- Jurgita Šakienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kitą savaitę bus viešai aptariamas Kauno miesto darnaus judumo planas ir gautos pastabos. Plane numatyta apmokestinti įvažiavimą į miesto centrą.
Darnaus judumo plane, su kuriuo galima susipažinti internete, iš pradžių pateikiama 2018 metų situacija, po to – 2030 metų scenarijus, jeigu nebus imtasi esminių pokyčių situacijai gerinti.
Kaip pagrindinės būtinosios priemonės įvardintos viešojo transporto, turinčio užtikrinti kuo patogesnę ir greitesnę kelionę nuo durų iki durų, svarba, susisiekimo bemotoriu transportu saugumo ir patogumo būtinybė, o taip pat tinkamas judumo valdymas, tai yra priemonių, mažinančių neigiamą automobilių eismo daromą įtaką miesto aplinkai.
Kaip viena svarbių dedamųjų į geresnę situaciją nurodomas projektas „Zona be CO2“.
„Ši zona turėtų atsirasti iki 2030 metų, įrengiant automatines eismo ribojimo priemones. Projektas įgyvendinamas taikant dviejų tipų priemones, skirtas mažinti kelionės automobiliu į centrą patrauklumą: stovėjimo vietų skaičiaus mažinimas, suteikiant prioritetą statyti aplinkai draugiškas priemones ir dviejų eurų CO2 mokestis pagrindiniuose įvažiavimuose į miesto centrinę dalį“, –nurodo plano kūrėjai: „ROM Transportation Engineering Ltd.“, bendrovė „Civitta“, VGTU Teritorijų planavimo institutas ir MB „Pupa–strateginė urbanistika“.
„Apmokestinimo tikslas – kad Senamiestyje sumažėtų automobilių ir atrastų daugiau vietos žmonėms. Eismas nėra uždraudžiamas, o stengiamasi neturėti tranzitinio eismo, kad kuo mažiau transporto jį pravažiuotų“, – portalui kauno.diena.lt aiškino vienas prie plano besidarbavusių urbanistų – Tadas Jonauskis.
Žmogus, turėdamas reikalų Senamiestyje, ir jame pasistatęs automobilį ir dabar moka už parkavimą. „Kaip ten paskui bus, ar kažkiek valandų Senamiestyje jis bus nemokamas, ar ne, to nedetalizuojame. Dabar atvažiavęs į Senamiestį sumoki už parkavimą, bet kiaurai važiuojantys per Senamiestį neapmokestinami, arba tie, kurie parkuojasi nelegaliai. Mintis yra tokia, kad kontrolė turėtų būti jau prieš įvažiuojant į centrą ir tokiu būdu atgręžti erdves žmonėms“, – sakė T. Jonauskis.
Jis pridūrė, kad siūloma vėliau plėsti CO2 zoną, į ją įtraukiant ir apmokestinant įvažiavimą ir į Naujamiestį.
Anot urbanisto, įvažiavimo apmokestinimas yra viena efektyviausių srautų valdymo priemonių, pasiteisinusi pasaulyje. Tą įrodė ne vienas įvažiavimą į centrą apmokestinęs užsienio miestas.
Tačiau, ar to nuspręs imtis ir Kaunas, urbanistas negalėjo pasakyti. Planui ir atskiroms jame siūlomoms priemonėms pritarti turi planą rengti užsakiusios Kauno miesto savivaldybės atstovai, taryba.
T. Jonauskis akcentavo, kad labai svarbu prieš apmokestinant kurias zonas, įgyvendinti kitus svarbius siūlymus, pavyzdžiui, patobulinant susisiekimą viešuoju ir bemotoriu transportu.
Priduriama, kad mokesčio dydis rekomenduojamas atsižvelgiant į vidutinį valandinį darbo užmokestį, kurį gauna automobilio savininkas Lietuvoje. Manoma, kad sumokėjimui įvažiuojant į zoną bus sugaištama po 3 minutes.
Apmokestinimo tikslas – kad Senamiestyje sumažėtų automobilių ir atrastų daugiau vietos žmonėms.
Skaičiuojama, kad vien dėl šio mokesčio reikšmingai sumažėtų automobilių srautas į miesto centrinę dalį – maždaug 4 tūkst. automobilių. Be to, jei būtų renkama du eurų CO2 rinkliava, 5,5 tūkst. į miesto centrinę dalį atvykstančių automobilių per rytinio piko valandą atneštų 11 tūkst. eurų kasryt. Pajamos per dieną galėtų siekti 132 tūkst. eurų, per metus – 40 milijonų eurų.
Sumažėjus automobilių srautai centre, kelionės nukryptų ir spūstys padidėtų ant M. K. Čiurlionio tilto, Česlovo Radzinausko tilto ir Varnių tilto.
„Šiek tiek pailgėtų automobilių nuvažiuojami atstumai dėl alternatyvių, ilgesnių maršrutų pasirinkimo, tačiau sumažėtų oro ir triukšmo tarša miesto centrinėje dalyje“, – konstatuoja plano rengėjai.
Tokiu atveju labai praverstų naujasis dar tik brėžiniuose egzistuojantis Kėdainių tiltas per Nemuną tarp Aleksoto ir Vilijampolės bei Šilainių. Viliamasi, kad trijų juostų abejomis kryptimis tiltas padės dar labiau sumažinti eismą centrinėje miesto dalyje.
Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Paulius Keras portalui kauno.diena.lt teigė, kad šiuo metu srautai į miesto centrą valdomi apmokestinant parkavimą šioje miesto dalyje.
Anot jo, net jeigu ir būtų nuspręsta ateityje apmokestinti įvažiavimą į miesto centrą, gyventojams toks mokestis tikrai nebus taikomas.
Savivaldybės atstovas akcentavo, kad šiuo metu dar nenuspręsta, kurie Darnaus judumo plane sudėti siūlymai bus planuojami įgyvendinti bei kaip jie galėtų būti įgyvendinti.
„Darnaus judumo planas yra tik gairės. Dar nėra sukurta ir patvirtinta konkretaus modelio“, – teigė P. Keras.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Laivų šliuzo per Nemuną projektui – žalia šviesa18
Pirmadienį pasirašyta sutartis dėl laivų šliuzo Kauno hidroelektrinės (HE) užtvankoje statybos poveikio aplinkai vertinimo ir projektinių pasiūlymų rengimo. Visa tai suteiks detalią informaciją dėl konkrečių statybos terminų, kainos...
-
Dainų slėnio prieigas papuošė proginiai ąžuolai ypatingam jubiliejui pažymėti9
Rekonstrukcijos pabaigą pasitinkantis Dainų slėnis sulaukė naujų akcentų – dviejų jaunų ąžuolų. Jais simboliškai įamžintas artėjantis Lietuvos dainų šventės 100-metis ir jubiliejinė Dainų diena Kaune „Miškais ...
-
Karjerų kasimas Pakarklės miške: bendruomenė žada kovoti toliau6
Ne vienerius metus trukusi bendruomenės kova su valdžios institucijomis dėl Pakarklės miško išsaugojimo, kad ten nebūtų kasami žvyro karjerai, baigėsi. Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) pripažino, kad miške kasinėti nieko negalim...
-
Senoji Kauno ledo arena taps daugiafunkciu sporto centru15
Beveik pusę amžiaus skaičiuojanti, ne vienam aukšto lygio sportininkui pagrindus paklojusi Kauno ledo arena ruošiasi transformacijai. Iki šiol čia plušėję čiuožėjai ir kitų žiemos sporto šakų atstovai dar š...
-
Kauno rajono socialinių paslaugų centre pamatiniai dalykai nesikeičia
Kauno rajono socialinių paslaugų centras švenčia 17-ąjį gimtadienį. ...
-
Automobilių sporto veteranai varžėsi slalomo varžybose2
Balandžio 12 d. Akademijoje, aikštelėse prie Vytauto Didžiojo universiteto Žemės ūkio akademijos, tradiciniame velykiniame automobilių sporto veteranų slalome varžėsi automobilių sporto veteranai. ...
-
Namus puošia šimtametės rankdarbiai
Kauno rajono savivaldybė turi gražią tradiciją sveikinti 100 metų sukaktį mininčius žmones. Balandžio 17 d. paminėti garbingo jubiliejaus savivaldybės komanda vyko į Karmėlavą, kur gyvena jubiliatė Zofija Mikalauskaitė-Jaruševičienė. ...
-
Gerumo akcijos dovanos pasiekia gyventojus1
Prie Kauno rajono verslių moterų klubo velykinės gerumo akcijos prisijungė ir Aurelijos Makūnienės labdaros ir paramos fondas. Net keturias išpildytas svajones pakaunės gyventojams perdavė pati fondo direktorė A. Makūnienė. ...
-
Padėkota mokinių gerumo akcijos dalyviams
Balandžio 12 d. Garliavos Jonučių progimnazijoje vyko Kauno rajono mokinių gerumo akcijos „Atverkime širdis“ padėkos renginys. ...
-
Švaros savaitė pakaunėje
Praėjusi savaitė Kauno rajone buvo paskelbta švaros savaite. Visose seniūnijose buvo valomi ir tvarkomi parkai, šalikelės, pamiškės, kitos miestelių ir kaimų vietos. Talkose aktyviai dalyvavo ne tik seniūnai, seniūnaičiai, bendru...