Gali koją nusilaužti
Dažnai Laisvės alėjoje vaikštinėjantis kaunietis Linas atkreipė dėmesį, kad atkarpoje nuo Šv. arkangelo Mykolo (Įgulos) bažnyčios iki Vilniaus gatvės šuliniai tiesiog tragiški.
„Ypač prastos būklės šuliniai yra nuo pagrindinio Laisvės alėjos fontano Maironio gatvės link. Toje pusėje, kur yra mišrus takas, šuliniai tikrai baisūs, galima lengvai koją nusilaužti. Ant šių šulinių granito plytelės ištrupėjusios, išsiklaipiusios, dalis jų – iškilusios, tad lengva užkliūti. Visoje rekonstruotoje alėjoje galima rasti skilusių plytelių, bet už jų bent kojos nekliūva, o šuliniai – tragedija. Labai keista“, – stebėjosi Linas.
Laisvės alėjos šuliniai – išskirtinės rombo formos. Specialiame rėme paklotos granito plytelės susilieja su bendra alėjos danga, tačiau dėl išryškėjusio broko šuliniai dabar tikrai iškrinta iš konteksto.
Galioja garantija
Kauno miesto savivaldybės administracijos Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis dienraščiui aiškino, kad rekonstruotai Laisvės alėjai vis dar galioja garantija, tad suskilusias granito plyteles rangovai keičia savo lėšomis.
„Laisvės alėja rekonstruota pagal ekspertuotą techninį projektą. Grindinio patikrą vykdome kasmet. Jeigu pastebime įskilusių ar kitaip pažeistų plytelių, rangovai jas sutvarko ir pakeičia identiškomis. Laisvės alėjos atkarpos tvarkytos skirtingu laikotarpiu. Tačiau rangovai arteriją vis dar tvarko pagal garantinį terminą“, – aiškino specialistas.
Brokas: Laisvės alėjos šuliniai visiškai ištrupėjo. Regimanto Zakšensko nuotr.
A. Pakalniškis aiškino, kad granito plytelės skyla, nes vairuotojai nesilaiko nustatytų taisyklių ir į Laisvės alėją įvažiuoja sunkiuoju transportu, tad danga neatlaiko krūvio.
„Granito danga yra suprojektuota atlaikyti transporto krūvį iki 3,5 t. Čia su leidimais gali važiuoti tik aptarnaujantysis transportas. Tačiau vis dar pasitaiko neatsakingų vairuotojų, kurie į Laisvės alėją be leidimo įvažiuoja ne tik lengvosiomis, bet ir sunkiasvorėmis transporto priemonėmis. Tokios transporto priemonės fiksuojamos ir jų savininkai baudžiami“, – teigė Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas.
Klaidų nekartos?
Praėjusį mėnesį pradėta tvarkyti Laisvės alėjos atkarpa nuo Šv. arkangelo Mykolo bažnyčios iki Trakų gatvės. Kol kas čia nuimta važiuojamosios kelio dalies danga. Kai bus sutvarkytos požeminės komunikacijos, bus klojama granito danga.
Jei plytelės skyla toje Laisvės alėjos dalyje, kur įvažiuoti gali tik aptarnaujantysis personalas, kas bus alėjos pradžioje, kur įrengta gatvė ir automobilių stovėjimo aikštelė?
„Šiuo metu tvarkomoje atkarpoje nuo Soboro iki Trakų gatvės daugiau dėmesio skirsime važiuojamajai daliai. Tvirtinsime pagrindus, kad grindinys atlaikytų transportą“, – nurodė A. Pakalniškis.
Prieš pradedant šią rekonstrukciją, Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas „Kauno dienai“ yra sakęs, kad Laisvės alėjos pradžioje bus išlaikyta ta pati granito plokščių stilistika.
Naujausi komentarai