Kauno šaligatviai – pavojingas kliūčių ruožas Pereiti į pagrindinį turinį

Kauno šaligatviai – pavojingas kliūčių ruožas

2014-05-27 02:00

Kad duobėtose Kauno gatvėse lūžta automobiliai, niekam ne naujiena, tačiau ir šaligatviais vaikščioti nebesaugu – išsiklaipiusios plytelės ir ištrupėjęs asfaltas tampa tikru iššūkiu kol kas kantriai kenčiantiems kauniečiams.

Kad duobėtose Kauno gatvėse lūžta automobiliai, niekam ne naujiena, tačiau ir šaligatviais vaikščioti nebesaugu – išsiklaipiusios plytelės ir ištrupėjęs asfaltas tampa tikru iššūkiu kol kas kantriai kenčiantiems kauniečiams.

Susižalojo du kartus

"Nežinau, ar tai dar įmanoma pavadinti šaligatviu, bet mano žmona du kartus šią žiemą susižalojo pargriuvusi ant šaligatvio J.Basanavičiaus al. Pirmą kartą jai lūžo ranka, o antrą kartą – ir ranka, ir nosis", – jaudindamasis pasakojo į redakciją paskambinęs kaunietis Albertas Navickas.

Vyras guodėsi pats esąs po operacijos, neturintis kojų ir labai sunkiai judantis, o kai sveikatos problemų turinti jo gyvenimo moteris nukentėjo dėl to, kad mieste visiškai netvarkomi šaligatviai, A.Navickas sakė besijaučiąs visiškai sužlugdytas moraliai.

"Žmonai net dokumentus gydytojai išdavė apie sužalojimus, kurie atsirado pargriuvus ant prastos būklės šaligatvio. Apie duobes gatvėse kalba visi, bet ir šaligatviais vaikščioti darosi nebeįmanoma. Nė neįsivaizduoju, ką daryti ir kur kreiptis", – kone ašarojo kaunietis.

Netvarka pačiame centre

"Nusibodo kasdien laužyti kojas. Ir dar kur – pačiame miesto centre! Žmonės rizikuoja gyvybe ir eina važiuojamąja kelio dalimi, nes šaligatviu eiti jau beveik neįmanoma", – piktinosi Kauno technologijos universiteto docentas Antanas Rimantas Sudintas. Jis sakė kasdien turintis įveikti kliūčių ruožu tapusį nediduką šaligatvį V.Putvinskio g., ties sankryža su Žemaičių g., kai iš Žaliakalnio nusileidęs Kauko laiptais nori patekti į Gedimino g.

Žurnalistai netruko įsitikinti, kad J.Basanavičiaus al. tarp Partizanų g. ir Savanorių pr. einant šaligatviu gali pargriūti ir susižeisti ne tik sunkiai vaikštantys žmonės. Kažkada buvęs asfaltuotas takas pėstiesiems vietomis labiau panašus į asfalto liekanų krūvą. Gerokai pasidarbavo ir čia augantys didžiuliai kaštonai: medžių šaknys iškėlė asfalto dangą ir pinasi praeiviams po kojomis.
Situacija ties V.Putvinskio ir Žemaičių g. sankryža pasirodė dar liūdnesnė. Pėstiesiems skirtą taką nuo važiuojamosios gatvės dalies skiria betoninis atitvaras, o nuo šlaito – sena metalinė tvorelė, tačiau tai, kas yra tarp jų ir kuo turi vaikščioti kauniečiai, šaligatviu vadinti nesiverčia liežuvis. A.R.Sudintas tikrai ne veltui įspėjo neiti ten avint aukštakulniais.

Gelbsti plytelių likučiai

"Patvirtinta keleriems metams milijoninė šaligatvių įrengimo ir remonto programa, kurioje darbų numatyta berods už 3 mln. litų, bet šiemet tam planuojama skirti 200 tūkst. litų iš Privatizavimo fondo", – informavo savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.

Kol kas neaišku, ar atsiras pirkėjai visiems planuojamiems privatizuoti objektams. Jeigu Privatizavimo fondas bus pustuštis, darbininkų nesulauks ir Kauno šaligatviai. Pasak A.Pakalniškio, už 200 tūkst. litų galima sutvarkyti šaligatvius daugiausia šešiose gatvėse. Artimiausiu metu nauji šaligatviai bus įrengti dalyje K.Petrausko g. ir Savanorių per. įkalnėje, kur vyksta šių gatvių rekonstrukcija.

"Pačias blogiausias vietas sutvarkome ir be atskiro finansavimo, jeigu lieka plytelių nuo kokių nors kitų objektų. Minimalias saugumo sąlygas pėstiesiems stengiamės išlaikyti", – bandė teisintis Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas.

Paklausus apie šaligatvį J.Basanavičiaus al., kur jau du kartus susižalojo kaunietė, A.Pakalniškis neslėpė žinantis apie prastą šio pėsčiųjų tako būklę. "Viskas priklausys nuo finansavimo. Jeigu bus pinigų Privatizavimo fonde, tam, kad būtų sutvarkytas J.Basanavičiaus al. šaligatvis, tikrai teiksime pirmenybę", – tikino Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas.

Apie pavojų keliantį šaligatvį V.Putvinskio ir Žemaičių g. sankryžoje jis sakė negirdėjęs, bet žadėjo pasidomėti.

Pokyčiais nedvelkia

Dar 2009 m. miesto valdžia prabilo apie tai, kad reikėtų remontuoti daugumą Kauno šaligatvių, kuriais miestiečiai vaikšto 30 ar 40 metų.

Tuomet skelbta, kad tam reikėtų apie 18 mln. litų, tačiau per penkerius metus situacija praktiškai nepajudėjo iš mirties taško – kasmet mieste atnaujinama po nedidelę pėsčiųjų tako atkarpą kurioje nors vienoje ar poroje gatvių. Iš to, kokį finansavimą šaligatviams tvarkyti numato savivaldybė, galima tik spėti, kad artimiausiu metu situacija mieste iš esmės nepasikeis.
Nauji trinkelėmis grįsti šaligatviai įrengti rekonstruojant Jurbarko g., Vilijampolėje. Naujai sutvarkytame A.Juozapavičiaus pr., Šančiuose, šaligatviai išgrįsti didelėmis plytelėmis, menančiomis sovietmetį.

Rekonstruojant Parodos g., vienoje jos pusėje šaligatvis išklotas tokiomis pat plytelėmis kaip ir A.Juozapavičiaus pr., o kitoje pusėje pėsčiųjų takas grįstas korio formos didelėmis plytelėmis. Kiek anksčiau "Kauno dienos" kalbinti Kauno technologijos universiteto specialistai sakė nesuprantantys, kodėl Kauno šaligatviai atnaujinami tokiomis plytelėmis, kokių Europoje jau vargiai kur rasi. Tiesiog tokias plyteles kloti kainuoja pigiau.


Komentarai

Gintaras Černiauskas

Advokatas

Manyčiau, kad ant šaligatvio pargriuvusi ir susižalojusi moteris gali tikėtis kompensacijos. Čia panašiai kaip ir su prastos būklės keliais: jeigu vairuotojai sugadina automobilius dėl prastos būklės kelių, jie kreipiasi į teismus ir gana sėkmingai laimi. Negalima išskirti ir pėsčiųjų. Šaligatviai yra skirti pėstiesiems vaikščioti, ir už jų būklę, be jokios abejonės, atsakinga savivaldybė. Pėstieji turi būti perspėjami specialiais ženklais, kad yra netvarkingas ruožas ir reikia būti atidiems, atviri šuliniai, ištrupėjusios plytelės ar duobės. Žmogaus gyvybė ir sveikata yra vertybė. Kita vertus, tokie šaligatvių ruožai turėtų būti tvarkomi. Jeigu pėstieji patiria traumų, jie turėtų kreiptis į teismą. Kaune ypač netvarkingos gatvės ir šaligatviai. Atkreipkime dėmesį į nesutvarkytą Rotušės a., Laisvės al., jau nekalbant apie mažesnes gatves.

Visvaldas Matijošaitis

"Vieningo Kauno" frakcija

Šaligatvių situacija dar blogesnė nei miesto gatvių. Niekaip nesuprantu, kodėl meras abejingas šiai problemai. Ne kartą ūkio komiteto nariai šią temą aptardavo, tačiau miesto vadovai tarsi užsimerkę nieko nedaro. Jaunimas ir automobilius turintys kauniečiai šaligatvių problemą ne visada pastebi. Labiausiai man gaila miesto senjorų, kuriems tenka kasdien vaikščioti šiais šaligatviais. Situacija dar pablogėja žiemą, kai kelius valantys automobiliai tiesiog užverčia ėjimo takus sniegu. Kaip perlipti močiutei metro aukščio sniego krūvą? Pastebiu, kad savivaldybės darbuotojams dažnai tiesiog pritrūksta žmogiško atidumo. Noriu priminti, kad visuomeninė organizacija "Vieningas Kaunas" merą jau dešimtis kartų ragino įgyvendinti 2012 m. patvirtintą miesto tarybos sprendimą, kuris įpareigoja savivaldybę tvarkyti pagrindines Kauno gatves ir šaligatvius atidedant apmokėjimą. Jau galėjo būti sutvarkyta dvylika pagrindinių gatvių, tarp kurių: Raudondvario pl., Pramonės pr., Jonavos g., Karaliaus Mindaugo pr., Tunelio g., K.Baršausko g. ir kitos. Tačiau miesto vadovai nevykdo šio miesto tarybos sprendimo. Mero sudaryta komisija netgi nusprendė atšaukti šį sprendimą. Jeigu taip įvyks, bus sužlugdyta paskutinė viltis, kad šią kadenciją miesto gatvių ir šaligatvių situacija pasikeis iš esmės. Negalime taikstytis su tokia neūkiškumo situacija. Be to, siūlėme merui savivaldybės įmonėje "Kauno švara" įkurti kelias darbininkų brigadas, kurios 24 valandas per parą taisytų problemines vietas mieste. Šios komandos ženklintų kelius, tvarkytų išlūžusius suoliukus, nugriuvusius gatvių bortelius ir galėtų pakeisti šaligatvių plyteles. Tačiau šios idėjos miesto vadovai taip pat nerealizuoja.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų