Namas su arka į kiną: kelias nuo „Forum“ iki „Laisvės“ Pereiti į pagrindinį turinį

Namas su arka į kiną: kelias nuo „Forum“ iki „Laisvės“

2025-04-12 11:00

Laisvės alėja tarpukariu pulsavo kultūra ir pramogomis. Ji buvo neabejotinai didžiausia laikinosios sostinės pramogų traukos vieta, kurioje buvo ir ne vienas kino teatras. Vienas jų duris atvėrė jau tada, kai kultūrinis gyvenimas Kaune nesiskyrė nuo kitų Europos valstybių sostinių ir beveik niekuo nepriminė gubernijos laikų miesto su jo provincialumu ir problemomis.

Pašventino J. Tumas

Kino teatro „Forum“ (projektas ir statybos darbų techninė priežiūra inž., arch. Karolio Reisono) ir namų valdos prie Laisvės al. 32 (dabar Laisvės al. 46), pro kurios arką patenkama į kino teatrą, savininkas buvo Stasys Pocius.

1930 m. gruodžio 22 d. komisijos aktu „Forum“ buvo pripažintas tinkamu eksploatuoti. Kino teatrą pašventino kanauninkas Juozas Tumas – jam turime dėkoti, kad bene vienintelėje laikraščio nuotraukoje užfiksuotas jo vidus, pati šventinimo akimirka (Nauja meno įstaiga Kaune: Kino teatras „Forum“ // Diena. – 1931, saus. 4, p. 8).

Šventindamas kino teatrą kanauninkas išsakė savo lūkesčius šio kino teatro savininkams, kuriuos galbūt pažinojo, nes kalboje pabrėžė jų katalikiškumą: „Prieš palaimindamas tą naują trobesį ir darbą, kurs čia bus dirbamas, turiu prisipažinti, kad buvo svyruojama, ar dėti savo antspaudą įmonei, kuri mūsų krašte dar nėra laimėjusi doros apaštalavimo vardo. Ir jei buvo pritarta, tai daugiau pasikliaujant Jūsų, Gerbiamieji Iniciatoriai, žinomu katalikišku nusistatymu ir Jūsų gerais norais. Vadinas, už būsimą kinematografo „Forum“ veikimą Jūs būsite atsakingi ne tik valstybės cenzūrai, bet ir tai vyresnybei, kuri Jumis patikėjo. Neduok, Dieve, kad nusiviltume ! Ir čia susirinkusi graži publika, manau, laukia iš „Forum“ ne šlykščių sensacijų: jų gana duoda jau esamieji daugingi kinematografai, bet ko nauja, ko sveiko dvasiai, kas auklėja ir stato, ne kur tvirkina ir griauna. [...] (Apie kinematografus: Kan. Tumo kalba, švenčiant „Forum“ // Naujoji Romuva. – 1931, Nr. 2, p. 56).

Tarsi nujausdamas, kad „Forum“ turės problemų dėl cenzūros, nors ir tikėjosi, kad to nebus, J. Tumas paminėjo, kad kino teatrų savininkams nereikia pykti dėl cenzūros, esą jie patys kalti, jei cenzoriams reikia įsikišti ir priminti paprasčiausius dalykus.

„Onytė ir Jonukas“ (nelysk kur nereikia): Vaizdai iš lietuviško filmo: [šis filmas pirmą kartą rodytas kino teatre „Forum“] / Dienos naujienos. – 1931, birž. 2, p. 1

Nemalonumai dėl cenzūros

Atrodo, kad J. Tumo pasitikėjimo egzamino šio kino teatro savininkai (vedėjas tuo metu buvo Lubomiras Juchnevičius, savininkai – S. Pocius ir Kazys Bandzevičius) neišlaikė ir su cenzoriais jiems teko susidurti ne kartą.

Tiesa, kartais cenzūra įsikišdavo dėl nuo jų nepriklausančių priežasčių. Taip atsitiko 1931 m., kai dėl Argentinos konsulo protesto buvo uždrausta rodyti kino teatre „Forum“ filmą „Pietų Amerikai reikalingos šokėjos“, bet 1932 m., po Vokietijos atstovybės kreipimosi į Lietuvos užsienio reikalų ministeriją, Latvijos filmų nuomojimo kontoros, išnuomojusios filmą „Forum“, protesto ir Lietuvos kinematografininkų sąjungos memorandumo vidaus reikalų ministrui, filmas vėl grąžintas į ekranus (Istorija su šokėjomis // Kino naujienos. – 1931, Nr. 5, p. 12; Filmas „Pietų Amerikai reikalingos šokėjos“... // Dienos naujienos. – 1932, saus. 8, p. 3). Šis Vokietijoje pastatytas filmas apie vienos mergaitės likimą buvo pastatytas komiteto kovai su baltųjų vergių prekyba užsakymu.

1932 m. dėl rusų filmo „Grok, raudok mano armonika“ demonstravimo ir jo reklamos kino teatro „Forum“ savininkai buvo kaltinami bolševikine agitacija ir pasidžiaugta, kad šį propagandinį filmą netrukus uždrausta rodyti (Lietuvos aidas. – 1932, rugs. 21, p. 6; rugs. 23, p. 6).

Šio filmo demonstravimu „Forume“ nusistebėjo ir Vytautas Alseika, kaip netinkamu vieninteliam lietuviškam kino teatrui Laisvės alėjoje, taip pat nurodęs ir lenkų gamybos jo sezono atidarymo filmą.

Verta pacituoti V. Alseikos mintis apie „Forum“ kino teatro sezono atidarymui demonstruotą lenkų gamybos filmą „Po carizmo jungu“ ir jo trumpą komentarą apie tik tris seansus „Forum“ kino teatre rodytą filmą „Grok, raudok mano armonika“. „Grįžtant prie filmo Po carizmo jungu tenka atkreipti dėmesys į vieną dalyką. Kam šiuo lenkų gamybos filmu atidarė sezoną vienintelis Laisvės al. lietuviškas kino „Forum“? Tikrai negražu. Galėjo gi jis pasirinkti pav. Šanchajaus ekspresą: [kaip tik rodytą „Forum“ po to, kai buvo uždraustas filmas „Grok, raudok mano armonika“, str. aut. pastaba] ar kitą kokį Amerikos filmą. Be to, kam apgaudinėti publiką, kam filmo reklamoje skelbti kaž kokių rusų Dailės teatro artistų pavardes, kai tuo tarpu filme dalyvauja tik Varšuvos teatrų ir filmo artistai: svarb. Rolėj jau kartą matytas Adam Brodziš (visai nepaminėtas reklamoj), 1930 m. išrinkta „Miss Polonia“ Zofia Balycka ir kt. Bendrai Forum nekaip užsirekomendavo savo naujojo sezono pastatymais. Tikėkimės, kad jis tą savo nuodėmę išpirks geresniais Amerikos gamybos filmais. Dėl taip pat Forum (ir vėl nesuprantamas. Juk Forum niekuomet nerodydavo Sovietų filmų, palikdamas tai Odeonui) pastatyta Sovietų filma Grok, raudok mano armonika nėra ko daug kalbėti – šį filmą užtarnautai pasmerkė mūsų spauda, ir gerai padaryta, kad po trijų dienų filmas buvo uždraustas rodyti.“ (Lenkų ir sovietų filmai Lietuvoje / V. Alseika // Naujoji Romuva. – 1932, Nr. 40, p. 863).

Apie šį ir kitus kino cenzūrai užkliuvusius atvejus duomenų suteikia nuo 1932 m. Vidaus reikalų ministerijos sistemingai kaupti leidimai ir draudimai kino filmams įvežti ir rodyti, su kuriais dabar galima susipažinti Kino filmų cenzūros 1932–1940 m. fonde (LLMA, f. 91, ap. 1).

Prieš palaimindamas tą naują trobesį ir darbą, kurs čia bus dirbamas, turiu prisipažinti, kad buvo svyruojama, ar dėti savo antspaudą įmonei.

Repertuarų kontrolė

Cenzūros uždraustų rodyti filmų 1932 m. nepadaugėjo, bet tais metais priimti Kino teatro įstatymas ir Kino filmų cenzūros įstatymas (Vyriausybės žinios. – 1932, Nr. 390 – 2672; 2673) lėmė didesnę kino filmų nuomojimo kontorų kontrolę ir kino teatrų repertuarą.

Visi specialiai „Forum“ kino teatrui užsakyti filmai turėjo gauti kino filmų cenzūros leidimą juos rodyti, o cenzorius išsamiai išanalizuodavo to filmo turinį.

1932 m. taip pat atkreiptas dėmesys dėl per mažo dėmesio lietuvių kalbai kino teatruose demonstruojamuose filmuose ir vis dar dažnai rodomus filmus rusų kalba ar su subtitrais šia kalba. Į 1932 m. laikraštyje „Dienos naujienos“ paskelbtą anketą dėl rusų kalbos filmuose atsakė ir „Forum“ savininkas S. Pocius (Už ar prieš rusų kalbą filmuose (Mūsų ankieta): [Atsako kino teatro „Forum“ savininkas St.Pocius] // Dienos naujienos. 1932, sausio 16, Nr. 12, p. 3), kategoriškai teigęs, kad kino teatruose negalima išsiversti ne tik be rusų, bet ir be vokiečių kalbos, o jo kasininkės galinčios susišnekėti net šešiomis kalbomis.

Pasak jo, filmą „Vakarų fronte nieko naujo“ su rusiškais subtitrais žiūrėjo 19 tūkst. žmonių ir beveik visi jie suprato rusiškai, o antra kalba, kurią taip pat moka daug kino teatrų Kaune lankytojų, – vokiečių. Dėl klaidų subtitruose lietuvių kalba, pasak S. Pociaus, kalti ne kino teatrai, bet filmų nuomojimo kontorų samdomi vertėjai.

Nauja meno įstaiga Kaune: kino teatras „Forum“ / Diena.-1931, saus. 4, p. 8: Nuotraukoje: kanauninkas Tumas, šventinantis kino teatrą jo atidarymo metu

Lietuvybės klausimas

Literatūroje daug kur pabrėžiamas kino teatro „Forum“ lietuviškumas (minimas ir V. Alseikos str. „Lenkų ir sovietų filmai Lietuvoje“), į pasaulinius kino šedevrus orientuotas jo repertuaras sietinas su šio kino teatro veikimo pradžia 1931 m. Vėliau to lietuviškumo iš savininkų lietuvių vis dar buvo tikimasi, bet tie lūkesčiai ne visuomet išsipildydavo.

Tiek minėta anketa apie rusų kalbą kino teatruose, tiek kino teatre demonstruoti Sovietų Rusijos (ypač 1932 m. ir nuo 1936 m.), Lenkijos ar nacistinės Vokietijos propagandiniai filmai nerodo nei šio kino teatro lietuviškumo, nei jo repertuaro išskirtinumo, tačiau buvo ir minėtus teiginius dėl lietuviškumo ir repertuaro patvirtinančių faktų.

Iš tikrųjų kino teatro „Forum“ savininkai lietuviai samdė tarnautojas lietuvaites, kurias aprengė specialiai kino teatrui pasiūtomis uniformomis. Kino teatrą „Forum“ reklamuojančiame straipsnyje „Kino naujienų“ žurnalistas rašė: „Kino lankytojams parodančios vietas grakščios, vienodai aprėdytos bilietininkės (visos, berods, lietuvaitės, ko apie kitas Kauno kino teatrų bilietininkes negalima būtų pasakyti)“ („Forum“ // Kino naujienos. – 1931, Nr. 1, p. 13).

Deja, negalime patikrinti, ar žurnalistas šiame straipsnyje tikrai buvo objektyvus dėl kitų kino teatrų, bet „Forum“ dauguma darbuotojų per visą jo veikimo laiką tikrai buvo lietuviai, tiek mechanikai ar jų padėjėjai, tiek kasininkai, buhalteriai, tiek kontrolieriai, valytojai ir kūrikas. 1934 m. buvo septyniolika, 1940 m. – šešiolika tarnautojų, iš jų tik du – ne lietuviai. Šių darbuotojų atlyginimas buvo nuo 300 litų per mėnesį (mechaniko) iki 60 litų (kontrolierių, valytojų). Mažiausią 40 litų atlyginimą gaudavo kūrikas (KRVA, f. 209, ap. 2, b. 8858, l. 1-57).

Stasio Pociaus 750 vietų kino teatro, statomo Kaune, Laisvės al. 32 N. projektas. Statybos darbų vedėjas : [projekto autorius] inž. K. Reisonas. Fasadas. 1929. / LCVA, f. 1622, ap. 3, b. 24, l. 2

Minėtame 1931 m. „Kino naujienų“ straipsnyje žurnalistas taip pat pagyrė kino teatro „Forum“ erdvumą, gerą ventiliaciją, apšvietimą ir puikų repertuarą, nes jame demonstruojami geriausi Amerikos ir Europos filmai, tokie kaip „Vakarų fronte nieko naujo“ (1930 m. kino studijoje „Universal“ Lewiso Milestono ekranizuotas Ericho Marios Remarque’o to paties pavadinimo romanas), romantinė drama „Morokko“ su Marlene Dietrich, pastatyta „Paramount“ kino studijoje JAV, režisieriaus Ernsto Lubitscho filmai „Monte Carlo“ su Jacku Buchananu ir „Meilė valso sūkury“ su Morisu Chevalier, taip pat pastatyti „Paramount“ studijoje, JAV, vokiečių režisieriaus F. Feherio filmas „Išgėdintosios sūnus“ su Magda Sonja ir kiti.

1931 m. spalio 13 d. būtent kino teatre „Forum“ įvyko pirmo lietuviško pilnametražio vaidybinio filmo, komedijos „Onytė ir Jonelis arba Nelįsk kur nereikia“, filmuoto Sargėnų dvare, Kaune ir kitose Lietuvos vietose, premjera (režisieriai Jurgis Linartas, Feognijus Dunajevas).

Kino teatras „Forum“ (veikęs Laisvės al. 32, dabar Laisvės al. 46) išsiskyrė reklamai skiriamu dėmesiu, savo įvaizdžiui stiprinti naudojo ir netradicinių priemonių.

Išskirtinis dėmesys

1933 m. kino teatre „Forum“ rodytas amerikiečių režisieriaus Woodbridge’o Strongo Van Dyke’o II pagal Alfredo Horno knygą pastatytas filmas „Trader Horn“ (1931 m. kino kompanija „Metro Goldwyn Mayer“) – Kaune jis demonstruotas vokiečių kalba. Šio filmo teatre „Forum“ reklama panaudota konkursui organizuoti: kas trumpai ir taikliai parašys, kodėl jam patiko šis filmas. Konkursą laimėjusio žiūrovo laukė brangus prizas – 1933 m. gamybos „Philips“ radijo aparatas, kainavęs 940 litų. Prizą laimėjo panelė J. Ostrauskaitė. Kaip vėliau paaiškėjo, J. Ostrauskaitė-Grigaliūnienė buvo „Fox Film“ atstovybės Lietuvoje vadovė. (Dienos naujienos. – 1932, spalio 8, p. 2 ; lapkričio 5, p. 7).

Kino teatro „Forum“ savininkai savo reklamai taip pat sėkmingai panaudojo užsienio kino kompanijų atvykimą į Lietuvą. JAV filmų koncerno „Fox“ darbuotojai specialiai filmuoti įrengtu automobiliu buvo atvykę į Kauną, filmavo Kauno vaizdus, Kipro Petrausko ir kitų operos solistų įdainuotas daineles, kariuomenės paradą, šaulius ir kt., o jų per dešimt dienų sukurtas garsinis dokumentinis filmas pagal susitarimą su „Forum“ kino teatru, buvo demonstruotas jame (Kipras Petrauskas pirmoj lichtton kalbančioj Lietuvos kronikoj / E. B. // Kino naujienos. 1931, lapkričio 23, Nr. 4, p. 2).

4-ojo dešimtmečio pradžioje inž. A. Putrimo (gyvenusio ir dirbusio Stasiui Pociui priklausiusiame name Laisvės al. 32) kino teatre sumontuota firmos „Klang“ garsinių filmų demonstravimo aparatūra buvo viena geriausių tuo metu Lietuvos kino teatruose. 1931 m. rugpjūčio 25 d. šiame kino teatre vyko Lietuvos kinematografininkų suvažiavimas. 1933 m. rugsėjo 15 d. kino teatre „Forum“ apsilankė ir filmą „Tarzanas“ žiūrėjo prezidentas Antanas Smetona (Dienos naujienos. – 1933, rugsėjo 15, p. 3).

Filmo reklama. Kino „Forum“... Dubrovskis... // Lietuvos žinios. – 1936, rugs. 7, p. 8.

Šiame kino teatre prezidentas kartu su Vyriausybės nariais, diplomatinio korpuso atstovais taip pat lankėsi 1932 m. gruodžio 6 d. prancūzų filmo „Mediniai kryžiai“ premjeroje (Mediniai kryžiai // Kino naujienos. – 1932, Nr. 23, p. 13).

Kino teatre „Forum“ buvo demonstruojami filmai, kuriuos užsakydavo įvairios draugijos, organizacijos. Lietuvių ir prancūzų draugijos iniciatyva čia rodytas prancūzų garsinis filmas „Mediniai kryžiai“ pagal to paties pavadinimo Roland’o Dorgelès romaną, kurio premjeroje ir dalyvavo prezidentas, Vyriausybės nariai, diplomatinio korpuso atstovai (Ypatingai įspūdinga filma // Lietuvos aidas. 1932, gruodžio 7, Nr. 279, p. 6).

1935 m. Lietuvos aeroklubo užsakymu buvo rodytas Suomijos priešdujinės apsaugos sąjungos filmas „Mūsų vyrukai ore – mes žemėje“ (Diena. – 1935, kovo 3, p. 5). 1938 m. lietuvių ir švedų draugija organizavo kino teatre „Forum“ nemokamą (su pakvietimais) uždarą švediškų filmų seansą (Uždaras švediškų filmų seansas // Lietuvos aidas. – 1938, kovo 26, p. 5).

Kova su lenkišku kinu

1930 m. kino teatre „Forum“ buvo 550 vietų salėje ir 190 vietų balkone, 1933 m. – 660 vietų (savininkai nurodomi S. Pocius ir K. Bandzevičius), o 1939 m. nurodoma, kad kino teatre „Forum“ yra 700 vietų (savininkės – E. Mikševičienė ir O. Bandzevičienė). 1940 m. kino teatro vedėju nurodomas V. Petkevičius, savininkai – tie patys (KRVA, f. 218, ap. 2, b. 3939, l. 1–50; LCVA, f. 1622, ap. 3, b. 24, l. 1–50).

Kino teatras „Forum“ turėjo savo bufetą, kuriam vadovavo Veronika Borusevičienė (Lietuvos Respublikos 1934–1935 m. adresų knyga „Visas Kaunas“. – Kaunas, 1934, p. 104). V. Borusevičienės bufetas veikė nuo 1930 gruodžio 23 d. iki 1944 m.; jo savininkė karo metais dar vertėsi vaisvandenių prekyba (KRVA, f. 209, ap. 2, b. 4017, l. 1–2 ; f. R-963, ap. 1, b. 333–334).

1939 m. buvo kilęs studentų nepasitenkinimas dėl kino teatruose rodomų lenkų filmų. Kažkodėl užkliuvo net 1939 m. „Forum“ kino teatre demonstruotas lenkų režisieriaus Jozefo Lejteso 1936 m. filmas lenkų kalba „Barbora Radvilaitė“, kuriame vaidino žymūs lenkų aktoriai Jadvyga Smosarska (Barbora Radvilaitė), Witoldas Zachareviczius (Žygimantas Augustas), Leokadia Pancevicz (Bona Sforca) ir kt.

1940 m. kovo 16 d., vėlgi baiminantis lenkiškos propagandos, buvo priimtas draudimas demonstruoti lenkiškus kino filmus kino teatruose (LLMA, f. 91, ap. 1, b. 12, l. 17), o dar prieš priimant šį draudimą atšauktas leidimas demonstruoti kai kuriuos lenkiškus filmus ir apie tai buvo informuotos kino filmų nuomojimo kontoros ir kino teatrai. „Lietfilm“ kino filmų nuomojimo bendrovė 1940 kovo 15 d. buvo informuota ir apie atšaukiamą leidimą demonstruoti kino teatre „Forum“ rodytą filmą „Barbora Radvilaitė“. Tarp draudžiamų rodyti fimų pateko ir „Forum“ planuotas rodyti filmas „Ponas Tvardauskas“ (LLMA, f. 91, ap. 1, b. 12, l. 22). Tačiau kino teatras „Forum“ to draudimo nepaisė ir parodė šį lenkų filmą (Kino ekranas // Savaitė. 1940, birželio 2, Nr. 19, p. 380).

„Ponas Tvardauskas“ – 1936 m. lenkų fantastinis filmas, pagrįstas legenda apie poną Tvardauskį, sudariusį sutartį su velniu. Režisierius –  Henrykas Szaro. Filme vaidino lenkų aktoriai: Franciszekas Brodniewiczius, Kazimierzas Junosza-Stępowskis ir Maria Bogda.

Tiesa, po gana kategoriško draudimo rodyti tiek anksčiau atvežtus, tiek planuojamus rodyti lenkiškus filmus, šis draudimas netrukus pakoreguotas jį švelninančiomis išlygomis. Šios išlygos priimtos po kino teatrų ir kino filmo nuomojimo kontorų prašymo Vidaus reikalų ministrui pakoreguoti draudimą ir kelių kino filmų nuomojimo kontorų skundų, kad jos brangiai sumokėjo už lenkų gamybos filmus ir dabar patirs didelių nuostolių (LLMA, f. 91, ap. 1, b. 12, l. 89–102). Pagal pakoreguotą draudimą lenkiškus filmus Kauno miesto kino teatruose buvo leista rodyti vieną kartą per savaitę su sąlyga, kad tą savaitę vienoje Kauno miesto dalyje, pvz., Laisvės alėjoje, būtų rodomas tik vienas lenkų kino filmas.

Kino teatro „Forum“ savininkai savo reklamai taip pat sėkmingai panaudojo užsienio kino kompanijų atvykimą į Lietuvą.

Ignoruota sovietų propaganda

Kažkodėl niekam (net ir principingajam Vytautui Alseikai) neužkliuvo 1936–1940 m. kino teatre „Forum“ rodyti propagandiniai Sovietų Rusijos kino filmai ir jų kronikos, tokie kaip Aleksandro Puškino apysakos „Dubrovskis“ ekranizacija (1936) su rusų propagandinėmis dainomis, „Turtingoji nuotaka“ su raudonarmiečių dainų ir šokių priedu (1938), dokumentinis meninis filmas apie sovietų Arktikos tyrinėtojus „Šiaurės ašigalyje“ su priedais apie paradą Maskvoje ir Maskvos centrinį parką (1938), Vsevolodo Pudovkino filmas „Mininas ir Požarskis“ (1940) ar Lietuvių draugijos SSSR tautų kultūrai pažinti draugijos prašymu kino filmų cenzoriaus 1940 m. vasario 5 d. leistas rodyti kino teatre „Forum“ filmas „Leninas 1918 metais“ (LLMA, f. 91, ap. 1, b. 12, l. 12–13).

Tiesa, kino filmų cenzorius Pranas Gaidamavičius 1940 m. kovo 28 d. rašte Užsienio prekybos departamento licencijų komisijai užsiminė apie netinkamą SSSR filmų atstovo Lietuvoje Jurgio Štromo elgesį, per atstovybes spaudžiant išduoti licencijas SSSR filmams, nors jie yra aiškiai žalingo, propagandinio turinio (LLMA, f. 91, ap. 1, b. 12, l. 106), tačiau jokių veiksmų dėl to nebuvo imtasi, o per pirmąją sovietinę okupaciją jau buvo demonstruojami daugiausia sovietiniai filmai, leidžiant rodyti tik vieną kitą kitų šalių filmą. Kino teatro „Forum“  komisaru per pirmą sovietinę okupaciją buvo paskirtas Gilelis Flyjeris (LLMA, f. 91, ap. 1, b. 12, l. 301). Hitlerinės okupacijos metais „Forum“ kino teatro valdytoju buvo paskirtas Roger Anspachas (LLMA, f. 91, ap. 1, b. 12, l. 292, 294).

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
brittaneyhflorences93@gmail****

Ulrh PH logs 1,530 new COVID-19 cases; 11,290 more patients recover A DIFFERENT BALL GAME ndash; Hundreds line up for [********://www.cup-stanley.fr]stanley quencher[/url] their COVID-19 booster shot at the Smart Araneta Coliseum in Quezon City on Saturday when health officials confirmed the local spread of the Omicron variant around Metro Manila. INQUIRER / RICHARD A. REYES MANILA, Philippines mdash; Metro Manilarsquo COVID-19 reproduction number further decreased to 0.50, although the downward trend has slowed down in the past [********://www.cup-stanley.co.uk]stanley thermos mug[/url] four days, independent analytics group OCTA Research sai [********://www.cup-stanley.fr]stanley mugs[/url] d Saturday.The COVID-19 reproduction number, or the estimated number of new cases from one patient, was previously at 0.52 in Metro Manila as of Thursday, based on the grouprsquo data.Article continues after this advertisement According to OCTA Research fellow Guido David, the 2,256 new cases in Metro Manila on Friday is the lowest single-day increase since December 31 last year.FEATURED STORIESNEWSINFOOrion Perez blasts economic restrictions: lsquo;Filipino firstrsquo; is hurting PHNEWSINFOBinay, Castro raise concerns over DENR order on Masungi GeoreserveNEWSINFODENR to evict developerof Masungi GeoreserveWhile the decrease in new cases in the NCR has slowed down, as can be observed by the nearly flat trend of the past four days, the reproduction number decreased to 0.50 while the one-week growth rate was -69 percent, David said over Twitter.1.29.22. NCR reproduction number down to 0.50. The downward trend has slowed in the past four days but new cases still tracking below Jan 20 projec Ooqr Another suspected COVID-19 patient in Palawan dies INQUIRER.net Stock PhotoFirefighters rescued a teenage girl who was accidentally locked inside a 5-foot-tall gun safe at a shooting range in Florida in the United States.The teenager got trapped after walking inside the safe last Tuesday, Aug. 11, as per ABC-affiliate WPVI on the same day.Article continues after this advertisement Upon realizing what had happened, staff immediately tried to open the safe using its key lock. However, the key lock failed.FEATURED STORIESNEWSINFOOn PhilHealth, education, lsquo;blanksrsquo;: OSG answers Duterte camp petitionNEWSINFOBinay, Castro raise concerns over DENR order on Masungi GeoreserveNEWSINFO2 cops killed in Bulacan buy-bustWe tried the manufacturersrsquo; sugges [********://www.stanleycups.cz]stanley cup[/url] tions and unfortunately the fail-safe system failed on it, Orlando Fire District chief JJ White was quoted as saying.The employees then contacted the Orlando Fire Department for aid.The fire departmentrsquo special team units used hydraulic tools to force the safersquo door open. White explained that they decided against cutting or melting the door [********://www.stanleycups.co.nz]stanley cup nz[/url] to ens [********://www.cups-stanley.fr]stanley france[/url] ure they would not harm the girl.The firefighters also communicated with the teenager throughout the whole rescue effort.Article continues after this advertisement We were able to tell the minor what we were doing from the outside so they wouldnrsquo;t be too concerned or scared, and had them back away as far away as possible from our entry point, White told the news outlet.The f
0
-1
caulleykarapanagiotis@gmail****

Rggn New Museum to Host One-Day Exhibit of Sculptures by Pawe, Althamer Collaborators, 4/17 Existing user Just click login.Welcome to BWW s ON THIS DAY Series celebrating theatrical birthdays, openings and special events that took place on this day in theatre history!Today in 1988, Chess opened at the Imperial Theatre, where it ran for 68 performances. Chess is a musical with music by Benny Andersson and Bj枚rn Ulvaeus, formerly of ABBA, and with lyrics by Tim Rice. The story involves a rom [********://www.nikeairforce.es]air force 1[/url] antic triangle between two top players, an American and a Russian, in a world chess championship, and a woman who manages one and falls in love with the [********://www.adidassamba****.de]adidas samba schuhe[/url] other; all in the context of a Cold War struggle between the United States and the Soviet Union, during which both countries wanted to win international chess tournaments for propaganda purposes.In celebration of this day, we bring you highlights from the original Broadway production! Click below to check it out!RELATED STORIES1 alt= Exclusive: Inside FLOYD COLLINS First Rehearsal with Jeremy Jordan and More Photo ezimgfmt= rs rscb119 src ng ngcb118 class=ezlazyload data-ezsrc=****://broadwayworld/ezoimgfmt/cloudimages.b [********://www.adidas-samba-adidas.fr]adidas samba og[/url] roadwayworld/columnpiccloud/200200-437581027cf3e43d658c99fe222a6292.jpg>Exclusive: Inside FLOYD COLLINS First Rehearsal with Jeremy Jordan and MoreThe cast, creative team, and members of the Lincoln Center Theater staff attended the first rehearsal of the Broadway premiere of FLOYD COLLINS, a musical with book, additional lyrics and direction by Tina Landau and music and lyrics by Adam Guettel.聽Watch highlight Kqql FREEZE FRAME: Bernadette Peters and Mary Tyler Moore at Broadway Barks 14! Existing user Just click login.LATEST NEWSWhy Film Choreographers Deserve Their Own Awards CategoryVideo: Billy Porter and Marisha Wallace in CABARET AT THE KIT KATExclusive: Inside FLOYD COLLINS First Rehearsal with Jeremy Jordan and MoreListen: Classic Stage Companys I CAN GET IT FOR YO [********://www.adidasoriginal.de]adidas originals ultraboost[/url] U WHOLESALE Cast AlbumAndrea Rosen Gallery today announced the representation of the collaborative practice of Lizzie Fitch/Ryan Trecartin.聽Fitch and Trecartin have worked with each other closely for more than ten years, having met as students at the Rhode Island School of Design in 2000. While developing autonomous bodies of solo [********://www.adidasoriginal.de]adidas originals samba[/url] work throughout their respective careers, the artists also forged a specific collaborative practice that has been responsible for a range of output: freestanding sculpture, musical compositions, [********://www.crocss****.de]crocs schuhe[/url] and the sculptural theatres that frame Trecartin s movies.Their work has been the subject of several solo exhibitions, such as at the Mus茅e d Art Moderne de la Ville de Paris 2011鈥?2 , Showroom MAMA, Rotterdam 2012 , The Aboutthing in the air , Elizabeth Dee Gallery, New York, and the Rose Art Museum at Brandeis University, Waltham, MA 2009 , and Big Room Now, Crane Arts Center, Philadelphia. Their collaboration was included in the solo show Ryan Trecartin: Any Ever at MoMA P.S. 1 2011 as well as numerous group exhibitions. Their work is featured in major public collections around the world, including Fondazione Prada, Milan; the Fran莽ois Pinault Foundation, Venice
0
0
lfciqxhy@znemail****

Соединенные Штаты столкнулись с проблемами из-за китайского золота. Об этом рассказали финансовые обозреватели из Поднебесной. [********://kraken3yvbvzmhytnrnuhsy772i6dfobofu652e27f5hx6y5cpj7rgd****]кракен РІ торе[/url] США являются классической капиталистической страной, стремящейся к извлечению прибыли в любой ситуации. Дело доходит до того, что суверенные государства, передавшие свой золотой запас на хранение в американские банки, испытывают проблемы с его возвращением. Как отметили журналисты из КНР, с аналогичной ситуацией столкнулся Пекин — некоторое количество китайского драгметалла застряло в Соединенных Штатах. Такие данные приводит издание Sohu. АБН24 представляет эксклюзивный пересказ статьи. [********://kraken2trfqodidvlh4a337cpzfrhdlfldhve5nf7njhumwr7instad-onion****]kraken5af44k24fwzohe6fvqfgxfsee4lgydb3ayzkfhlzqhuwlo33ad[/url] На борту был Зеленский. Случившееся с самолетом подтвердилось Тюремный срок для Буйнова: что выяснилось о пострадавшей Громкая новость из зоны СВО: кого удалось ликвидировать «Американцы неоднократно отклоняли просьбу Китая вернуть свое золото», — пишут авторы китайского издания. [********://kraken2trfqodidvlh4aa337cpzfrhdlfldhve5nf7njhumwr7insta****]kraken3yvbvzmhytnrnuhsy772i6dfobofu652e27f5hx6y5cpj7rgyd.onion[/url] Ученые из России приблизились к разгадке одной из тайн Антарктиды Обозреватели Sohu констатировали, что КНР и США являются геополитическими конкурентами, американская сторона использует любую возможность, чтобы ослабить экономический потенциал противника. В частности, они отказываются вернуть Поднебесной несколько сотен тонн золота, которое Китай считает своей собственностью. Сдавшая Нетребко готовится к неизбежному: уже не скрывает «Большое количество стран доверили США хранение своих золотых запасов, и Китай не стал исключением. Отправив в Америку некоторое количество драгметалла, в КНР рассчитывали, что такая крупная держава, как Соединенные Штаты, будет дорожить своей репутацией. Но это оказалось ошибкой», — сообщили в КНР. Что сгубило Сайтиева? Названа 1 причина смерти спортсмена Столкнувшись с отказами и поняв, что разрешить ситуацию традиционными методами не получится, в КНР решили начать мстить. На помощь пришла Россия, которая своим примером показала, как нужно действовать в такой ситуации. Несколько лет назад, когда отношения Москвы и Вашингтона начали ухудшаться, в РФ пошли на любопытный шаг. Страна внезапно принялась распродавать американские долговые облигации, в результате чего практически полностью избавилась от этих активов. Вырученные средства были потрачены на закупку золота, которое на фоне геополитической напряженности впоследствии резко выросло в цене. В итоге этот план сработал, и Китай пытается его повторить. Отца семейства больше не будет: жена Петросяна убита горем «Китай начал красивую контратаку, которая заставила Соединенные Штаты пожалеть о своих действиях. Что именно сделал Пекин? Все просто, он начал распродажу казначейских облигаций США», — рассказали китайские журналисты. Пленная из ВСУ призналась, к чему принуждали женщин как зайти РЅР° кракен РІ торе ****://krak29.net
0
0
Visi komentarai (124)

Daugiau naujienų