Trečiadienį Kaune, „Romuvos“ kino centre, atidaryta tarpukario reklamų paroda ir pristatyta Ramūno Minkevičiaus knyga „Tarpukario Lietuvos reklama“.
Parodoje, kurią kino centro lankytojai galės apžiūrėti iki gruodžio 1 d., eksponuojamos Kaune veikusių ir vis dar veikiančių įmonių produktų reklamos. Naivios, linksmos, tačiau daug ką pasakančios apie tarpukario visuomenę bei jos skonius.
Anot knygos „Tarpukario Lietuvos reklama“ autoriaus R.Minkevičiaus, tarpukario reklama įdomi ne tik tuo, kad iš jos galima pasijuokti, bet ir todėl, kad ją galima studijuoti.
„Pati tarpukario reklama sublizgėjo, kai į Lietuvą pradėjo plūsti užsienio prekiniai ženklai. Užsienio reklama patempė lietuvių kūrėjus už ausų ir jie patys pradėjo kurti tokias reklamas“, – pasakojo R.Minkevičiaus, džiaugdamasis, kad tarpukario tema Kaune taip išpopuliarėjo.
Parodos atidaryme dalyvavęs istorikas, tarpukario ekskursijų „Ekskursas“ vienas iš sumanytojų Žilvinas Rinkšelis pabrėžė, kad tarpukaryje išpopuliarėjusi reklama rodo vartojimo kultūrą – gerėjant gyvenimo lygiui, žmonės galėjau sau leisti daugiau.
Architektūros ir tarpukario laikotarpio istorikė Jolita Kančienė pastebėjo, kad knygoje akivaizdžiai matosi, kaip tarpukariu staigiai išaugo reklamos kiekiai, nes augo prekių paklausa. Pasak jos, tarpukariu buvo leidžiama reklamuoti beveik viską, išskyrus degtinę, nes buvo skleidžiama blaivybės idėja.
„Reklamuojama buvo viskas, pradedant Kipro Petrausko muilu, saldainiais, korsetais, baigiant brauningais. Kadangi nebuvo jokio reguliavimo, buvo reklamuojama, kad labai sveika valgyti cukrų ir labai sveika gerti alų“, – sakė J.Kančienė.
Naujausi komentarai