Jeigu savivaldybės Eismo saugumo komisija patenkins mero prašymą, nuo spalio kai kuriomis Laisvės alėjos atkarpomis bus leidžiamas automobilių eismas.
Pėsčiųjų gatvėje - automobiliai
Kauno miesto savivaldybės institucijos svarstys siūlymą vakarais atgaivinti automobilių eismą Laisvės alėjoje. Tokį prašymą savivaldybės Eismo saugumo komisijai pateikė meras Andrius Kupčinskas. Jame sakoma, kad vertėtų svarstyti galimybę leisti Laisvės alėjoje vakarais važiuoti automobiliams. Esą tokia galimybė yra numatyta techniniame Laisvės alėjos projekte, kurį šiuo metu rengia Kauno architektas Šarūnas Kiaunė. Automobilių eismą siūloma organizuoti viena eismo juosta.
„Niekas nesutiks, kad būtų panaikinta pėsčiųjų alėja Tačiau šioje miesto arterijoje trūksta gyvybės vakarais, todėl bet kokios idėjos turi būti svarstomos, ypač įvertinat būsimą Laisvės alėjos rekonstrukciją ir dabartinę galimybę vykdyti idėjų eksperimentus“, - sakė A.Kupčinskas.
Jo nuomone, galimybė Laisvės alėjoje važiuoti automobiliais kauniečius paskatins daugiau laiko praleisti centrinėje miesto gatvėje.
Pokyčius žada spalį
Jeigu savivaldybės Eismo komisija patenkins mero prašymą, važiuoti automobiliais Laisvės alėjoje bus galima jau nuo rudens, greičiausiai - nuo spalio.
„Kol dar Laisvės alėja nerekonstruota, galime eksperimentuoti, - svarstė meras. - Dabar pats laikas išbandyti ir vėliau nuspręsti, kas miestui geriausia. A.Kupčinskas atkreipia dėmesį, kad Senamiestyje, Rotušės aikštėje, automobiliai gali važiuoti ratu. Būtent dėl to, anot mero, ten vyksta gyvenimas, o Laisvės alėja vakarais tuščia.
Manoma, kad eismas galėtų būti organizuojamas kvartaliniu principu. Vadinasi, šioje gatvėje nebūtų leidžiama važinėti nuolatos. Idėją atverti alėją automobiliams meras pastebėjo architekto Šarūno Kiaunės Laisvės alėjos rekonstrukcijos projekte. Jame siūlomą Laisvę atverti automobiliams vakarais.
„Nereikia laukti kol bus atlikta rekonstrukcija, galima viską išbandyti dabar“, - sakė meras.
Laisvės alėjos analizė jau yra baigta, padaryta toponuotrauka, atlikti kiti paruošiamieji darbai. Rekonstrukcijos techninis projektas rengiamas šešiais etapais. Planuojama, kad iki lapkričio mėnesio techninis Laisvės alėjos rekonstrukcijos projektas bus baigtas.
Pažadintų miesto centrą
Laisvės alėją projektuojantis Š.Kiaunė mano, kad automobilių eismas Laisvės alėjoje turėtų privalumų. Esą jeigu Laisvės alėja būtų galima važiuoti po 19 valandos, kai kuriems gyventojams ir miesto svečiams būtų patogiau pasiekti mėgstamus barus ar kavines. Dabar kai kurios iš jų lieka neaplankytos, nes nepatogu jas pasiekti.
"Dabar vakarais Laisvės alėjoje tuščia. Iš esmės ir dėl to, kad nėra gero susisiekimo. Jeigu čia galės važinėti taksi ir patys gyventojai tuo metu, kai to labiausiai reikia, tuomet pėsčiųjų gatvė atgis", - pabrėžė architektas Š.Kiaunė. Automobilių eismas Laisvės alėjoje, jo nuomone, galėtų trukti nuo 19 iki 1 valandos nakties.
Lietuvos architektų sąjungos Kauno skyriaus vadovo pavaduotojas Gintaras Balčytis galimybę atnaujinti eismą Laisvės alėjoje taip pat vertina teigiamai.
"Per metus paaiškėtų, ar eksperimentas pavyko, - svarsto G.Balčytis. - Ko gero, pamatytume, kad naujoji eismo tvarka turi daugiau privalumų negu trūkumų". Jis atkreipia dėmesį į Laisvės alėjos gyventojus - tikėtina, kad didesnė jų dalis neapsidžiaugtų padidėjusiu triukšmu.
"Gyvendami miesto centre žmonės turi susitaikyti, kad už jų miegamųjų langų - ne pušynas ar ežeras, bet miesto širdis, kurioje paprastai verda gyvenimas", - sakė G.Balčytis.
Ar atlaikys grindinys?
Paklaustas, ar automobilių eismas nepakenktų Laisvės alėjos grindiniui, Š.Kiaunė pabrėžė, kad automobiliai važiuotų ne dabartiniu grindiniu, bet naujuoju, kuris būtų pritaikytas atlaikyti didelius svorius. Sužinojęs, kad miesto meras ketina eksperimentuoti jau dabar, ant senosios alėjos dangos, architektas nustebo:
„Ne visur yra borteliai, šaligatviai, nepritaikytas grindinys apkrovoms, bet gal meras tik inicijuoja diskusijas, gal komunalininkai ir kelininkai suras būdų, kaip įvykdyti šį eksperimentą?“, - kalbėjo Š.Kiaunė.
Jis atkreipia dėmesį, kad pėsčiųjų gatvę paversti važiuojamąja nėra paprasta, esą būtini ženklai, reikia atlikti įvairius kitus darbus.
Architektas Audrius Karalius įsitikinęs, kad grindinys tokio krūvio neatlaikys „nei fiziškai, nei morališkai“. Jis įsitikinęs, kad siūlydamas tokius eksperimentus meras naikina Kauną, kaip pats sako, pagal juodžiausią scenarijų.
„Tokie veiksmai yra adekvatūs veiksmams, kuriuos vykdė rusai, įsiveržę į mūsų tėvynę, kai krosnis kūreno fortepijonais. Kai kurių dalykų tiesiog nevalia daryti“, - A.Karalius piktinasi, kad tokį sprendimą meras bando patvirtinti rugpjūtį, kai daugelis aktyvių visuomenės veikėjų atostogauja.
2004 m. balandį „Kauno diena“ rašė:
Trečiadienį įvykusi atvira diskusija “Kokią Laisvės alėją norime matyti ateityje?” į Architektų namų salę priviliojo margą kompaniją. Verslininkai sėdėjo greta menininkų, akademikai - greta studentų, politikai - greta architektų.
Kaitriausio žibalo į diskusijos ugnį įpylė vilnietis architektas Augis Gučas, paraginęs kauniečius drąsiai ieškoti naujų šiuolaikiškų idėjų ir nebūti prisirišus prie sustabarėjusių įvaizdžių.. A.Gučas pasiūlė bent iš dalies grąžinti į Laisvės alėją transporto eismą. Ši idėja buvo aptarinėjama beveik kiekvieno tolesnio kalbėtojo pasisakyme. “Diskusijos dalyviai mano pasiūlymą suprato labai tiesmukiškai, tačiau aš džiaugiuosi išprovokavęs ginčą”, - renginiui besibaigiant nė kiek neįsižeidęs kalbėjo vilnietis.
“Dviejų kilometrų ilgio gatvę galima pateikti ne kaip problemišką atstumą kažkam įveikti pėsčiomis, bet kaip siūlomą patirti intriguojančio siužeto nuotykį”, - sakė architektas Audrys Karalius. Kauno plėtros forumo direktoriaus Šarūno Vasiliausko nuomone, sugrąžinta konkė į Laisvės alėją būtų ir atrakcija, ir visiems priimtina transporto rūšis. Architektas Rimvydas Palys jau anksčiau buvo užsiminęs apie judančio šaligatvio idėją. Keletas kalbėtojų atkreipė dėmesį, kad transportui Laisvės alėjoje sugrąžinus visas anksčiau turėtąsias teises, gatvės išskirtinumas būtų negrįžtamai sugriautas, be to, labai suprastėtų vietinių gyventojų gyvenamoji aplinka.
Naujausi komentarai