Naujovė Kauno gatvėse – žalios juostos dviratininkams

Kauno centre esančiose gatvėse įrengtos specialios žalios spalvos juostos dviračių eismui.

„Norime paskelbti apie dviračių revoliuciją Kaune. Jos tikslas – kad kuo daugiau žmonių kas dieną važinėtų dviračiais“, – penktadienį pristatydamas projektą sakė Kauno vicemeras Povilas Mačiulis.

Pasak jo, skaičiuojama, kad Kaune yra apie 100 tūkst. dviračių, kitaip tariant, šią transporto priemonę turi kas trečias kaunietis, tačiau į darbą važinėja palyginti nedaug. Kauno vadovų teigimu, siekiama per kelerius metus miesto centrą padaryti patogesnį dviratininkams ir pėstiesiems bei taip paskatinti gyventojus rinktis šį keliavimo būdą.

Šiuo metu žalios dviračių įrengtos Nemuno ir I.Kanto gatvėse. Jos įrengtos iš abiejų gatvės pusių ir pritaikytos dviejų krypčių dviračių eismui. Tokias juostas planuojama įrengti visame miesto centre – senamiestyje ir naujamiestyje. Kai kur naujos juostos bus įrengtos gatvių sąskaita, kitur – ant šaligatvių. Pasak projekto rengėjų, bendrovės SWECO, atstovų, kai kur teko palikti mišrų eismą, kur kelią dalintis turės ir dviračiai, ir automobiliai.

Pasak SWECO vadovo Tomo Varnecko, rengiant projektą neišvengiamai teko spręsti, kaip dalinti ribotą miesto centro erdvę.

„Tikiuosi, ir miestiečiai tą balansą įvertins kaip iš tiesų auksinį“, – sakė jis.

Norime paskelbti apie dviračių revoliuciją Kaune. Jos tikslas – kad kuo daugiau žmonių kas dieną važinėtų dviračiais.

„Reikėjo susiformuoti nuostatą, kam kuriamas mesto centras - pėstiesiems ar automobiliams. Neabejotinai turbūt visi sutiks, kad miesto centras turi priklausyti pėstiesiems ir dviratininkams“, – kalbėjo SWECO projektuotojas Evaldas Micius.

Kelių policijos valdybos viršininkas Vigintas Lukošius sakė, kad aiškiai nubrėžtos juostos turėtų pasitarnauti didesniam eismo dalyvių saugumui.

„Manau, kad ši iniciatyva tikrai turėtų pasitarnauti eismo saugumui. Atkreiptas dėmesys į tą kategoriją eismo dalyvių, kurie yra labiausiai pažeidžiami“, – sakė jis.

Prie naujos tvarkos policija su savivaldybės viešosios tvarkos specialistais žada pratinti ir vairuotojus: netinkamoje vietoje automobilius palikę ir dviračių juostas užtvėrę vairuotojai ant automobilių rizikuos rasti lipdukus, informuojančius apie dviračių juostas.


Iš ko susideda revoliucija?

ŽALIOSIOS DVIRATININKŲ JUOSTOS

Pirmosios žaliosios juostos važiuojamojoje kelio dalyje atsiras K. Donelaičio g., Kanto g., Nemuno g., Karo ligoninės g., Kaunakiemio g. Griunvaldo g., Kęstučio g. Šia dviračio juosta leidžiama važiuoti tik ta pačia kryptimi, kuria vyksta kitų transporto priemonių eismas gretima eismo juosta.

POSŪKIS Į KAIRĘ

Žaliosios juostos važiuojamojoje kelio dalyje ties sankryžomis išplatės. Jose dviratininkai sustos prieš automobilius. Užsidegus žaliai šviesai dviratininkai galės kirsti važiuojamąją dalį pirmi ir pasukti į kairę. Tik jiems pravažiavus, pajudės kitos transporto priemonės.

„ZONA 30“

Miesto centro gatvių atkarpose, kuriose dviračių eismas vyks kartu su automobiliais, įsigalios greičio ribojimas iki 30 km/val.  Iš viso bus pastatyta 60 greičio ribojimo ženklų:  V. Putvinskio g., A. Mickevičiaus g., Maironio g., I. Kanto g. atkarpoje nuo sankryžos su Kęstučio g. iki Laisvės al., Šiaulių g. Naujamiestyje įsigalios ramaus eismo „Zona 30“.

GYVENAMOJI ZONA

Naujamiestyje ir Senamiestyje bus pastatyta 10 papildomų gyvenamosios zonos ženklų. Šiose teritorijose pėstieji turi pirmumo teisę prieš transporto priemones, jiems leidžiama vaikščioti važiuojamąja dalimi. Šioje zonoje draudžiama važiuoti didesniu kaip 20 km/h greičiu.  Gyvenamosios zonos statusas bus nustatytas senamiestyje  bei šių gatvių akligatviuose į Laisvės al.: L. Sapiegos g., dalyje Gedimino g., Laisvės al., Vasario 16-osios g.

ŠALIGATVIAI

Ant šaligatvių prie sankryžų ir viešojo transporto stotelių bus įrengta 90 užvažiavimų ir nuvažiavimų.  Dar 200 šaligatvio bortų bus nuleistų ir pritaikytų dviračių eismui.

DVIRAČIŲ LAIKIKLIAI

Miesto centre, ties kultūrinėmis įstaigomis, kavinėmis, lankytinais objektais, bus įrengta 1000 naujų dviračių laikiklių.

„LIKE BIKE“ ŽENKLAS

Visos įstaigos, kurios yra draugiškos dviratininkams, kviečiamos paženklinti savo įstaigos erdvę „Like Bike“ ženklu bei jungtis į vieną dviračių mylėtojų šeimą socialinio tinklo „Facebook“ puslapyje „Mano Kaunas“. Daugiau informacijos rasite čia.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Kokios

Kokios portretas
Keistos nuotraukos - nė vienos šypsenos, tik iškelti nykščiai like bike.. Nykščiai ir "anglizmai" dvelkia blogu skoniu ir tuštybe ...

Taip

Taip portretas
Na smagu.Bet butu gerai,kad pries sutvarkytumet teritorijas,kad miesto svecias matytu miesto grozi,bet netinkauotas namu sienas,nesutvarkytus kiemo grindinius ir t.t.Bet Aciu uz nugriautus kazkieno medinius sandeliukus.

Kaunas vardas slaunas

Kaunas vardas slaunas portretas
I sia akcija gal galetu isitraukti Kauno Grafiti meistrai - per nakti neliktu nei vieno "like bike". Geda Kaunui ir kaunieciams del vieno gluso autoriaus sprendimo - "like bike". Kaunieti, nepasiduok "like bike" provokacijoms, juk mes Lietuviai.
VISI KOMENTARAI 26

Galerijos

Daugiau straipsnių