Abiturientams sužinojus, į kokias studijų programas buvo priimti, jų vyresni kolegos studentų atstovybėse rengiasi antrai klausimų bangai. Siekiant padėti abiturientams susiorientuoti aukštųjų mokyklų tvarkoje buvo vykdoma akcija „Klausk studento“. Ir nors trečiadienį akcija baigiasi, Kaune įsikūrusių universitetų atstovybės pasirengusios ir toliau teikti informaciją visais būsimiems studentams rūpimais klausimais.
Akcijos metu abiturientai ne į visas Kauno aukštąsias mokyklas kreipėsi vienodai aktyviai, tačiau studentų atstovai pastebi, kad dėl pasikeitusios priėmimo tvarkos jų teikiama informacija tapo labai aktuali.
Labiausiai nerimavo dėl finansinių reikalų
Klausimų apie studento krepšelį sulaukė visi kalbinti studentų atstovai. Dėl krepšelio buvo teirautasi ir viename iš dviejų ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto Kauno skyrių pasiekusių skambučių.
Į abiturientų klausimus atsakinėję studentai sulaukė klausimų apie galimybę krepšelį persinešti keičiant universitetą arba specialybę, įmokos už studijas mokėjimo terminų. „Daugiausiai klausia, kaip bus krepšeliai išdėstomi, koks bus jų skaičius. Krepšeliais apskritai labai domisi, bet kol neaiškūs stojimų rezultatai, negalime į šitą klausimą atsakyti“, - apgailestavo Lietuvos žemės ūkio universiteto studentė Živilė Vyštartaitė.
Klausimai apie mokėjimo už studijas ir nemokamų vietų išdėstymo tvarką buvo kebliausi ne tik skambinantiems, bet ir patiems studentams: jie teigė dažnai turį konsultuotis su šioje srityje daugiau žinių turinčiais kolegomis.
„Aukštojo mokslo reformos klausimais stengiamės atsakyti, kiek patys žinom. Patys skambinom į ministerijas, todėl atsakinėti sekėsi gerai ir gavome neblogų atsiliepimų“, - sėkmingu darbu džiaugėsi Kauno technologijos universiteto studentų atstovas Martynas Ubartas.
Pasiryžę informuoti ir apie griežtus dėstytojus
Paklausta, ar studentai klausinėja apie dėstytojus, Ž.Vyštartaitė atsakė, jog kol kas ne, tačiau „kaip studentas studentui“ nepagailėtų tokios informacijos.
Klausimų apie paskaitas, bendrabučių gavimo tvarką ir griežčiausius dėstytojus studentų atstovybėse tikimasi sulaukti būsimiems studentams pradėjus nešti dokumentus į aukštąsias mokyklas, kuriose mokysis.
„Kol kas vieninteliai panašūs klausimai buvo apie bendrabučius. Kaip jį gauti, kiek kainuoja ir panašiai“, - prisiminė M.Ubartas.
Sulaukia įvairiausių klausimų
KTU studentų atstovybėje į klausimus atsakinėjantis M.Ubartas pastebėjo, jog dalis būsimųjų studentų kreipiasi nerimaudami, ar įstoję į valstybės finansuojamą vietą ir vėliau iš jos dėl kokių nors priežasčių iškritę ar išėję, turės sumokėti visą studijų kainą už mokymosi semestrus.
„Pastebėjom neteisingą tendenciją: studentai bijo, jog įstoję į nemokamą vietą ir nesugebėję išsilaikyti, turės grąžinti visą studijų sumą. Šitos pinigų sumos tikrai nereikia grąžinti, nebent studentas piktybiškai neitų į paskaitas - galbūt tada universitetas bandytų reikalauti sumokėti, bet tik visai kraštutiniu atveju“, - abiturientus ramino M. Ubartas.
Taip pat į atstovybes skambinama norint pasiteirauti dėl brandos egzaminų perlaikymo ir apeliacijų rašymo - čia studentai nelabai gali padėti.
Akcija „Klausk studento“ rengiama pirmą kartą, tačiau studentų atstovybėse besidarbuojantis jaunimas ragina abiturientus rūpimais klausimais kreiptis drąsiai ir nepaisant visų akcijų. „Juk tam ir yra studentų atstovybės“, - primena Ž.Vyštartaitė.
Naujausi komentarai