Kauno oro uoste pradedami diegti naujos kartos bagažo skeneriai

  • Teksto dydis:

Kauno oro uoste pradedami diegti naujos kartos bagažo skeneriai, jie leis atlikti patikrą keleiviams iš lagaminų ar kuprinių neišimant elektronikos prietaisų, skysčių.

Kaip penktadienį pranešė Lietuvos oro uostai, dėl įrangos montavimo darbų lapkritį kai kuriais laikotarpiais Kauno oro uosto keleiviai gali patirti tam tikrų trumpalaikių nepatogumų, tačiau vėliau naujos kartos technologija leis padaryti keleivių bagažo patikras patogesnėmis ir keliančiomis mažiau streso.

Anot Lietuvos oro uostų, naujo standarto skeneriai ir linijos padės aptarnauti daugiau keleivių per tą patį laikotarpį.

„Žengiame labai svarbų žingsnį technologinių inovacijų link, esame pirmieji tarp Baltijos šalių oro uostų realiai įdiegę šį sprendimą. Esminis pokytis keleiviams bus toks, kad jau nuo kitų metų sausio Kauno oro uosto aviacijos saugumo patikroje nebereikės iš rankinio bagažo ištraukti jokių elektronikos prietaisų, jie kaip ir kiti daiktai su mūsų naujos kartos skenerių pagalba bus matomi ir analizuojami trimatėje erdvėje net neištraukiant iš lagaminų ar kuprinių“, – pranešime teigia Lietuvos oro uostų saugos ir saugumo departamento vadovas Vidas Kšanas.

Jis pabrėžia, kad skysčiai taip pat galės būti paliekami rankinio bagažo viduje, tačiau jų apimtys ir pakavimo taisyklės kol kas liks nepakitusios – rankiniame bagaže vežami skysčiai turės būti ne didesniuose nei 100 ml talpos indeliuose, bendras skysčių kiekis vienam keleiviui negali viršyti 1 litro.

Žengiame labai svarbų žingsnį technologinių inovacijų link, esame pirmieji tarp Baltijos šalių oro uostų realiai įdiegę šį sprendimą.

„Kol kas Europos oro uostai naudoja labai skirtingas patikros technologijas – vieni jų jau turi įsidiegę naujausios kartos skenerius, kurie jau diegiami ir Lietuvoje, bet daugelis oro uostų dar naudoja senesnę įrangą, o tai reiškia, kad skysčių gabenimo taisyklės ten kol kas lieka nepakitusios, – teigia V. Kšanas. – Nors mūsų turima technologija leistų skysčių gabenimo taisykles lengvinti, bet nusprendėme, kad taisyklių nekeisime tol, kol ši naujos kartos skenerių technologija bus plačiau naudojama kituose Europos oro uostuose ir mūsų keleiviams bus mažesnė rizika patirti nepatogumų dėl to, kad skiriasi technologinės patikros galimybės.“

Lapkritį įrengus visus tris skenerius, per gruodį planuojama atlikti būtinus testavimo darbus. Naujos kartos skeneriai veikti turėtų pradėti kitų metų sausį.

Lietuvos oro uostų skelbtą tarptautinį viešąjį pirkimą naujos kartos aviacijos saugumo skeneriams ir bagažo linijoms diegti 2022 metais laimėjo Lenkijos kompanija „Dimark S.A.“, viso projekto vertė siekia 5,8 mln. eurų be PVM.

Laimėjusi kompanija Lietuvos oro uostuose diegs gerai pasaulyje žinomo Vokietijos gamintojo „Smiths Detection“ rentgeno spindulių įrenginius.

Dėl esamos infrastruktūros apribojimų Vilniaus oro uoste naujos kartos aviacijos patikros įrangos neįmanoma įrengti senuose Vilniaus oro uosto terminaluose, todėl sostinės oro vartuose šios technologijos bus diegiamos naujajame išvykimo terminale ir startuos kartu su jo veiklos pradžia 2025 metų pirmąjį ketvirtį.

Vilniaus oro uoste bus pakeistos septynios bagažo patikros linijos ir jose veikiantys skeneriai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

BLINDA

BLINDA portretas
BEREIKALINGAS PINIGU ISLEIDIMAS.Ir dabar patikros darbuotojai nuobodziauja.CIA NE LONDONO,PARYZIAUS ARFRANKFURTO ORO UOSTAI.KASKAS PUIKIAI UZSIDIRBO...

ai

ai portretas
o man tiko ir seni
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių