Sušalusi keleivė: važiuodama drebu ir svajoju apie šiltą arbatą

Kelionė Kauno viešuoju transportu, kai lauke spaudžia beveik 20 laipsnių šaltis, ne pati maloniausia – autobuso ar troleibuso viduje termometrų stulpeliai pakyla vos kelias padalas aukščiau nulio. Tačiau skųstis net neverta, nes nenustatyta, kokia temperatūra žiemą turi vyrauti viešajame transporte.

Kelionė Kauno viešuoju transportu, kai lauke spaudžia beveik 20 laipsnių šaltis, ne pati maloniausia – autobuso ar troleibuso viduje termometrų stulpeliai pakyla vos kelias padalas aukščiau nulio. Tačiau skųstis net neverta, nes nenustatyta, kokia temperatūra žiemą turi vyrauti viešajame transporte.

Užšalę langai ir durys

Viešuoju transportu kasdien naudojasi tūkstančiai kauniečių, o užėjus rimtesniems šalčiams keleivių dar padaugėjo, mat daugeliui vairuotojų nebepavyksta užvesti savo automobilių.

„Nuo Partizanų g. iki miesto centro šiandien važiavau apie 25 minutes, ir visą laiką svajojau apie šiltą arbatą, nes autobuse buvo labai šalta. Nesilioviau drebėjusi, nors buvau su šiltomis pirštinėmis, kepure“, – portalui kaunodiena.lt skundėsi Viktorija.

Tokių nusiskundimų pastarosiomis dienomis ˜– ne vienas. Štai apie kelionę troleibusu pasakojęs Mantas pripažino, kad paprastai šalčio nebijo, nes yra drūtas vyras, tačiau dabar jam tik norisi keiktis – taip nemalonu važiuoti viešuoju transportu.

„Jau ne pirmą rytą tenka į darbą važiuoti šaltame troleibuse. Toks jausmas, kad šildymas net neįjungtas – jautiesi kaip lauke. Langai apšarmoję, per juos nieko neįmanoma įžiūrėti“, – sakė jaunas vyras. 

Kaunietė Dangira teigė, kad nors troleibusuose nešilta, situacija nėra tragiška. „Bėda, kad dėl šalčio durys užšąla. Šiandien visą kelią vairuotojas šūkaliojo ir perspėdavo, kad galinės troleibuso durys užšalo ir neatsidaro, todėl teks lipti per vidurines“, – pasakojo ji.

Reikalavimas – tik vienas

Paaiškėjo, kad reikalavimų, nurodančių, kokia temperatūra privalo būti viešajame transporte žiemą, nėra. 

„Nėra reglamentuota, kad žiemos metu viešajame transporte privalo būti tam tikra temperatūra. Jeigu lauke termometrai rodo 15 laipsnių šalčio, o autobusas kas kelias minutes stoja ir atidaro visas duris, ar įmanoma išlaikyti pastovią šilumą?“ – atšovė Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

„Mūsų specialistai nekontroliuoja viešojo transporto. Miesto savivaldybė arba vežėjai gali patys nustatyti reikalavimus“, – savo ruožtu tvirtino Kauno visuomenės sveikatos centro atstovė spaudai Kristina Motiejūnaitė.

Tačiau P. Keras užsiminė, kad vienas reikalavimas vis dėlto yra – temperatūrai nukritus žemiau nulio, visuose autobusuose ir troleibusuose privalo veikti šildymo įrenginiai.

Senas transportas sunkiai sušyla

P. Keras teigė, kad, priešingai nei pernai ar užpernai, kol kas jokių nusiskundimų dėl šalčio iš keleivių nesulaukė.

„Jeigu šildymas neįjungtas, tai jau pažeidimas“, – sakė valdininkas. Tačiau piniginių baudų už tai nenumatyta.

Kasdien į miesto gatves išvažiuoja 150 autobusų bei 100 troleibusų. Deja, tik mažiau nei pusė jų yra nauji, o senuose atsiranda bėdų dėl šildymo. 

„Dyzelinu varomi autobusai sušyla greičiau, nauji „Solaris“ troleibusai taip pat turi pakankamai kokybišką šildymo sistemą. Tačiau senuosiuose autobusuose ir troleibusuose yra problemų: nesandariai užsidaro durys, pasenę šildymo įrenginiai, pro langus švilpia vėjas“, – aiškino P. Keras.  

Skundų nenori klausytis

Bendrovės „Kauno autobusai“ transporto eksploatacijos direktoriui Rimui Stankaičiui net pikta klausytis nepatenkintų kauniečių skundų apie šaltus autobusus.

„Viešajame transporte neįmanoma sukurti tokių sąlygų, kaip namuose. Nė vienas autobusas, net ir naujas, nepajėgus įvykdyti šios užduoties, – pabrėžė R. Stankaitis, tvirtinęs, kad visuose autobusuose šildymas veikia. – Neišleidžiame nė vieno autobuso, jeigu jame neveikia šildymas, nes vairuotojas iškart sušaltų, o jis dirba 8 val., kai keleivis važiuoja gal tik pusvalandį".

Jis įsitikinęs, kad viešąjį transportą galima šildyti, kiek tik nori, bet vis tiek neįmanoma pasiekti, kad jame būtų bent 10 laipsnių šilumos – dažniausiai laikosi vos keli laipsniai.

Kad autobusas nors šiek tiek sušiltų, prireikia bent valandos, todėl tie, kurie į gatves išrieda 5 val. ryto, būna visiškai įšalę. „Reikia įveikti vieną ratą, kad autobuse būtų ne neigiama, o teigiama temperatūra“, – aiškino R. Stankaitis.

Bijo dar didesnio šalčio

Bendrovė „Autrolis“ susiduria su tomis pačiomis bėdomis, tačiau šią žiemą gavo dar tik vieną skundą. Vairuotojas nepastebėjo ir neuždarė lango, todėl troleibuse buvo labai šalta.

„Autrolio“ keleivių vežimo tarnybos vadovas Algirdas Širvinskas ypač nerimauja dėl užšąlančių sistemų, nes tuomet neatsidaro troleibusų durys.

„Vienas kitas atvejis šįmet jau buvo. Jeigu termometrų stulpeliai nukris iki 24 laipsnių šalčio, tuomet užšals durų cilindrai ir jos nebeatsivers“, – nuogąstavo A. Širvinskas.  



NAUJAUSI KOMENTARAI

pew

pew portretas
labai įdomiai čia, jeigu būtų neįjungta tai ir vairuotojas sušaltų, bet negi nieks nepastebėjot kad tarkim perkant kokį bilietėlį ir įkišus ranką šiek tiek į viaruotojo kabina joje gerokai šilčiau negu kitoje troleibuso/autobuso dalyje?

Va

Va portretas
ko jus dek salcio drebate,tai jusu svajone,dziaukites geriau salcio israizytais langais ir t.t.kaip graziu.reiktu daugiau speigo dar graziau butu,na nieko si ziema bus graziausia

wika

wika portretas
Neseniai vaziavau 40 marsrutiniu,tai buvo ziauriai salta. Net paklausiau,kodel nesildo,pirmas toks marsrutinis papuole. Troleibusais nevazineju,o autobusuose silta.
VISI KOMENTARAI 48

Galerijos

Daugiau straipsnių