Ar Kaune startavusi „CityBee“ bus populiari?

  • Teksto dydis:

Automobilių dalinimosi paslaugas teikianti bendrovė „CityBee“ startavo Kaune: miestiečiai nuo šiol gali naudotis ne tik automobilių, bet ir dviračių dalijimosi paslauga. Bendrovės atstovai tikisi, kad Europoje populiari dalijimosi ekonomikos tendencija Kaune bus įvertinta miestiečių ir sėkmingai prigis.

Tikisi sėkmės

„Po kruopštaus pasirengimo pradedame teikti paslaugas Kaune. Žinome, kad kauniečiai su nekantrumu laukia „CityBee“ paslaugų, – dar nepradėjus veiklos, Kaune jau turime netoli 1000 naujų registruotų vartotojų, nekantraujančių išbandyti „CityBee“ automobilius bei dviračius“, – sakė „CityBee“ direktorius Aurimas Drūtys.

Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis teigė, kad Kaunas siekia būti novatorišku miestu. „Kaunas tampa vis labiau panašus į modernų Europos miestą, kuriame galima naudotis įvairiomis šiuolaikiškomis paslaugomis. Šiandien Kaune startavusios dalinimosi automobiliais ir dviračiais paslaugos tampa nauja ir pažangia transporto alternatyva, kuri suteiks daugiau patogumo tiek miestiečiams, tiek miesto svečiams“, – sako V. Matijošaitis.

V. Matijošaičio įsitikinimu, dviračių dalinimosi paslaugos miestui labai trūko. Iš viso mieste bus 150 dalijimuisi skirtų dviračių.

Kauno mieste nuo šiol „CityBee“ automobilius ir dviračius bus galima paimti ir palikti net 30 „CityBee“ automobilių stovėjimo stotelių, esančių Šilainių, Žaliakalnio, Dainavos, Šančių, Aleksoto bei senamiesčio rajonuose. 

Pasak A. Drūčio, planuojama, kad iki 2016 m. pabaigos Kauno mieste automobilių parką sudarys 100 automobilių. Kovo mėnesį bendrovė pranešė iki metų pabaigos ketinanti plėstis: „CityBee“ automobilių parką sudarys 400 automobilių.

„Naujovė, kurią pirmiausia pasiūlėme Kauno miestui, – dviračių dalinimosi paslauga. Išsinuomoti dviratį kelionei prireiks tik specialios „CityBee“ programėlės, kurioje registruotas vartotojas matys laisvas transporto priemones. Kelionei dviratį vartotojai galės nuomotis neribotam laikui, o apmokėjimas bus minučių tikslumu“, – teigia Lukas Yla, „CityBee“ rinkodaros vadovas.

„CityBee“ dviračių nuomos paslauga gegužės mėnesį galės naudotis tik „Android“ programėlės naudotojai, tuo tarpu likusiems mobiliųjų telefonų operacinių sistemų vartotojams ji bus pasiekiama nuo birželio.

Reikia abonemento

Šie dviračiai, pasak "City Bee" atstovo, skiriasi nuo tų, kurie veikia Vilniuje. Atsisiuntus programėlę, vartotojas gali pasirinkti transporto rūšį. Dviratis prie stovo rakinamas išmania spyna, kuri atsidaro vartotojui ją atrakinus mobiliąja programėle. Kelionė pabaigiama dviratį per programėlę vėl prirakinus.

„Dviračius galima kaip ir Vilniuje palikti bet kurioje stotelėje, kaip ir mūsų automobilius", – kalbėjo L. Yla.

Visi dviračiai turi GPS siųstuvus, todėl sistemoje matoma tiksli jų buvimo vieta, jie yra žymėti policijoje, o stotelės stebimos vaizdo kameromis. Jeigu dviratis bus prarandamas dėl vartotojo kaltės, jam teks sumokėti 500 eurų.

Norint užsisakyti paslaugą, reikia nusipirkti abonementą. Trumpiausias paslaugos nuomos laikas yra trys dienos, kainuojančios 2,9 euro. Visam sezonui dviračių dalijimosi abonementas kainuoja 19,9 euro. Važiavimas pirmąjį pusvalandį yra nemokamas, vėliau rekomenduojama jį palikti stotelėje ir imti kitą dviratį, antraip imamas papildomas mokestis.

Sukėlė abejonių

Portalas kauno.diena.lt primena, kad Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK) balandį nusprendė nepradėti tyrimo po opozicinės Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų (TS–LKD) frakcijos Kauno miesto taryboje kreipimosi dėl mero V. Matijošaičio galimai supainiotų viešų ir privačių interesų.

TS–LKD prašė komisiją įvertinti, ar meras nepažeidė įstatymo reikalavimų, kai taryboje svarstė klausimą dėl uždarosios akcinės bendrovės „Prime Leasing“, teikiančios dalinimosi automobiliais paslaugą „City Bee“, atleidimo nuo rinkliavos už automobilio stovėjimą. Kreipimąsis motyvuotas tuo, kad V. Matijošaičio sūnaus vadovaujama bendrovė „Autovici“ pardavė „Prime Leasing“ 50 „Peugeot“ markės automobilių.

VTEK atsakyme nurodo, kad pateikta medžiaga „nesudaro pakankamo pagrindo teigti, jog V.Matijošaitis (...) būtų veikiamas tiesioginio ir akivaizdaus interesų konflikto“.

Komisija taip pat nevertino, ar priimti sprendimai atitinka viešųjų pirkimų procedūras.

Kauno miesto savivaldybės taryba vasarį nusprendė atleisti „CityBee“ automobilius nuo stovėjimo mokesčio mieste. Savivaldybė skaičiuoja, kad, nuo rinkliavos atleidžiant 50 bendrovės automobilių, miestas negaus apie 30 tūkst. eurų pajamų per metus.


Šiame straipsnyje: CityBeeautomobiliaidviračiai

NAUJAUSI KOMENTARAI

teisingai

teisingai portretas
auksinio tualeto herojais buvo įvardinti liberalas mikaitis, socdemas rabačius.., kurie labai tinka šiai valdžiai. Ir nėra ko stebėtis neskaniai kvepiančiais naujais veiksmais.

pasisekė

pasisekė portretas
labiausiai pasisekė geriausiojo subinės laižytojams, nes darbą valdišką gavo. Bet gal maža alga, tai išradingumo nėra komentarus rašant?

slabodke

slabodke portretas
Raudondvario pl.nereikalingi ir dviraciai?
VISI KOMENTARAI 20

Galerijos

Daugiau straipsnių