- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Profesionali architektų komanda patobulino Nemuno krantinės viziją Žemuosiuose Šančiuose. Urbanistikos ir transporto organizavimo specialistai įžvelgė neišnaudotą pakrantės potencialą tiek poilsiui, tiek eismo problemų sprendimui. Remiantis Vakarų Europos pavyzdžiais, čia prioritetas būtų skiriamas pėsčiųjų ir dviračių judėjimui. Visi kauniečiai kviečiami susipažinti su vizija ir išreikšti savo nuomonę.
Išskirtinis projektas
„Tai – analogų neturintis projektas Kaune. Specialistai atliko didžiulį darbą, kruopščiai išanalizuodami 173 hektarų teritoriją nuo A. Juozapavičiaus prospekto iki pat Nemuno upės. Manome, kad vizija atlieps daugelio kauniečių lūkesčius. Sprendiniai – ne galutiniai, todėl šiame etape labai svarbu išgirsti gyventojų siūlymus.
Norime krantinę sutvarkyti taip, kad ja galėtų naudotis visi miesto gyventojai. Neabejojame, kad atgijusi teritorija taptų patrauklesnė ir naujakuriams. Pagerintas susisiekimas naudos suteiktų ne tik pačiam kvartalui, bet ir visam miestui“, – sakė Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Paulius Keras.
Neabejojame, kad atgijusi teritorija taptų patrauklesnė ir naujakuriams. Pagerintas susisiekimas naudos suteiktų ne tik pačiam kvartalui, bet ir visam miestui.
Pasak architekto Rimanto Giedraičio, sutvarkyta pakrantė galėtų tapti dar vienu traukos objektu tiek aktyvų, tiek ramų poilsį mėgstantiems kauniečiams. Tam yra suplanuotas erdvus dviračių takas palei upę ir abipus kelio besitęsiantys patogūs bei vaizdingi šaligatviai pėstiesiems. Tarp gatvės ir takų numatyti žalieji plotai su medžiais ir kita augalija.
„Nemuno krantinę matome kaip humanišką, gausiai apželdintą, alėjos formavimo principais nuraminto eismo gatvę su skirtingais ruožais, atliepiančiais atitinkamus funkcinius, socialinius vietos ir miesto gyventojų poreikius bei interesus. Čia galima skirtinga rekreacinė ir aptarnavimo infrastruktūra“, – teigė vienas iš rengiamos vizijos autorių R. Giedraitis.
Architektų Lino Naujokaičio, R. Giedraičio ir transporto organizavimo specialisto Mariaus Noreikos atlikta galimybių studija pabrėžė smarkiai išaugusią Žemųjų Šančių mikrorajono svarbą dėl patvirtinto Kauno miesto teritorijos bendrojo plano. Vizijos autorių teigimu, pokyčiai svarbūs mikrorajono vidiniam aptarnavimui ir pakrantės pasiekiamumui pagerinti.
Išspręstų kelias problemas
Šiuo metu nuo A. Juozapavičiaus prospekto iki Kranto 11-osios gatvės driekiasi 1673 metrų ilgio žvyrkelis. Vietos gyventojai į savo namus Kranto alėjoje priversti vinguriuoti siauromis gatvelėmis ir ten pat statyti savo automobilius. Dėl per mažo atstumo tarp sklypų čia nėra vietos ir šaligatviams.
Atliktas tyrimas nustatė, kad sutvarkyta atkarpa palengvintų atvykimą ir išvykimą iš teritorijos. Be to, spūstis ir padidėjusį avaringumą A. Juozapavičiaus prospekte dažnai lemia transporto priemonių kairieji posūkiai, tad pokyčiai pakrantėje prisidėtų ir prie šios problemos sprendimo, užtikrinant vietos žmonių saugumą automobiliais išvykstant ar sugrįžtant į namus.
„Teritorijos gatvių tinklas yra menkai išvystytas, chaotiškas ir klaidus, nemažai vienos krypties eismo gatvių. Sutvarkytas kelias palei upę padidintų A. Juozapavičiaus prospekto eismo pralaidumą, bet tuo pačiu krantinė netaptų tranzitine susisiekimo arterija – prioritetas būtų skiriamas pėstiesiems ir dviratininkams“, – tikino transporto organizavimo specialistas M. Noreika.
Kauno m. savivaldybės nuotr.
Nemuno pakrantėje planuojama lėto eismo gatvė vien tik lengvajam transportui. Remiantis Vakarų Europos saugaus eismo patirtimi, čia galimos iškiliosios sankryžos ir pėsčiųjų perėjos, susiaurinimai, geresnis apšvietimas, kelio ženklai, leidžiantys ne didesnį nei 30 km/val. greitį. Čia pat suplanuota ir apie 190 išilginio parkavimo vietų.
Ateities planuose – jungtis šalia prekybos centro „Lidl“. Čia bus pratęsta Geležinkelio gatvės atkarpa tarp Juozapavičiaus pr. ir Nemuno krantinės gatvės, kartu sujungiant ir Kranto alėją.
Sulaukė pirmųjų pokyčių
Pokyčiai Nemuno krantinėje prasidėjo nuo požeminių darbų. Šiuo metu daugiabučiams tiesiama centralizuoto miesto šildymo trasa. Iki šiol Kranto alėjoje esantys 9 daugiabučiai namai šiluma apsirūpindavo iš gamtinėmis dujomis kūrenamų nusidėvėjusių katilinių. Tiek už jų priežiūrą, tiek už suvartotas dujas apie 400 namų ūkių turėdavo gerokai patuštinti kišenes. O ir naujų katilinių įrengimas būtų kainavęs dar brangiau.
„Be šiluminės trasos čia numatyta įrengti ir paviršinio vandens surinkimo tinklą, tad užbaigus pagrindinius darbus po žeme, visą teritoriją būtų galima sutvarkyti kompleksiškai“, – sakė Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas P. Keras.
Nemuno krantinė galimybių studijoje padalinta į 5 ruožus. Vėlesniuose projekto įgyvendinimo etapuose čia numatyta vietos ir gyventojų laisvalaikio erdvėms – vaikų žaidimo, sporto, apžvalgos ir poilsio aikštelėms, paplūdimiui su visa reikiama infrastruktūra, sezoninei kavinei ar net amfiteatrui.
Pirmieji su patobulinta pakrantės vizija prieš kelias savaites supažindinti Šančių bendruomenės atstovai – artimiausiu metu bus išklausyti jų pasiūlymai, toliau tęsiama diskusija ir dalijamasi įžvalgomis. Visi kauniečiai savo pastebėjimus ir siūlymus apie Nemuno krantinės gatvės projektą kviečiami teikti el. paštu nuomones@kaunas.lt.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?8
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste1
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms4
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų30
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose24
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa28
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...
-
Dainų slėnio prieigas papuošė proginiai ąžuolai ypatingam jubiliejui pažymėti9
Rekonstrukcijos pabaigą pasitinkantis Dainų slėnis sulaukė naujų akcentų – dviejų jaunų ąžuolų. Jais simboliškai įamžintas artėjantis Lietuvos dainų šventės 100-metis ir jubiliejinė Dainų diena Kaune „Miškais ...
-
Karjerų kasimas Pakarklės miške: bendruomenė žada kovoti toliau6
Ne vienerius metus trukusi bendruomenės kova su valdžios institucijomis dėl Pakarklės miško išsaugojimo, kad ten nebūtų kasami žvyro karjerai, baigėsi. Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) pripažino, kad miške kasinėti nieko negalim...
-
Senoji Kauno ledo arena taps daugiafunkciu sporto centru15
Beveik pusę amžiaus skaičiuojanti, ne vienam aukšto lygio sportininkui pagrindus paklojusi Kauno ledo arena ruošiasi transformacijai. Iki šiol čia plušėję čiuožėjai ir kitų žiemos sporto šakų atstovai dar š...
-
Kauno rajono socialinių paslaugų centre pamatiniai dalykai nesikeičia
Kauno rajono socialinių paslaugų centras švenčia 17-ąjį gimtadienį. ...