- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Kova su automobiliais Kauno senamiestyje: gyventojų nuomonės skiriasi
-
Kova su automobiliais Kauno senamiestyje: gyventojų nuomonės skiriasi
-
Kova su automobiliais Kauno senamiestyje: gyventojų nuomonės skiriasi
-
Kova su automobiliais Kauno senamiestyje: gyventojų nuomonės skiriasi
-
Kova su automobiliais Kauno senamiestyje: gyventojų nuomonės skiriasi
-
Kova su automobiliais Kauno senamiestyje: gyventojų nuomonės skiriasi
Jau prieš kurį laiką pradėta kalbėti, kad Kauno senamiestyje, o ypač Rotušės aikštėje, yra per intensyvus mašinų eismas. Po ilgų diskusijų miesto valdžia pradeda įgyvendinti planą. Plačiau – LNK reportaže.
„Bandydami išvengti spūsčių Birštono bei Gertrūdos gatvėse, automobiliai kerta tas atkarpas per Rotušę. Matome didelius srautus, kurie didina taršą. Jie atlieka tranzitą, jie nėra gyventojai, jie nėra dirbantys Senamiestyje“, – teigė transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Prie įvažiavimų ir išvažiavimų į Rotušę atsirado pirmieji įrenginiai, stebėsiantys automobilius. Visgi atsisakyta idėjos užtverti įvažiavimus užkardais, pasitelktos kitos technologijos.
„Įrengtos kameros, įrenginėjami ženklai, informacinės švieslentės“, – sakė M. Matusevičius.
Justinos Lasauskaitės nuotr.
Dabar kelis mėnesius vairuotojai bus stebimi – kas įvažiuoja ir išvažiuoja iš Senamiesčio.
„Planuojame, kad sistema bus parengta jau rugpjūčio gale. Įrenginiai įrengti vienuolikoje vietų, kurie nuskaitys įvažiuojančių ir išvažiuojančių automobilių numerius. Sistema leis identifikuoti, ar žmogus važiavo tranzitu“, – kalbėjo M. Matusevičius.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Vėliau bus svarstomas įkainis, kiek kainuotų įvažiavimas. Atsisakyta visiško draudimo įvažiuoti į Rotušės aikštę. Tačiau kaina turėtų būti tokia, kad neapsimokėtų kirsti Rotušę. Bus siekiama apmokestinti labiausiai taršius automobilius.
Valdininkai aiškina, kad automobilių numeriai bus saugūs. Žmones stebės ne kiniškos, o vokiškos kameros. Tačiau gyventojai turi skirtingas nuomones.
„Tas pravažiavimas netrukdo, nėra gatvės taip stipriai užkimštos. Tos mašinos galėtų sau važiuoti“, – teigė vyriškis.
„Labai gerai, nes kieme neatidarau durų nuo mašinų. Vertinu teigiamai“, – kalbėjo vyras.
Turistai, atostogaujantys Kaune, sako, kad nėra labai malonu vaikščioti tarp mašinų Senamiestyje.
Justinos Lasauskaitės nuotr.
„Nėra reikalo čia mašinoms važinėti. Dauguma pasaulio miestų turi panašią praktiką, kad Senamiesčiuose nėra eismo“, – nuomonę išsakė turistas.
„Čia visur paveldas, kaip jis dera su mašinų triukšmu? Juk ir tarša didelė“, – pasisakė turistė.
Rotušėje įsikūrusios maitinimo įstaigos sako, kad žmonės vengia pietauti ten, kur mašinos važiuoja pro pat nosį.
„Nemalonu, kai dulkės prie maisto. Viliuosi, kad sprendimas bus labai geras“, – teigė verslininkas.
Tas pravažiavimas netrukdo, nėra gatvės taip stipriai užkimštos. Tos mašinos galėtų sau važiuoti.
Kurjeriams prasibrauti pro mašinas Senamiestyje ir atlikti savo darbą yra nemažas iššūkis. Kol randa, kaip privažiuoti prie reikiamos vietos, pailgėja darbo diena.
„Visada viskas užstatyta, privažiavimas neįmanomas. Labai daug valandų prisideda prie dienos“, – sakė kurjeris Linas Daumantas.
Senamiesčio draugijos atstovai sako, kad nors Rotušėje mašinų ir per daug, tačiau nevertėtų skubėti su drastiškais sprendimais. Senamiestis su lankomumu ir žmonių srautais turi problemų po pandemijos.
„Kavinės, parduotuvės buvo uždarytos porą metų. Šiuo metu Senamiesčiui ir taip labai sunku, daryti sprendimus, kurie blogintų padėtį, nėra racionalu“, – teigė Kauno senamiesčio draugijos valdybos narys Edmundas Kolevaitis.
Sistemos, kontroliuosiančios mašinų srautus senamiestyje, kainavo apie 200 tūkst. eurų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Istorinė akimirka: Kaune į vandenį nuleista didžiausia Baltijos šalyse upinė barža29
Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) Kauno žiemos uoste į vandenį nuleista upinė barža, galinti vienu metu gabenti iki 90 konteinerių. Tai istorinis momentas visai laivybai, nes krovinių gabenimas vidaus vandenimis padės ne tik sutaupyti, bet ir že...
-
Kauno pramonininkų asociacija pasirašė sutartį su Lietuvos mokyklų vadovų asociacija3
Besibaigiant sezonui, gegužės 13 dienos popietę visi Kauno krašto pramonininkų ir darbdavių asociacijos (KKPDA) nariai rinkosi į metinį ataskaitinį susirinkimą, kuris vyko AB „Volfas Engelman“ Galerijoje. Asociacijos vadovybė naria...
-
Trūksta žodžių: pakrantę sutvarkė, bet šiukšles išvertė laukuose1
Kaišiadorys šiemet tapo Lietuvos kultūros sostine ir prie įvažiavimo į miestą, šalia vieno ežero, pasistatė miesto ženklą. Tam reikėjo sutvarkyti ežero pakrantę ir išrauti nendres. Tačiau, atrodo, viskas, kas išt...
-
Kaune apdovanojimais pagerbtos socialiai atsakingos organizacijos ir iniciatyvos6
Kaunas penktus metus iš eilės įvertina socialiai atsakingas organizacijas bei iniciatyvas, rodančias išskirtinį dėmesį specialiųjų poreikių turintiems žmonėms. Šią savaitę įteikti apdovanojimai „Kaunas visiems“ 20...
-
Kauno parama Ukrainai – perduos nebereikalingą greitosios automobilį
Kauno miesto taryba atliepė į Charkivo rajono atstovų prašymą suteikti humanitarinę pagalbą – greitosios medicinos pagalbos automobilį. Ši transporto priemonė padės teikti pagalbą nuo karo nukentėjusiems ukrainiečiams. ...
-
Keičiasi vietos, kur bus galima prekiauti maistu iš specialių automobilių1
Miesto tarybos posėdyje pakoreguotos prekybos Kauno viešosiose vietose taisyklės, pagal kurias bus daugiau vietų, kur galima prekiauti maistu iš specializuotų automobilių. Tiesa, kai kurios vietos nebuvo populiarios, todėl nuo šiol j...
-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti98
Kauno taryba pritarė apmokestinti įvažiavimą į Senamiestį. Mažų emisijų zoną kertant tranzitu reikės sumokėti 2 eurus, tačiau jei žmonės čia užsibus, mokestis bus taikomas tik už parkavimą. Gyventojams numatyta išimčių. ...
-
„Ryanair“ atidarė antrą orlaivių priežiūros angarą Kauno oro uoste – investavo 20 mln. eurų3
Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ Kauno oro uoste antradienį oficialiai atidarė antrąjį orlaivių remonto ir techninės priežiūros pastatą su dviem angarais, į kurį investavo 20 mln. eurų. ...
-
Niršta dėl pertvarkų Savanorių prospekte: kada tai baigsis?11
Savanorių prospekte naujai subraižytos eismo linijos piktina vairuotojus. Vietomis neliko kairiųjų posūkių, kitur – neaišku, kaip grįžti į namus. Dėl pokyčių esą gausėja spūsčių. ...
-
Kaune į Nemuną bus nuleista didžiausia barža Baltijos šalyse5
Antradienį Kaune į Nemuną bus nuleista didžiausia Baltijos šalyse barža, skirta vidaus laivybai. ...