Pakvietė užeiti
Keturiose Lietuvos geležinkelio stotyse – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose – surengta Geležinkelininko diena. Kaune traukinių entuziastai čia galėjo pamatyti įvairios technikos: bėgiais važiuojantį traktorių, vagonus, geležinkelio tiesimo darbuose naudojamas mašinas ar lokomotyvus bei kitus bėgiais važiuojančius riedmenis.
Į kiekvieną mašinisto kabiną lankytojai galėjo užeiti, pasidomėti, kokia technika kur naudojama. Mažiausiems Geležinkelininkų dienos lankytojams labiausiai norėjosi paspausti lokomotyvo signalą tam, kad suskambėtų visa Kauno geležinkelio stotis.
"Labai šauni šventė, daug pažintinės veiklos. Mūsų vaikas domisi tik geležinkeliu, su mašinytėmis nežaidžia. Mes dažnai važiuojame į Palemoną tam, kad pasisveikintume su traukiniais. Pastovime virš jų valandėlę ir grįžtame atgal, tai čia vaikui labai smagu", – pasakojo lokomotyvus su vaiku apžiūrinti Liuda. Ji pridūrė, kad vaikas aistrą traukiniams greičiausiai paveldėjo iš senelio, nes jis buvo geležinkelietis.
Šventėje netrūko ir pučiamųjų orkestro "Ąžuolynas" ritmingų natų, loterijų, žaidimų bei firminių suvenyrų, tad kauniečiai tikrai galėjo pasisemti geros nuotaikos.
Iš kartos į kartą
Geležinkelininkų diena sukvietė ne tik lankytojus iš įvairių miestų, čia atvyko ir miesto politikai bei jau daug metų geležinkelio sferoje dirbantys žmonės. Jie pasakojo, kad meilė traukiniams ir bėgiams keliauja iš kartos į kartą.
"Jau 26 metus dirbu. Čia turbūt dinastija, nes viskas prasidėjo nuo močiutės, tada abu tėvukai buvo geležinkeliečiai, tai ir aš patapau. Tai nelengvas darbas ir labai atsakingas. Mano sūnus taip pat jau seka mūsų pėdomis. Dar gali be traukinių gyventi, bet jais labai domisi", – kalbėjo lokomotyvų depe dirbanti Olga.
Šventėje geležinkelio techniką prižiūrėjęs Arnoldas taip pat – ilgametis darbuotojas. Kitais metais vyras švęs 20-ies metų darbo jubiliejų. "Kaimynas pasiūlė ir įsidarbinau", – pridūrė mašinistas.
Originalus ralis
Nors Geležinkelininkų diena vyko keliuose miestuose, tik Kaune buvo galima sudalyvauti drezinų ralyje. Drezina – savaeigis geležinkelio vežimėlis, skirtas važiuoti bėgiais ir pervežti nedidelį skaičių žmonių ar daiktų. Ji valdoma dviejų žmonių rankų jėga – reikia pumpuoti rankenas ir taip drezina juda pirmyn.
Kauniečiai noriai dalyvavo drezinų ralyje. Komandą sudarė trys žmonės – du pumpuotojai ir vienas išstūmėjas, kuris dreziną išstūmė į trasą. Šis žmogus labai svarbus, nes nuo to, kaip stipriai jis išstums vežimėlį, priklauso, kaip greitai šis įsibėgės. Vieni ralio dalyviai puikiai padėjo komandos nariams laimėti, kitiems koją pakišo netinkamai pasirinkta avalynė – ties starto linija ne vienas vyrukas paslydo.
Išstumtos drezinos bėgiais lėkė 100 m. Dvi komandos kiekviename važiavime varžėsi, kuri atvažiuos pirma. O pirmavo ne tik gerokai pasportavusių vaikinų komandos, bet ir merginos.
"Buvo labai smagu. Pirmą kartą dalyvaujame, tai tikrai geros emocijos. Specialiai nesiruošėme, tai buvo staigmena, kurią ryte sugalvojome. Įpusėjus pradeda jaustis nuovargis, bet nėra didelis atstumas, tai jėgų pakako įveikti visą trasą", – po drezinų rungtynių kalbėjo Jūratė.
Kiti dalyviai į varžybas atėjo jau pasiruošę. Geležinkelininku dirbantis Deividas tikino, kad dreziną jau buvo išbandęs savo darbe. "Yra tik šioks toks fizinis nuovargis, bet azartas yra visada pirmoje vietoje", – patikino varžovus įveikęs ralio dalyvis.
Greičiausiai rankomis varomu vežimėliu važiavusi komanda gavo Drezinų ralio taurę. Po varžybų šią transporto priemonę galėjo išbandyti ir kiti šventės dalyviai.
Naujausi komentarai