- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Rugsėjo viduryje Kauną pasiekęs naujasis „MAN Lion’s City 12“ hibridinis autobusas penktadienį pradėjo kursuoti miesto gatvėmis. Aukščiausius kokybės standartus Kauno viešajame transporte įtvirtinantis hibridas žymi rekordinį „Kauno autobusų“ parko atsinaujinimą. Iki 2021 metų vidurio į miesto gatves išriedės net 100 tokių modernių autobusų, įsigytų už 23,5 mln. eurų.
Aukštai iškelta kokybės kortelė
„Viešojo transporto ateitis neatsiejama nuo tvarių ir ekologiškų sprendimų. Pastaruosius kelerius metus vykstantys pokyčiai ir solidžios investicijos ne tik sumažins kaštus, triukšmo ir aplinkos taršą, bet svarbiausia – užtikrins komfortišką susisiekimą kauniečiams ir miesto svečiams.
Esame bemaž pirmasis miestas Europoje, kuriame važinės toks kiekis modernių hibridinių autobusų ir manau, kad tai – ne pabaiga. Šie pokyčiai žymi dar aukštesnius standartus mūsų miesto viešajame transporte“, – apie naujausią „Kauno autobusų“ pirkinį kalbėjo Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
Kiekvieną dieną Kaune skaičiuojama apie 150–200 tūkst. kelionių miesto autobusais ir troleibusais, todėl renkantis naują tiekėją atsižvelgta ne tik į kainos ir kokybės santykį, bet ir ilgalaikes degalų bei aptarnavimo sąnaudas.
Po daugiau kaip pusmetį trukusio konkurso, pernai lapkritį, „Kauno autobusai“ sudarė 23,5 mln. eurų sutartį su Vokietijos gamintojo atstovu Lietuvoje, bendrove „Adampolis“, dėl šimto „MAN Lion’s City 12“ autobusų. Tokio masto pirkimas – rekordinis Kauno miesto istorijoje.
Esame bemaž pirmasis miestas Europoje, kuriame važinės toks kiekis modernių hibridinių autobusų ir manau, kad tai – ne pabaiga.
Sukurtas keleivių komfortui
„Dar prieš penkerius metus galėjome tik pasvajoti, kad sugebėsime pasiūlyti tokios paslaugos kokybę mūsų miesto gyventojams ir svečiams. Esu įsitikinęs, kad po kelerių metų, įgyvendinus visus pagrindinius projektus, mūsų miesto viešasis transportas bus vertinamas ne tik kauniečių, bet ir rodomas kaip pavyzdys visame regione“, – vykstančius pokyčius „Kauno autobusų“ parke komentavo bendrovės generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
Erdvus, 100 keleivių talpinantis, hibridinis „MAN Lion‘s City 12“ turi viską, ko gali tikėtis vis reiklesni viešojo transporto keleiviai. Jų patogumui autobuse veikia pajėgi salono šildymo sistema, o karštomis dienomis vėsina kondicionierius.
MAN gamyklos inžinierių sukurtoje transporto priemonėje yra 28 sėdimos vietos su specialiai Kauno viešajam transportui sukurtu ilgaamžiu, lengvai valomu vilnos audiniu, kuris papildomai padengtas antibakterine danga. Komforto detales salone papildo ir USB jungtys mobiliesiems prietaisams įkrauti.
72 stovimomis vietomis ir atskira erdve vežimėliui aprūpintas autobusas keleivius pasitiks su neslidžia bei jaukumo suteikiančia medžio parketo imitacijos grindų danga. Stabilumo ir papildomo saugumo suteikia į autobuso salono dizainą integruoti bei skirtinguose aukščiuose išdėstyti ovalaus profilio turėklai.
„MAN Lion’s City 12“ autobusas taip pat pritaikytas žmonėms su negalia – galvojant apie silpnaregius, čia įrengti du aukštos raiškos monitoriai bei ryškiai baltų šviesos diodų maršrutų rodyklės.
Stotelių pavadinimus bei kitą su maršrutu susijusią informaciją transliuoja aštuonių garsiakalbių sistema. Trejos plačios dvigubos durys leis į žemagrindę transporto priemonę lengviau patekti žmonėms su neįgaliųjų vežimėliais bei tėveliams su kūdikiais.
Tylus ir draugiškas aplinkai
Lyginant su iki šiol Kaune važiuojančiais senesniais autobusais, naujieji MAN’ai juos ženkliai pranoksta. Hibridiniam autobusui sustojus, variklis užgęsta, todėl taupiau naudojami degalai ir atitinkamai mažėja tarša aplinkai. Visų sistemų veikimą užtikrina efektyvi baterija, padedanti autobusui tyliai pajudėti iš vietos. Skaičiuojama, kad šios technologijos dėka bus sudeginama iki trečdalio mažiau degalų.
Hibridiniai autobusai varomi moderniais „Euro 6d“ varikliais su naujausia „MAN EfficientHybrid“ technologija. Jų CO2 emisija sudaro apie 790 gramų vienam kilometrui, tačiau, įvertinus transporto priemonės svorį ir vežamų keleivių skaičių, naujasis miesto pirkinys yra net 7 kartus draugiškesnis aplinkai nei vidutinio lengvojo automobilio ekipažas.
„Kauno autobusų“ atstovai juokauja, kad gatvėse, kur eismas intensyviausias, autobusas „valys orą“, kadangi hibrido išmetamų dujų koncentracija bus mažesnė nei tų, kurias teks įsiurbti išmetamas kitų transporto priemonių.
Moderni kritinio stabdymo sistema užtikrins dar saugesnes keliones. Naujos kartos amortizatoriai ir nepriklausoma priekinė ratų pakaba kelio dangos nelygumų pojūčius sumažins iki minimumo. Erdvi ir ergonomiška kabina taip pat pagerins vairuotojų darbo sąlygas. Tuo pačiu ji veiks kaip papildomas apsauginis barjeras nuo galimo virusų ar kitų infekcijų plitimo.
Keleivių saugumą užtikrins keturių didelės raiškos vaizdo kamerų sistema su priekyje sumontuotu registratoriumi, fiksuojančiu vaizdą autobuso priekyje.
Iš karto po oficialaus pristatymo pirmasis „MAN Lion’s City 12“ hibridas prisijungė prie kitų miesto autobusų. Kauniečiai jau gali išmėginti šį miesto pirkinį vykdami anksčiausiai prasidedančiu ir vėliausiai dieną pabaigiančiu 29G maršrutu iš miesto centro į Kauno oro uostą.
Viešojo transporto sistemos modernizavimas
Per paskutinius 5 metus į autobusų ir troleibusų parko bei jiems skirtos infrastruktūros atnaujinimą Kauno mieste investuota daugiau kaip 65 mln. eurų. Vos per kelerius metus nupirkta 50 mažesnės talpos „Mercedes-Benz“ ir 25 „Temsa LF12“ autobusai bei 85 „Solaris“ troleibusai.
Prie jų svariai prisidėjo šimtas naujų „MAN Lion’s City 12“ hibridų. Pusė jų keleivius Kaune pradės vežti dar šiemet, o likusius gamintojas įsipareigojo pristatyti iki kitų metų gegužės.
„Viso „Adampolio“ vardu galiu pasakyti, kad labai džiaugiamės galėdami prisidėti prie tokių reikšmingų pokyčių Kauno miestui. Šis produktas eina koja kojon su mūsų kaip įmonių grupės vizija. Elektra varoma netarši technika yra ateitis ir tą ateitį mes turime visas galimybes įgyvendinti. Labai tikimės, kad tokia puikia iniciatyva paseks ir kiti Lietuvos miestai“, – ateities viziją pozityviai piešė UAB „Adampolis“ vadovas Vidas Čebatavičius.
Per ateinančius metus bendrovė „Kauno autobusai“ suplanavusi tęsti alternatyvų paieškas, kurios pakeistų 78 seniausius miesto autobusus. Šiuo metu žvalgomasi ir planuojama išbandyti dar bent kelių gamintojų elektrinius autobusus. Tarp jų – itin maža triukšmo ir oro tarša pasižymintys „Scania“ ir „Yutong“ modeliai.
Pagrindinis Kauno miesto keleivių vežėjas nuolat siekia modernizuoti transporto parką, maršrutų žemėlapius bei laikus. Be to, artimiausiu metu planuojama atnaujinti elektroninio bilieto sistemą bei „Kauno autobusų“ sukurtą programėlę „Žiogas“, kuria per mėnesį atsiskaitoma už daugiau kaip pusę milijono kelionių miesto viešuoju transportu.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Liūčių tvindomame Dubajuje esantis lietuvis: nustėrau pamatęs apsemtą aštuntą viešbučio aukštą18
„Dvi dienos, atrodytų, iškrito iš gyvenimo“, – atviravo darbo reikalais į audrų ir liūčių pastaruoju metu talžomą Dubajų atvykęs kaunietis Donatas. Vyras neslėpė – miestas nepasiruošęs tokioms nelaimėm...
-
Kraipo galvas dėl „Megos“ ryklių: kaip visi galėjo nugaišti per vieną mėnesį?14
Kaunas neteko ryklių – tokią žinią pranešė prekybos centras, kurio akvariume trys rykliai gyveno bene du dešimtmečius. Akvariumo prižiūrėtojai sako, kad rykliai tiesiog paseno, tačiau lankytojai, atvažiavę ryklių pasiži...
-
Mugė Laisvės alėjoje – dar gausesnė15
Trim dienom nuo penktadienio į Kauną susirinks ūkininkai, tautodailininkai, amatininkai ir susiveš įdomiausio, skaniausio, gražiausio, ką turi. „Kauno mugė. Pavasaris 2024“ žada įspūdžių, reginių, unikalių dirbinių, gaminių i...
-
Į vasarą – naujais laiptais: iki remonto pabaigos liko nedaug13
Pernai rudenį prasidėjęs Aušros laiptų remontas įpusėjo. Nors Žaliakalnio gyventojai ir turistai vis dar kabarojasi laikinai įrengtais mediniais laiptais, vasarą remontas bus baigtas. ...
-
Incidentas Kauno oro uoste: lėktuvas negalėjo pakilti3
Kauno oro uoste, viename iš orlaivių išsiskleidus avarinei išlipimo čiuožyklai, buvo atidėtas skrydis į Londoną. ...
-
Ugdė vaikų meilę vandeniui1
Ketverius metus, nuo 2020 m. rusėjo iki 2024 m. sausio, trijų Kauno miesto pradinių mokyklų antrokai dalyvavo Sporto rėmimo fondo finansuojamame projekte „Pamilk vandenį“. Apie 800 antrokų vieną kūno kultūros pamoką praleido baseine, mok...
-
Kariuomenė: pratybų metu Kaune gali būti įvesta komendanto valanda – detalės neatskleidžiamos99
Lietuvos kariuomenė surengė spaudos konferenciją, kurios metu viešai nurodė, kad vykstat didžiausioms NATO pratyboms, tam tikrose Kauno ir Vilniaus teritorijose gali būti įvesta komendanto valanda. Paprašius detalizuoti, kokie pratybų vei...
-
Studentų akcija „Pavasario pasibeldimas“: savaitgalis, kai durys atveriamos knygoms ir aukai
Balandžio 20–21 d. Vilniuje ir Kaune vyks labdaros akcija „Pavasario pasibeldimas“, kurią jau ne pirmus metus asmenine iniciatyva organizuoja šalies studentai. Didmiesčių gyventojus namų duris atverti ir įsigyti knygų bus kvie...
-
„Mega“ pranešė liūdną žinią: neteko ilgaamžių ryklių18
Ne vienus metus prekybos ir laisvalaikio centras „Mega“ buvo vienintelė vieta Lietuvoje, kurioje buvo galima apžiūrėti ryklius. Rykliai kartu su daugiau nei dviem šimtais per 40 skirtingų rūšių iš Atlanto, Indijos ir Ram...
-
300 kg sveriantis kaunietis problemos šaknis surado vaikystės traumose: buvo sunku17
31-erių kaunietis Tomas Maročka neslepia, kad jo kūnas iš dalies tapo kalėjimu. Vyras sveria daugiau nei 300 kg. Neseniai T. Maročka ryžosi ryžtingiems pokyčiams ir chirurginei intervencijai. Jis papasakojo nuo ko atsirado problemos su svoriu. A...