- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiuolaikiniame pasaulyje daugėja viešųjų paslaugų, kurias teikti vienos savivaldybės rėmuose tampa sunku. Savivaldybių vadovai suvokia, kad veikti kartu yra žymiai efektyviau, todėl plėtojama partnerystė, apjungiami ištekliai.
Apie tai ketvirtadienį buvo kalbama Kauno regiono plėtros tarybos posėdyje.
„Žmonės dažnai net nežino, kur yra savivaldybių administracinės ribos, jiems svarbiausia – teikiamų paslaugų kokybė. Konkurencija tarp savivaldybių neturi prasmės, čia tinka bendradarbiavimo kelias, todėl Europoje niekam nekyla minčių prisijungti kažkokias teritorijas“, - kalbėjo Centrinės projektų valdymo agentūros (CPVA) ekspertas dr. Gediminas Česonis.
Jis papasakojo apie Tauragės apskrityje kuriamą vientisą funkcinę zoną, kuri apima visas keturias apskrities savivaldybes. Viena sričių, kurioje jau pasiekta apčiuopiamų rezultatų, yra regioninės viešojo transporto sistemos kūrimas. Tauragės, Pagėgių, Jurbarko ir Šilalės savivaldybės kuria naudojimosi viešuoju transportu paskatų sistemą, diegia bendrą bilietą, perka elektrinius autobusus, tariasi dėl atsiskaitymų.
„Užteko dviejų susitikimų, kad savivaldybių vadovai suprastų, kad tokia sistema naudinga visiems“, - pasakojo G. Česonis. Panašiu keliu mėgina žengti Klaipėdos, Vilniaus apskritys.
Kauno rajono meras Valerijus Makūnas pastebėjo, kad su Kauno miesto atstovais dėl bendros transporto sistemos tariamas jau nuo 2015 metų, tačiau poslinkių nedaug, o Kauno miestui pareiškus norą prisijungti dalį rajono teritorijų, keleivių pavėžėjimo problema tik paaštrėjo.
„Ir Vyriausybės „Baltojoje knygoje“, ir naujajame Regionų plėtros įstatyme daug kalbama apie savivaldybių partnerystę, bendrą paslaugų teikimo sistemos kūrimą. Deja, Kauno miestas stato sienas. Tai bloga praktika“, - pastebėjo Kauno regiono plėtros tarybos pirmininkė, Birštono merė Nijolė Dirginčienė.
„Kauno regione gyvena daugiau kaip 600 tūkstančių gyventojų, todėl viešojo transporto sistemos projektą, pasitelkus ekspertus, reikėtų įgyvendinti kuo greičiau“, - kalbėjo V. Makūnas.
Pasitarime dalyvavęs Kauno miesto savivaldybės mero pavaduotojas Andrius Palionis sakė, kad nėra įgaliotas priimti tokį sprendimą, tam reikia miesto tarybos pritarimo.
G. Česonis pabrėžė, kad viešasis transportas yra ne ta sritis, kur reikia siekti pelno. „Ši paslauga atsiperka per socialinius, aplinkosaugos, kitus aspektus“, - kalbėjo ekspertas.
Jis tvirtino, kad labai svarbu gyventojus skatinti naudotis viešuoju transportu. Kai kuriuose Europos miestuose, pavyzdžiui Taline, jis nemokamas. Daug kur važiavimą viešuoju transportu apmoka darbdaviai. Plačiai taikomos lengvatos įvairioms amžiaus grupėms, ypač vaikams ir senjorams. Pavyzdžiui Kopenhagoje du vaikai ir suaugęs viešuoju transportu gali naudotis nemokamai.
Vokietijos, Šveicarijos, Danijos, Skandinavijos ir kitų šalių viešojo transporto politika siekia surasti efektyvią kombinaciją tarp skirtingų transporto priemonių ir inovatyvių technologijų, leidžiančią naudoti mažiau degalų, išnaudoti elektrinių transporto priemonių galimybes.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Apie priedangas Kaune: tai neteisinga prieš žmones, kurie negali renovuotis namų4
Kaunas nusprendė daugiabučiuose įrengti priedangas. Nors tai nėra privaloma ir gyventojai patys galės spręsti, ar nori savo name turėti priedangą, kurios įrengimą finansuotų savivaldybė, ar ne. Tačiau siekis, kad visi daugiabučiai Kaune turėtų ...
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė76
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Kaune pagerbtas „Ąžuoliuko“ įkūrėjo atminimas8
Trečiadienį Kaune atidengta atminimo lenta, skirta choro dirigento profesoriaus Hermano Perelšteino, berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ įkūrėjui. Pernai buvo minimos 100-osios H. Perelšteino gimimo metinės. ...
-
Archyvas: nuo istorinės statistikos iki tautos nuomonių1
Atvirame Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyve (LiDA) saugomi įvairūs šių sričių duomenys, o interneto puslapyje galima rasti apklausų duomenų, statistikos, žiniasklaidos turinio analizių, parlamento debatų, partijų ...
-
Kaunas – upių miestas: kokios pramogos laukia?13
Marių ir upių apsuptyje įsikūręs Kaunas šį laivybos sezoną ne tik siūlo paplaukioti laiveliais, bet ir kitokiomis veiklomis pajausti vandens teikiamus laisvalaikio malonumus. ...
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?35
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste4
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms14
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų74
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose33
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...