Paroda „Modernizmas ateičiai 360/365“: misija sukurti ryšį tarp žmogaus ir modernizmo paveldo

  • Teksto dydis:

Jau kitą savaitę, sausio 22 dieną, Kaunas ir Kauno rajonas atvers naują lapą miesto istorijoje, oficialiai tapdamas 2022-ųjų Europos kultūros sostine. Garbingas titulas bus pažymėtas atidarymo šou „Sukilimas“, kuris duos simbolinę pradžią Šiuolaikinio Kauno mito gimimui, o drauge atvers kultūrinėmis patirtimi bei meninėmis iniciatyvomis spalvingą visų metų programą.

2022-ųjų programa turtinga ryškiomis asmenybėmis, garsiais meno pasaulio vardais ir premjeromis, o vienas akcentinių metų renginių visuomenei bus pristatytas titulo atidarymo savaitgalį – tai Kauno architektūros ir jos konteksto svarbą atskleidžianti tarptautinė paroda „Modernizmas ateičiai 360/365“, kurią galima pavadinti ir to paties programos pavadinimo finaliniu akcentu.

Parodoje – daugiau nei dvidešimt menininkų ir architektų iš penkių šalių, kalbančių apie modernizmo paveldo likimą šiuolaikiniuose Europos miestuose, tarp jų ir Kaune, kuris demonstruoja tvirtą lyderystę modernizmo paveldo populiarinimo ir tyrimų srityje pasaulyje.

„Tarptautinės parodos turiniu siekiama pakurstyti šiuolaikinio miestiečio smalsumą ir architektūrinę vaizduotę bei kūrybiškais būdais stiprinti emocinį ryšį su XX amžiaus architektūros palikimu Kaune, Europoje ir pasaulyje. Pasitelkdami įvairias menines formas, kūrėjai pristato modernizmą kaip reiškinį ir ieškodami kultūrinių nuorodų, interpretuoja ir šiuolaikiškai atskleidžia pastatų istorijas, estetinius sprendimus ir politinius kontekstus. Parodoje šie mikropasakojimai siejami su asmenybėmis (architektais, statytojais, gyventojais), jų kasdienybe ir likimais. Juose, tikiu, kad atpažinsime ir save“, – apie parodą kalbėjo kuratorė Viltė Migonytė-Petrulienė.

M. Plepio nuotr.

„Modernizmas ateičiai 360/365“ – paroda, kupina prasmingo simbolizmo ne tik turiniu, bet ir savo forma: ekspozicija įrengta Kauno centriniuose pašto rūmuose, kurie laikomi ikoniniu modernizmo architektūros simboliu Kaune. Visuomenei vėl atveriamas modernistinis pastatas yra tapęs kūrybinio įkvėpimo šaltiniu ne vienam kūrėjui, o eiliniam kauniečiui kuria puikiai suprantamą ir pajaučiamą betarpišką ryšį su modernizmo paveldu. Apie svarbą simbolizmui „signalizuoja“ ir parodos pavadinime užkoduotos prasmės: skaičius 360 – aliuzija į visas galimas modernizmo perspektyvas – kultūrines, politines, ekonomines, o skaičius 365 referuoja į kasdienybę ir, tuo pačiu, skatina atkreipti dėmesį į kasdienybės paveldą, esantį tarp mūsų.

Kaip teigė parodos kuratorė, parodoje pristatomi kūrėjų darbai nebus vienintelė „duoklė“, įprasminanti modernizmo architektūros vertybinę svorį, – sausio 22 dieną bus anonsuojamas airių menininkės Aideen Barry 64 minučių trukmės nebylus filmas „Klostės“, kurį kūrėja sukūrė kartu su Kauno gyventojais. Tai – ne tiesiog dar vienas pasakojimas apie Kauną, „Klostės“ savaime yra išskirtinis meno kūrinys, įkvėptas Kauno modernizmo. Šviesos ir vaizdo instaliacijos, įkvėptos filmo apie Kauno modernizmą „Klostės“ motyvų, bus demonstruojamos ant kino centro „Romuva” bei istorinio pastato „Pienocentro“ sienų, o filmo premjera numatoma šių metų vasarą.

M. Plepio nuotr.

Paroda „Modernizmas ateičiai 360/365“ duris lankytojams atvers jau sausio 22 d., iškart po didžiojo Europos kultūros sostinės atidarymo – 20.30 val.

„MoFu 360/365“ – tai dvejus metus truksiantis, Europos Sąjungos programos „Kūrybiška Europa 2014–2020“ finansuojamas tarptautinis projektas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Edmundas Tulcevičius

Edmundas Tulcevičius portretas
Modernizmas gerai , bet tie modernistiniai pastatai labiau panašūs į karo nuniokotus statinius , neįsivaizduoju kokį ,,grožį,, galima pamatyti kai namai nuo pat pastatymo laikų nematė remonto , mėgstame jais girtis , bet daroma , kad jie atrodytų nors kiek patenkinamai , nusikalstamai mažai .
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių