- Ieva Šernienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Į portalo redakciją kreipėsi kaunietė Genė – moterį papiktino viešojo transporto vairuotojų elgesys. Pasak kaunietės, vairuotojai duris užveria žaibišku greičiau, stotelėse „nepastebi“ žmonių. Tačiau filmuotą medžiagą peržiūrėję „Kauno autobusų“ atstovai portalo žurnalistams pateikė kiek kitokią versiją.
„Esu pasipiktinusi ir nusivylusi Kauno autobusų 18 ir 26 maršrutų autobusų vairuotojų darbu. Gruodžio 17 dieną keliavau pas gydytojus ir teko matyti tokius vaizdus: 18 maršruto autobusas reisu VDU–Geležinkelio stotis 14.40 val. akivaizdžiai palei nosį keleiviui uždarė duris ir nuvažiavo. 26 maršruto autobusas į Kazliškius 17.55 val. „Utenos“ sustojime septyniomis minutėmis pravažiavo anksčiau, vos vienas duris žaibiškai pradaręs ir nuvažiavęs – net nežvelgęs, jog blaškausi prie durų ir noriu įlipti“, – pyktį liejo kaunietė.
Čia jau nužmogėjimas, ką vairuotojai įsivaizduoja?
Vadina nužmogėjimu
Moteris vairuotojams negailėjo kritikos ir tokį jų elgesį vadino nužmogėjimu.
„Čia tokie maršrutai, kur kas penkias minutes nevažiuoja. Ką daryti? Dar valandą laukti tokiu oru. Tą patį pastebėjau ir troleibusuose. Čia jau nužmogėjimas, ką vairuotojai įsivaizduoja?“ – klausė Genė.
„Dar yra toks mikriukas 180. Karaliaus Mindaugo prospekte „nepastebėjo“ stovinčių ir mojuojančių sustoti, laukiančių mamos ir vaikų. Prie Ringaudų „Rimi“ net nepažvelgė į sustojimą – pravažiavo. Ar kas nors primena vairuotojams, kad jie privalo sustojimuose atidžiai susirinkti žmones, ar jau čia kažkokia tendencija „aš važiuoju, o tu kaip nori“. Čia labai svarbūs maršrutai. Ar niekas netikrina vairuotojų vairavimo maršrutuose, juk įlipi ir viską pats matai. Labai žiauru. Žinau, kad ne jūs tvarką darote tame sektoriuje, bet gal kokį linkėjimą Kauno autobusų parkui galimą iš jūsų pasiųsti“, – žurnalistų prašė Genė.
Ar kas nors primena vairuotojams, kad jie privalo sustojimuose atidžiai susirinkti žmones, ar jau čia kažkokia tendencija „aš važiuoju, o tu kaip nori“.
Vaizdo medžiaga
Portalo kauno.diena.lt žurnalistai kreipėsi į „Kauno autobusus“ ir paprašė pakomentuoti skaitytojos informaciją.
„Atsakydami į keleivės pranešimą informuojame, kad gruodžio 17 dieną, apie 14.40 val., reguliaraus susisiekimo 18-uoju maršrutu, bendrovei priklausančiu autobusu dirbo vairuotojas A. A. Dėl galimai palikto keleivio peržiūrėta autobuse užfiksuota vaizdo medžiaga minimoje stotelėje. Vairuotojui atvykstant į stotelę „VDU Žemės ūkio akademija“ iš toli matosi trys laukiantys keleiviai, kurie autobusui sustojus ir atidarius duris visi trys sulipa ir nuvažiuoja“, – vaizdo medžiagą komentavo „Kauno autobusų“ transporto eksploatacijos direktorius Rimas Stankaitis.
Asociatyvi E. Ovčarenko nuotr.
Kaltina oro sąlygas
Kadangi kaunietė Genė priekaištus žėrė ir dėl 26 maršruto autobuso, kuris, pasak jos, į stotelę atvažiavo septyniomis minutėmis anksčiau, nei nurodyta grafike. Tačiau „Kauno autobusų“ atstovas pateikė kiek kitokią įvykių seką.
„Gruodžio 17 dieną į stotelę „Utenos gatvė“ dėl didelių spūsčių gatvėse (26 maršrutas, link Kazliškių) apie 17.50 val. atvyko autobusas, kuris šioje stotelėje pagal tvarkaraštį turėjo būti 17.35 val. (vėluodamas penkiolika minučių). Pagal tvarkaraštį 17.55 val. šioje stotelėje turėjęs atvykti autobusas atvyko 18.07 val. (vėluodamas dvylika minučių). Dėl ne nuo vežėjo priklausančių priežasčių, ypač žiemos metu, vairuotojams dažnai tenka vėluoti. Apgailestaujame, kad ne visada pavyksta laiku atvykti į stotelę ir įvykdyti užduotą grafiką, bet mes nuolat koreguojame laiko intervalus maršrutuose, bandydami kiek galima tiksliau juos įvykdyti“, – tikino R. Stankaitis.
Gali mažėti atlyginimas
Apgailestaujame, kad ne visada pavyksta laiku atvykti į stotelę ir įvykdyti užduotą grafiką, bet mes nuolat koreguojame laiko intervalus maršrutuose, bandydami kiek galima tiksliau juos įvykdyti.
„Skunde minimo 180 maršruto bendrovė neaptarnauja, todėl komentuoti negalime. Kaip ir galima spręsti iš pateikto komentaro, dažniausiai vairuotojai vėluoja atvykti į stoteles pagal esamą grafiką, o kadangi kiekvienam vairuotojui borto kompiuteris rodo, kiek šis kiekvienoje stotelėje skuba ar vėluoja, tai važiavimo septyniomis minutėmis anksčiau nebūna. Juo labiau, vairuotojai supažindinti su tvarka, kurios pagalba visi vairuotojo išvykimai iš stotelės anksčiau nei viena minutė fiksuojami ir už šiuos pažeidimus gali sumažėti išmokamas atlyginimas. Taigi, dažniausiai vairuotojai „skuba“ tada, kai stipriai vėluoja, juo labiau tada trumpėja jiems skirtas poilsio laikas galinėje stotelėje“, – situaciją komentavo R. Stankaitis.
Jei vairuotojas mato, kad stotelėje nėra laukiančių žmonių, ar jis vis tiek privalo sustoti?
„Visi vairuotojai žino, kad nepriklausomai nuo to – yra ar nėra – stotelėje laukiančių keleivių – privalo ten sustoti ir atidaryti duris, išskyrus greituosius maršrutus kurie pažymėti „G“ raide. Šiuos duomenis kaupia borto kompiuteris ir bet kada galime patikrinti, ar transporto priemonė buvo sustojusi konkrečioje stotelėje ir ar buvo atidarytos bent vienos durys. Taigi, stotelėje nestojusius ir palikusius keleivius vairuotojai nustatomi kaupiamų duomenų pagalba ir visada be išimčių jei tai nustatoma imamės griežtų priemonių“, – teigė pašnekovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
40 Kauno apylinkės teisėjų prašo atlyginti žalą dėl per mažų atlyginimų4
40 Kauno apylinkės teismo teisėjų prašo atlyginti žalą dėl anksčiau gautų per mažų atlyginimų. ...
-
LSMU gimnazijos dešimtmetis: nuo pirmų žingsnių tikėjo tuo, ką daro14
Po sėkmingo dešimtmečio starto ir į aukštumas iškeltos mokslo kartelės, LSMU gimnazija verčia dar vieną puslapį, o jame rikiuoja naujus ambicingus tikslus. ...
-
Vienadienė iniciatyva – ilgalaikiams planams: neįgalieji išbando profesijas5
Ketvirtą kartą organizuojama iniciatyva „DUOday“ darbdavius kviečia atverti duris negalią turintiems žmonėms. Šie viliasi, kad vienos dienos iniciatyva virs ilgalaikiais planais. ...
-
Dėl rekonstrukcijos laikinai uždaroma įkalnė nuo Raudondvario pl. link Romainių7
Jau ateinantį pirmadienį (balandžio 3 d.) startuoja svarbus Romainių gatvės rekonstrukcijos etapas. Kelininkai mažiausiai iki birželio pabaigos uždarys atkarpą tarp Šilainių ir Raudondvario plentų – vadinamąją „Regitros“ ...
-
Milanos mama papasakojo, kaip po procedūros jaučiasi dukra: įvardijo ir didžiausią baimę49
Penktadienį spinaline raumenų atrofija sergančiai mažylei Milanai buvo atlikta genų terapija vaistiniu preparatu „Zolgensma“, kainavusiu 2 mln. eurų. Pasak mergaitės mamos, procedūra praėjo sklandžiai, dukra jaučiasi gerai. ...
-
Lietuvių kalbos pamokos pakeitė ryšį su ukrainiečių kalba
Gali pasirodyti, kad slavų kalbos mažai ką bendro beturi su lietuvių kalba. Tačiau ukrainietė, pedagogikos dėstytoja dr. Tetiana Ponomarenko pati išmoko lietuvių kalbą ir šiandien sako, kad tik ją pažinusi pakeitė požiūrį į savo g...
-
Istorinė diena: reta liga sergančiai Milanai suleidžiami 2 mln. eurų kainavę vaistai30
Kovo 31-oji paženklinta istoriniu įvykiu – spinaline raumenų atrofija sergančiai mažylei Milanai Kauno klinikose pirmajai Lietuvoje bus atlikta 2 mln. eurų kainavusio vaistinio preparato infuzija į veną. ...
-
Naujas parkas padidins „Namučių“ jaukumą8
„Žalumos ir sutvarkytų erdvių gyventojų laisvalaikiui niekada nebus per daug“, – įsitikinęs Tadas Galminas, Kauno rajone vystomo „Namučių“ projekto vadovas. Daugiabučių kvartale privačia iniciatyva šią vasarą b...
-
Byla: 300 teisėjų – prieš valstybę142
Teisėjų kantrybė trūko – dėl neadekvačių algų jie nusprendė kreiptis į teismą. Atsakovas – Lietuvos Respublika, kurią daugiau nei 300 teisėjų kaltina „padaryta žala ir neveikimu“. ...
-
Bręsta pokyčiai Kauno oro uoste11
Lietuvos oro uostai balandžio pabaigoje planuoja skelbti tarptautinį viešąjį pirkimą – bus ieškoma Kauno oro uosto keleivių terminalo plėtros darbų rangovo. ...