tokiose kaip Radastų, Aušros gatvės, dalyje Telšių gatvės dėl didelio stovėjimo vietų užimtumo automobiliai paliekami užstatant gyventojų įvažas, pažeidžiant stovėjimą draudžiančius ženklus“, – kalbėjo M.Matusevičius.
Dėl didelio stovėjimo vietų užimtumo automobiliai atsainiai paliekami užstatant gyventojų įvažas, pažeidžiant stovėjimą draudžiančius ženklus.
Pasak jo, Aušros, Telšių, Radastų gatvės ypač kenčia, nes yra kauniečiams patogioje vietoje. Čia atvažiavus ir palikus automobilį galima greitai pėstute pasiekti miesto centrą – tereikia nusileisti laiptais.
Centrinėje Kauno miesto dalyje suvaldyti statomų automobilių srautus padėjo įvesta rinkliava už stovėjimą. Tačiau tuomet problema persikėlė ant kalno, į Žaliakalnio gatveles.
Avarinės situacijos Jonavos gatvėje
Kauno centrą ir magistralinį kelią A1 jungianti Jonavos gatvė yra viena pagrindinių miesto arterijų. Eismo intensyvumas joje – didelis.
„Beveik visa gatvė yra šešių juostų. Tai užtikrina sklandų ir saugų susisiekimą. Tačiau dalyje gatvės nuolat stebime netvarkingai paliekamus automobilius, kai jų vairuotojai nesilaiko stovėjimo būdą nurodančių ženklų“, – sakė M.Matusevičius.
Pavojų kitiems eismo dalyviams, anot jo, ypač kelia į važiuojamąją dalį išlindę automobiliai. Jie prastina matomumą vairuotojams, stovintiems greta ir bandantiems išvažiuoti iš stovėjimo vietos.
Be to, atmestinai palikti automobiliai kelia grėsmę ir pravažiuojantiems vairuotojams, mat šie priversti judrioje gatvėje atlikti daugiau manevrų lenkdami. Atitinkamai dėl to didėja ne tik avaringumas gatvėje, bet ir transporto spūstys bei oro užterštumas.
Justinos Lasauskaitės nuotr.
Sprendžia, ką daryti
Viena realiausių priemonių transporto srautams ir statomų automobilių skaičiui sumažinti – stovėjimo apmokestinimas. Tai prisidėtų skatinant gyventojus rinktis kitas galimas alternatyvas, užuot pavieniui vykus nuosavais automobiliais.
Pirmiausia siūloma apsvarstyti galimybę į darbą vykti viešuoju transportu. Pastebima, kad vis daugiau kauniečių renkasi ir paspirtukus, dviračius ar kitas transporto priemones, kurioms nereikia parkavimo vietų.
Kaunas yra parengęs Darnaus judumo planą. Jame dėl mažesnės oro ir triukšmo taršos bei eismo saugumo numatoma riboti eismą ir automobilių skaičių miesto centre. Propaguojama vieno automobilio šeimai politika bei dėmesys nuo centro nutolusiems rajonams.
Skatinimas kuo mažiau naudotis automobiliais bus stiprinamas užtikrinant patogias ir greitas keliones viešuoju transportu nuo durų iki durų. Siekiama, kad susisiekimas bemotoriu transportu taptų vis saugesnis ir prieinamesnis.
Keičiant nusistovėjusius gyventojų įpročius reikia laiko, o šiandienines problemas miestas turi spręsti čia ir dabar. Tikėtina, kad Karaliaus Mindaugo prospekte ilgainiui padaugės statymo vietų. Kauno taryba jau yra priėmusi sprendimą visuomenės poreikiams perimti miesto veidą darkantį apleistą sklypą netoli „Akropolio“ ir „Žalgirio“ arenos. Jame būtų įrengta nauja automobilių stovėjimo aikštelė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kauniečių dėmesiui: nuo antradienio net keliose gatvėse bus ribojamas eismas1
Kauno miesto savivaldybė skelbia, kad kitą savaitę keliose miesto gatvėse prasidės nuotekų tinklų įrengimo darbai. Dėl to dalis gatvių taps sunkiau pravažiuojamos. Laikini nepatogumai vairuotojų lauks ir Jonavos gatvėje. ...
-
Iš Latvijos atskraidintos kepenys transplantuotos dvejus metus jų laukusiam pacientui1
Lietuvos kariuomenės sraigtasparnio penktadienio naktį iš Rygos atskraidintos kepenys persodintos dvejus metus transplantacijos laukusiam pacientui, penktadienį pranešė Nacionalinis transplantacijos biuras. ...
-
Šilainių bažnyčios varpai – šimtmečio įvykis1
Šilainių Šv.Dvasios bažnyčios varpinės dar teks luktelėti, tačiau įspūdingais keturiais jos varpais grožėtis jau gali visi norintys. Varpų ekspertas rezultatą įvardijo šimtmečio įvykiu. ...
-
Darbą atnaujinanti Sitkūnų radijo stotis informuos rusakalbius apie karą Ukrainoje
Darbą nuo rugpjūčio pradžios atnaujino Sitkūnų radijo stotis Kauno rajone, ji vidurinėmis bangomis transliuos radijo programą rusų kalba „Radio Pravda“, skirtą Europos ir Azijos rusakalbiams, įskaitant Rusiją, Baltarusiją ir Ukrainą. ...
-
Aiškėja, kaip atrodys Nemuno salą ir Aleksotą sujungsiantis tiltas26
Parengti projektiniai pasiūlymai pėsčiųjų tiltui, sujungsiančiam Aleksotą ir Nemuno salą Kaune, jį rengiamasi pradėti statyti kitais metais, penktadienį pranešė savivaldybė. ...
-
Muzikinio teatro sodelyje atgijo fontanas: vanduo džiugins trijuose baseinėliuose18
Pradėjus rekonstruoti Muzikinio teatro sodelį, kartu atnaujintas ir čia įkurtas fontanas. Kelis mėnesius fontano darbai buvo paslėpti nuo praeivių akių, mat viskas buvo tvarkoma po darbininkų suręstomis palapinėmis. Dabar vaizdas jau visai kitoks. ...
-
Keičiami mokyklų pavadinimai – gali kilti nesusipratimų10
Naujaisiais mokslo metais kai kurių Kauno švietimo įstaigų laukia pokyčiai: dėl vykdomų reformų jungiamos mokyklos, keičiasi ir jų pavadinimai. Dėl pavadinimų gali kilti ir nesusipratimų. ...
-
„Ignitis“ uždarys aptarnavimo centrus?94
Elektros tiekimo sritis vis labiau kaista nuo kainų ir chaoso, kuriame atsidūrė gyventojai. Nepaisydama to, valstybės valdoma energetikos įmonių grupė kuria planus pereiti tik prie nuotolinio aptarnavimo. ...
-
Kodėl Kaune vėl pjaunami medžiai?39
Portalą kauno.diena.lt pasiekė skaitytojo laiškas, kuriame jis stebėjosi pjaunamais medžiais. ...
-
VDU Botanikos sode žiedais apsipylė šimtai hortenzijų krūmų3
Nuo 2014 metų kaupiamoje hortenzijų kolekcijoje Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Botanikos sode Kaune žiedais apsipylė šimtai krūmų: hortenzijų mylėtojai čia gali pasigrožėti ir susipažinti su 116 įvairių hortenzijų veislių ir daugia...