- Austėja Masiokaitė, BNS ir DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Naujovė Kauno gatvėse – žalios juostos dviratininkams
-
Naujovė Kauno gatvėse – žalios juostos dviratininkams
-
Naujovė Kauno gatvėse – žalios juostos dviratininkams
-
Naujovė Kauno gatvėse – žalios juostos dviratininkams
-
Naujovė Kauno gatvėse – žalios juostos dviratininkams
-
Naujovė Kauno gatvėse – žalios juostos dviratininkams
-
Naujovė Kauno gatvėse – žalios juostos dviratininkams
-
Naujovė Kauno gatvėse – žalios juostos dviratininkams
-
Naujovė Kauno gatvėse – žalios juostos dviratininkams
-
Naujovė Kauno gatvėse – žalios juostos dviratininkams
-
Naujovė Kauno gatvėse – žalios juostos dviratininkams
-
Naujovė Kauno gatvėse – žalios juostos dviratininkams
-
Naujovė Kauno gatvėse – žalios juostos dviratininkams
-
Naujovė Kauno gatvėse – žalios juostos dviratininkams
Kauno centre esančiose gatvėse įrengtos specialios žalios spalvos juostos dviračių eismui.
„Norime paskelbti apie dviračių revoliuciją Kaune. Jos tikslas – kad kuo daugiau žmonių kas dieną važinėtų dviračiais“, – penktadienį pristatydamas projektą sakė Kauno vicemeras Povilas Mačiulis.
Pasak jo, skaičiuojama, kad Kaune yra apie 100 tūkst. dviračių, kitaip tariant, šią transporto priemonę turi kas trečias kaunietis, tačiau į darbą važinėja palyginti nedaug. Kauno vadovų teigimu, siekiama per kelerius metus miesto centrą padaryti patogesnį dviratininkams ir pėstiesiems bei taip paskatinti gyventojus rinktis šį keliavimo būdą.
Šiuo metu žalios dviračių įrengtos Nemuno ir I.Kanto gatvėse. Jos įrengtos iš abiejų gatvės pusių ir pritaikytos dviejų krypčių dviračių eismui. Tokias juostas planuojama įrengti visame miesto centre – senamiestyje ir naujamiestyje. Kai kur naujos juostos bus įrengtos gatvių sąskaita, kitur – ant šaligatvių. Pasak projekto rengėjų, bendrovės SWECO, atstovų, kai kur teko palikti mišrų eismą, kur kelią dalintis turės ir dviračiai, ir automobiliai.
Pasak SWECO vadovo Tomo Varnecko, rengiant projektą neišvengiamai teko spręsti, kaip dalinti ribotą miesto centro erdvę.
„Tikiuosi, ir miestiečiai tą balansą įvertins kaip iš tiesų auksinį“, – sakė jis.
Norime paskelbti apie dviračių revoliuciją Kaune. Jos tikslas – kad kuo daugiau žmonių kas dieną važinėtų dviračiais.
„Reikėjo susiformuoti nuostatą, kam kuriamas mesto centras - pėstiesiems ar automobiliams. Neabejotinai turbūt visi sutiks, kad miesto centras turi priklausyti pėstiesiems ir dviratininkams“, – kalbėjo SWECO projektuotojas Evaldas Micius.
Kelių policijos valdybos viršininkas Vigintas Lukošius sakė, kad aiškiai nubrėžtos juostos turėtų pasitarnauti didesniam eismo dalyvių saugumui.
„Manau, kad ši iniciatyva tikrai turėtų pasitarnauti eismo saugumui. Atkreiptas dėmesys į tą kategoriją eismo dalyvių, kurie yra labiausiai pažeidžiami“, – sakė jis.
Prie naujos tvarkos policija su savivaldybės viešosios tvarkos specialistais žada pratinti ir vairuotojus: netinkamoje vietoje automobilius palikę ir dviračių juostas užtvėrę vairuotojai ant automobilių rizikuos rasti lipdukus, informuojančius apie dviračių juostas.
Iš ko susideda revoliucija?
ŽALIOSIOS DVIRATININKŲ JUOSTOS
Pirmosios žaliosios juostos važiuojamojoje kelio dalyje atsiras K. Donelaičio g., Kanto g., Nemuno g., Karo ligoninės g., Kaunakiemio g. Griunvaldo g., Kęstučio g. Šia dviračio juosta leidžiama važiuoti tik ta pačia kryptimi, kuria vyksta kitų transporto priemonių eismas gretima eismo juosta.
POSŪKIS Į KAIRĘ
Žaliosios juostos važiuojamojoje kelio dalyje ties sankryžomis išplatės. Jose dviratininkai sustos prieš automobilius. Užsidegus žaliai šviesai dviratininkai galės kirsti važiuojamąją dalį pirmi ir pasukti į kairę. Tik jiems pravažiavus, pajudės kitos transporto priemonės.
„ZONA 30“
Miesto centro gatvių atkarpose, kuriose dviračių eismas vyks kartu su automobiliais, įsigalios greičio ribojimas iki 30 km/val. Iš viso bus pastatyta 60 greičio ribojimo ženklų: V. Putvinskio g., A. Mickevičiaus g., Maironio g., I. Kanto g. atkarpoje nuo sankryžos su Kęstučio g. iki Laisvės al., Šiaulių g. Naujamiestyje įsigalios ramaus eismo „Zona 30“.
GYVENAMOJI ZONA
Naujamiestyje ir Senamiestyje bus pastatyta 10 papildomų gyvenamosios zonos ženklų. Šiose teritorijose pėstieji turi pirmumo teisę prieš transporto priemones, jiems leidžiama vaikščioti važiuojamąja dalimi. Šioje zonoje draudžiama važiuoti didesniu kaip 20 km/h greičiu. Gyvenamosios zonos statusas bus nustatytas senamiestyje bei šių gatvių akligatviuose į Laisvės al.: L. Sapiegos g., dalyje Gedimino g., Laisvės al., Vasario 16-osios g.
ŠALIGATVIAI
Ant šaligatvių prie sankryžų ir viešojo transporto stotelių bus įrengta 90 užvažiavimų ir nuvažiavimų. Dar 200 šaligatvio bortų bus nuleistų ir pritaikytų dviračių eismui.
DVIRAČIŲ LAIKIKLIAI
Miesto centre, ties kultūrinėmis įstaigomis, kavinėmis, lankytinais objektais, bus įrengta 1000 naujų dviračių laikiklių.
„LIKE BIKE“ ŽENKLAS
Visos įstaigos, kurios yra draugiškos dviratininkams, kviečiamos paženklinti savo įstaigos erdvę „Like Bike“ ženklu bei jungtis į vieną dviračių mylėtojų šeimą socialinio tinklo „Facebook“ puslapyje „Mano Kaunas“. Daugiau informacijos rasite čia.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
V. Matijošaitis: užtruko, bet duotas žodis – ištesėtas12
Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis džiaugiasi, kad „Vičiūnų grupės“ pasitraukimo iš Rusijos rinkos istorijoje pagaliau padėtas taškas. Kelis pastaruosius metus kritikos dėl įmonės veikimo Kaliningrade susilauk...
-
Laisvės alėjoje kepa ir šakočius, ir sūrius2
Laisvės alėjoje karaliauja ūkininkai, tautodailininkai ir amatininkai. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ dalyvių stalai lūžta nuo mėsos, pieno, duonos, tekstilės, molio, juvelyrinių ir kitokių gaminių, dirbinių. ...
-
Sužydėjusios Kauno puošmenos džiugins iki pat rudens
Ilgus metus puoselėjami ir plečiami gėlynai vėl traukia kauniečių žvilgsnius. Ryškiausiomis spalvomis nusidažė Laisvės alėja, aikštės bei miegamųjų rajonų erdvės. Šiemet visame mieste apsodinta apie 70 atskirų augalų klom...
-
Nacionalinis kultūros forumas mėgins sujungti, kas sunkiai sujungiama, – kultūrą ir verslumą
Nacionalinis kultūros forumas, šiais metais vykstantis devintąjį kartą, kraustosi į Kauną. Vytauto Didžiojo universitete šalies kultūros lauko dalyviai imsis nagrinėti dvi itin svarbias – kultūros regionuose ir verslumo – te...
-
Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai: atsiskaitymas už įkrovimą – mobiliąja programėle6
Kauno mieste 23 elektromobilių įkrovos stoteles įrengusi savivaldybės administracija, reaguodama į elektros kainų svyravimus ir piktnaudžiavimo atvejus, imasi neišvengiamo sprendimo. Nuo balandžio 22 d. (pirmadienio) pradeda veikti apmokėjimo s...
-
Liūčių tvindomame Dubajuje esantis lietuvis: nustėrau pamatęs apsemtą aštuntą viešbučio aukštą32
„Dvi dienos, atrodytų, iškrito iš gyvenimo“, – atviravo darbo reikalais į audrų ir liūčių pastaruoju metu talžomą Dubajų atvykęs kaunietis Donatas. Vyras neslėpė – miestas nepasiruošęs tokioms nelaimėm...
-
Kraipo galvas dėl „Megos“ ryklių: kaip visi galėjo nugaišti per vieną mėnesį?21
Kaunas neteko ryklių – tokią žinią pranešė prekybos centras, kurio akvariume trys rykliai gyveno bene du dešimtmečius. Akvariumo prižiūrėtojai sako, kad rykliai tiesiog paseno, tačiau lankytojai, atvažiavę ryklių pasiži...
-
Landynė daugiabutyje: ar gali būti blogiau?63
Vieno Šilainių daugiabučio gyventojai pavargo: landyne virtusiame bute – narkomanų slėptuvė, nuolatinės girtuoklystės, muštynės, sklindantis dvokas. Problema – ne nauja, bet sunkiai sprendžiama. ...
-
Mugė Laisvės alėjoje – dar gausesnė35
Trim dienom nuo penktadienio į Kauną susirinks ūkininkai, tautodailininkai, amatininkai ir susiveš įdomiausio, skaniausio, gražiausio, ką turi. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ žada įspūdžių, reginių, unikalių dirbinių, gaminių i...
-
Į vasarą – naujais laiptais: iki remonto pabaigos liko nedaug14
Pernai rudenį prasidėjęs Aušros laiptų remontas įpusėjo. Nors Žaliakalnio gyventojai ir turistai vis dar kabarojasi laikinai įrengtais mediniais laiptais, vasarą remontas bus baigtas. ...