Telefonu užsiregistruoti pas Kauno klinikų gydytojus taps paprasčiau

  • Teksto dydis:

Pradėjus veikti Kauno klinikų Skambučių centrui daugėja galimybių telefonu užsiregistruoti šios gydymo įstaigos gydytojų specialistų konsultacijoms. Paskambinus telefono numeriu (8 37) 703 370, registruojama pas 1,5 tūkst. skirtinguose klinikų padaliniuose dirbančių gydytojų. Jame jau dirba 29 profesionaliai parengti registratoriai.

Prisiskambina vis greičiau

Vienas dažniausių pacientų nusiskundimų – prisiskambinti į Kauno klinikas ir užsiregistruoti pas gydytojus specialistus yra sudėtinga. „Siekiant spręsti šią problemą, dar rugpjūčio mėnesį Kauno klinikose įkūrėme Skambučių centrą, veikiantį vieno skambučio principu, – sakė Kauno klinikų generalinis direktorius prof. habil. dr. Renaldas Jurkevičius. – Tačiau vien to nepakako, kad atlieptume pacientų poreikius. Pradėjome skelbti laisvus konsultacijų laikus ne vieno, o mažiausiai keturių mėnesių laikotarpiui. Be to, pacientai pradėti registruoti į laukimo eilę.“

Renaldas Jurkevičius./ Kauno klinikų nuotr.

Gerai žinome ir suprantame problemą, kad prisiskambinti ir užsiregistruoti gydytojų specialistų konsultacijoms yra keblu. Todėl nuolat ieškome būdų, kaip tobulinti registracijos procesą ir atliepti pacientų poreikius.

Kauno klinikos ieško ir kitų būdų spręsti šią problemą. „Siekiame, kad pacientams pas specialistus užsiregistruoti būtų vis lengviau, todėl ateityje pagal galimybes ketiname didinti žmogiškųjų išteklių apimtis ambulatorinėje grandyje“, – pridūrė prof. habil. dr. R. Jurkevičius.

Pirma dienos pusė – laikas, kai skambučių sulaukiama daugiausia.

„Laba diena. Kauno klinikos, – pokalbį pradeda viena registratorių. – Norite užsiregistruoti pas gydytoją genetiką? Siuntimą turite? Sakykite asmens kodą.“

Jei tik yra laisvo konsultacijų laiko, skambinantis žmogus trumpo pokalbio metu užregistruojamas gydytojo specialisto konsultacijai. Iki įsteigiant Skambučių centrą skirtingų klinikų registratoriai telefonu galėdavo atsiliepti tik tada, kai neaptarnaudavo į kliniką atvykusių žmonių. Naujai įdarbinti Skambučių centro registratoriai visą savo darbo laiką skiria vien registruoti žmones telefonu. Tiesa, kartais tenka palaukti, kol registratorius atsilieps. Vienu metu čia dirba iki 24 registratorių, o skambinančių kartais būna tris keturis kartus daugiau. Per dieną sulaukiama iki 2,5 tūkst. skambučių.

Šarūnas Mačinskas./Kauno klinikų nuotr.

„Problemų vis dar yra, tačiau mes jas žinome ir stengiamės spręsti. Iki šiol Skambučių centre buvo 60 telefono linijų. Todėl, jei vienu metu mums skambindavo daugiau žmonių, telefono linijos būdavo užimtos. Situacija, kai telefono numeris užimtas, dažniausiai susidaro ryte, 8–11.30 val., ypač pirmadieniais. Kiekvieną pirmadienį skelbiamas laisvas laikas nėščiosioms skirtoms gydytojų akušerių ginekologų konsultacijoms, tad tuo metu skambina daug besilaukiančių moterų. Dabar skambinantys užėmimo signalą turėtų išgirsti daug rečiau – prie Skambučių centro prijungta 100 telefono linijų. Taigi, vienu metu telefono numeriu (8 37) 703 370 galės prisiskambinti iki 100 žmonių“, – skaičiavo Kauno klinikų Ambulatorinių paslaugų koordinavimo tarnybos vadovas Šarūnas Mačinskas.

Užtenka vieno skambučio

Jei žmogus turi keletą siuntimų pas skirtingus gydytojus specialistus, laikas, kurį registruojantis reikia praleisti prie telefono, dabar ypač sutrumpėja. Anksčiau tokiu atveju reikėdavo skambinti į kiekvienos klinikos registratūrą ir registruotis atskirai. Dabar vieno skambučio metu pacientas gali būti užregistruotas pas kelis gydytojus.

Jei tik yra laisvo konsultacijų laiko (talonėlių), paskambinęs žmogus vienu metu gali užsiregistruoti pas keletą gydytojų pats ir užregistruoti, pvz., savo vaikus ar tėvus.

Ligita Patapavičienė./  Kauno klinikų nuotr.

Vis dėlto, esant galimybei, klinikų atstovai rekomenduoja registruotis konsultacijai internetu, per ipr.esveikata.lt. „Ypač tai rekomenduotina daryti tomis dienomis, kai paskelbiamas naujas registracijos laikas kitam mėnesiui. Tada visi puola skambinti ir telefono linijos dažnai būna užimtos arba gali tekti ilgiau palaukti, kol sujungs. Internetu nėra jokios eilės – žmogus gali registruotis iš karto. Tuo labiau kad mūsų registratoriai mato lygiai tą patį laisvą konsultacijų laiką, kaip ir žmogus, prisijungęs per ipr.esveikata.lt sistemą“, – patikino Kauno klinikų Pacientų aptarnavimo centro vadovė Ligita Patapavičienė.

Prioritetas registruotis telefonu teikiamas tuo atveju, kai žmogui pirmą kartą diagnozuojama arba įtariama onkologinė liga. Registruojantis telefonu jam suteikiama pirmumo teisė patekti pas gydytoją ir greičiau sulaukti reikiamo gydymo.

Skambinantys registruotis gydytojo specialisto konsultacijai turėtų žinoti savo ar kito registruojamojo asmens kodą ir turėti galiojantį siuntimą. Siuntimas galioja 60 dienų, skaičiuojant nuo jo išrašymo iki registracijos momento.

„Vardo ir pavardės arba gimimo datos neužtenka – registruojantis reikia pasakyti ir asmens kodą. Ar asmuo turi galiojantį siuntimą, registratoriai kiekvienu atveju patikrina e. sveikatoje. Jei siuntimo nėra – neregistruojame. Anksčiau, kol registravimo tvarka nebuvo sugriežtinta, kartais tik žmogui atvykus į konsultaciją paaiškėdavo, kad siuntimo nėra arba jis netinkamas – išrašytas pas kitos srities gydytoją. Dėl to kildavo konfliktų, be to, tai ilgindavo eiles: konsultacija neįvykdavo, o kito žmogaus tuo laiku mes jau nespėdavome užregistruoti“, – paaiškino L. Patapavičienė.

Dabar Skambučių centro registratoriai išsiaiškina visus neaiškumus, susijusius su siuntimais, jei reikia – žmogui perskambina, todėl registruojantis telefonu tokių problemų nebepasitaiko.

„Būna atvejų, kai turime pasitikslinti, kurios specializacijos gydytojo konsultacijos reikia. Arba pacientui būna išrašyti trys siuntimai ir mes aiškinamės, kokiu eiliškumu geriau būtų tas konsultacijas suteikti“, – atvejus, kai registratoriai perskambina pacientui, minėjo Pacientų aptarnavimo centro vadovė.

Registruoja į eilę

Kauno klinikos įgyvendina ir kitus techninius sprendimus, leidžiančius greičiau užsiregistruoti pas gydytojus. Kad žmonėms nereikėtų skambinti pakartotinai ir nerimauti, užsiregistruos jie pas gydytojus specialistus, kol galioja siuntimas, ar ne, Kauno klinikos ėmė skelbti laisvą konsultacijų laiką nebe vienam, o net keturiems mėnesiams į priekį.

Be to, dalyje profilinių klinikų pacientai pradėti registruoti į laukimo eilę atsirasiančiam laisvam konsultacijų laikui, kitose šią paslaugą planuojama pradėti teikti artimiausiu metu. Registruotis į eilę taip pat būtinas galiojantis elektroninis siuntimas.

„Į laukimo eilę registravimuisi pacientas registruojamas pagal paslaugą, kuriai gauti turi siuntimą. Atsiradus laisvam konsultacijos laikui, mūsų registratoriai šiam žmogui paskambins ir pasiūlys konsultacijos laiką, – pasak L. Patapavičienės, tokiu atveju gydytojo siuntimas turi galioti iki registravimo į eilę dienos. – Konkretaus gydytojo specialisto registruojant į laukimo eilę skambinantys negali pasirinkti. Tiesa, komentare mes galime nurodyti to gydytojo, kurio konsultacijos žmogus norėtų, pavardę. Tačiau kviečiame pas gydytojus lankytis ne pagal pavardę, o pagal reikiamą paslaugą.“

Eiles patekti pas gydytojus ilgina ir užsiregistruojantys, tačiau į konsultacijas neatvykstantys asmenys. Skaičiuojama, kad nepranešę į konsultacijas neatvyksta iki 10 proc. pacientų.

Kauno klinikų atstovai prašo žmones būti sąmoningus: paskambinti ir pranešti, jei paaiškėja, kad numatytu laiku atvykti į gydytojo konsultaciją negalės.

Planuojama, kad ateityje IPR sistemą administruojantis Registrų centras, artėjant vizitui pas gydytoją, išsiųs pacientams išankstino priminimo SMS su prašymu patvirtinti, ar pacientas atvyks. Taip sumažės netikėtai į konsultacijas neatvykstančių skaičius ir šiek tiek sutrumpės konsultacijų laukiančių gyventojų eilės.

Nemažai žmonių atvyksta tretinio lygio gydytojų konsultacijų į Kauno klinikas, nors pakaktų antrinio lygio. „Norime paprašyti ir šeimos gydytojų, ir pacientų pagalvoti, ar tikrai reikia tretinio lygio gydytojo konsultacijos. Jeigu jai registruojamės tada, kai nebūtina, taip pat ilginame eiles pas šiuos specialistus“, – atkreipia dėmesį Š. Mačinskas.


Kaip užsiregistruoti gydytojo specialisto konsultacijai?

Gydytojo specialisto konsultacijai Kauno klinikose ir jų filialuose galima užsiregistruoti trimis būdais:

– Savarankiškai naudojantis nacionaline išankstinės registracijos sistema internete ipr.esveikata.lt.

– Darbo dienomis 8–18 val. skambinant į Skambučių centrą telefonu (8 37) 703 370. Į šį numerį peradresuojami ir skambučiai, kai skambinama anksčiau galiojusiais skirtingų klinikų registratūrų numeriais.

– Kontaktiniu būdu atvykus į Kauno klinikas.

Kauno klinikų Skambučių centro registratoriai registruoja gydytojų specialistų konsultacijoms visuose Kauno klinikų padaliniuose, išskyrus Kulautuvos reabilitacijos ligoninę ir vaikų reabilitacijos ligoninę „Lopšelis“. Paslaugoms šiuose klinikų filialuose registruoja gydytojai specialistai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Onute

Onute portretas
Paskambinus pralaukiau valandą ir kaip užimti taip užimti,

!

! portretas
Šis numeris yra skambučio centro, kuris yra ne Kauno klinikose registratūrose, todėl su ausinėmis registratorių ir nematote. Skambinčiu pacientų yra iš visos Lietuvos, kurie nori užsiregistruoti į LSMU Kauno klinikas, todėl prisiskambinti yra tikrai sunku ir palaukti tenka. Sėdinčios registratorės registratūrose, priema pacientus tik gyvai eilėj, jos telefonu neregistruoja, todėl rašyti, jog registratorės nukėlusios telefonų ragelius ir neatsiliepia yra netiesa.

iš kur

iš kur portretas
ta pirma nuotrauka, gal iš Naujametinio karnavalo? Kaip gyvi nematėm registratorės su ausinėm ir kalbančios į mikrofoną. Pasėdėkit registratūros laukiamajame.
VISI KOMENTARAI 42

Galerijos

Daugiau straipsnių