Kruizų gigantai pakeitė jūrų turizmą

Kinijoje statomas pirmasis pasaulyje kruizinis laivas, kuris priims 9 tūkst. keleivių.

Gigantai išstumia laivelius

Gigantomanijos idėjos skverbiasi ne tik į konteinerinių laivų rinką, kur lenktyniaujama tarpusavyje, kas sutalpins daugiau TEU. Tai ateina ir į kruizinį verslą. Kita vertus, sparčiai didėjantys kruiziniai laivai padarė jūrų kruizų verslą vis prieinamesnį daugeliui žmonių.

Neatsitiktinai kruizinių keleivių skaičius visame pasaulyje sparčiai auga. Tai turi ir džiugių, ir apgailėtinų pasekmių. Plečiantis kruizinei laivybai, pasaulyje sparčiai mažėja nedidelių pramoginių laivelių, jachtų.

Tendencija aiški – kam greitų technologijų ir uraganinio tempo gyvenime savaites ar mėnesius „baladotis“ jachtoje, jei jūros žavesį su nepakartojamais vaizdais gali pajusti kruiziniame laive?

Naujų rekordų laivas

Naują gigantomaniškos kruizinės laivybos puslapį stengiasi kuo greičiau atverti Kinijos kompanijos. Kinijai priklausanti kruizinės laivybos kompanija „Dream Cruise“ užsakė pastatyti naują laivą, kuris iš karto viršys daug rekordų.

Nors tai bus 342 m ilgio laivas, apie 20 m trumpesnis nei dabartiniai rekordininkai, jis galės gabenti ne tik daugiausia keleivių nei bet kuris kitas pasaulio kruizinis laivas, bet ir turės didžiausius pramogų centrus, ilgiausius kalnelius jūroje.

Kaip trumpesniu laivu bus įmanoma gabenti daugiau keleivių? Gali būti ir taip, kad jis bus „kuklesnis“, skirtas mažiau įnoringiems Kinijos klientams. Plaukusieji dabartiniais dideliais kruiziniais laivais teigia, kad tūkstantinis keleivių skaičius juose nesijaučia ir diskomforto nesukelia. O kaip bus Kinijos laive?

Numatyta, kad šiame laive bus daugybė išmaniojo telefono ar paprasčiausiai indentifikuotu balsu valdomų įrenginių.

Planuojama, kad naujasis laivas į pirmąjį kruizą galėtų pajudėti 2021 m.

Dabartiniai gigantai

Šiuo metu ilgiausias pasaulyje kruizinis laivas yra 362,12 m „Harmony of the Seas“. Tačiau jis negali priimti daugiausia keleivių. Šis laivas gali priimti 6 687 keleivius.

Daugiau keleivių (po 6 780) gali priimti tai pačiai „Royal Caribbean International“ kompanijai priklausantys laivai „Oasis of the Seas“ ir „Allure of the Seas“, tačiau abu jie yra trumpesni - po 360 m.

Pagal tonažą (228 tūkst. tonų) didžiausiu kruiziniu laivu 2019 m. buvo laikomas „Symphony of the Seas“. Po jo „Harmony of the Seas“ (227 tūkst. tonų), „Oasis of the Seas“ ir „Allure of the Seas“ (po 225 tūkst. tonų). Jie gerokai lenkė kitų kompanijų laivus, kaip „Costa Smeralda“ (184 tūkst. tonų) ir „AidaNova“ (180 tūkst. tonų).

Netgi patys didžiausi „Royal Caribbean International“ negali priimti į laivus daugiau nei 8,8 tūkst. žmonių. Todėl „Dream Cruise“ užsakytas gigantas, galėsiantis priimti 9 tūkst. keleivių, o su įgula – apie 11 tūkst. bus iš tiesų įspūdingas rekordininkas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Andrius

Andrius portretas
Kaip galima palyginti buriavimą ir plaukiojimą kruiziniu laivu. Tai visiškai skirtingos pramogos. Ir kas renkasi vieną, dažniausiai niekad nesirinks kitos. Skirtingos tikslinės grupės.

Kavenskis

Kavenskis portretas
Blablablablabla laivo dydis ir t.t.sikom ir tapsnojom ant tu kruizu. O kaip su ekologija sito monstro ???????? Koki kura degina ir kiek ??????
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių