- Alvyda Bajarūnaitė [2], Artūras Matusas [3], LRT radijo laida „Ryto garsai“ [4], LRT.lt [5]
- [6]
- [6]
- Teksto dydis:
- Spausdinti [7]
– Ar pavyko pažaboti taksistus?
– Taksistų pažabojimas – specifinis terminas, nes jie yra rinkos dalyviai, kurie veikia teikdami paslaugas. Mes jų pažaboti nelabai galime. Oro uosto prieigos – viešoji infrastruktūra. Jeigu įmonė ar žmogus turi teisę teikti taksi paslaugas, jis turi teisę teikti jas visoje teritorijoje, taip pat – ir oro uosto. Negalima skirstyti taksistų į gerus ir blogus. Jie visi veikia pagal jiems išduotą leidimą.
– Žvelgiant į perspektyvas, Vilniaus oro uostas liks pagrindiniu?
– Tokiu jis išlieka dėl to, kad rinkos dalyviai taip renkasi. Iš savo pusės mes turime sukurti tinkamą infrastruktūrą aviakompanijoms. Tačiau tai, kur skraidyti, renkasi pačios aviakompanijos. Ar galime liepti vienai ar kitai aviakompanijai skraidyti iš Kauno? Negalime. Galime nebent daryti joms įtaką tokiomis rinkos priemonėmis, kaip kainodara – numatyti didesnę ar mažesnę kainą. Šiuo metu Vilniaus ir Kauno oro uostų kaina skiriasi 8 kartus.
– Iš ko susidaro ta kaina?
– Kaina pagrįsta infrastruktūros kaštais. Kaune jie yra mažesni. Taip susidaro kaina, kurią moka aviakompanijos, norinčios skraidyti į oro uostą. Toks yra skirtumas, bet aviakompanijos vis tiek renkasi skraidyti į Vilnių. Čia pagrindinė rinka.
– Kaip Palangos oro uostas? Sakoma, kad pagal augimo tempą jis – antras Europoje, turi 61 proc. daugiau keleivių nei anksčiau. Koks tai fenomenas?
– Jis antras Europoje savo kategorijoje. Europoje yra daug ir įvairių oro uostų, o didžiuosius oro uostus aplenkti būtų labai sudėtinga. Tačiau Palanga auga tikrai labai įspūdingai. Kaip iš mažo regioninio oro uosto, tai tikrai daugiau, nei galėjome tikėtis.
Taikant vieningą visų trijų oro uostų kainodarą, nėra konkuruojama tarpusavyje. Aviakompanijos motyvuojamos skraidyti iš daugiau nei vieno oro uosto Lietuvoje, tokį rezultatą ir galima pasiekti. Oro uostų jungimas, kuris įvyko prieš keletą metų, ir yra šito rezultato pasekmė. Turime tokią situaciją, kad pagrindiniai vežėjai Lietuvoje – „Wizzair“ ir „Ryanair“ – skraido iš visų trijų oro uostų. Tai geras signalas.
Antra naudota priemonė – nuolaidų sistema, kombinuojama su maršrutų plėtros fondu. Aviakompanijos skatinamos ir remiamos iš naujų maršrutų atidarymo, Palangoje atsidaro tokie maršrutai, kurie ten niekad negalėjo būti. Taip yra dėl to, kad oro uostai prisiima riziką ir dalinasi rizika su kompanija.
– Galbūt nutiesus naują taką bus galimybė nusileisti ir tarpkontinentiniams orlaiviams?
– Šiems orlaiviams tinkama infrastruktūra yra Kaune. Jau šiandien galėtume juos priimti, bet ar tų skydžių yra, ar nėra – rinkos sprendimas. Aviakompanijos vertina, kad mūsų rinka per maža tokiems skrydžiams ir mes negalime generuoti tokio srauto, kad jie būtų pelningi.
Vilniaus oro uoste, kaip minėjau, nebus ilginamas takas. Tai pagrindinė jo problema. Ji gali išsispręsti per keletą ateinančių metų, nes į rinką ateina naujo tipo orlaiviai, kurie gali skraidyti ilgesniais maršrutais ir jiems Vilniaus oro uosto takas gali būti pakankamas.
Neatmetama galimybė, kad aviakompanijos, kuomet bus įsigijusios naujus orlaivius, taip pat gali paleisti juos skraidyti iš Vilniaus. Taip matysime ilgesnių distancijų skrydžius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Galerijos [19]
Nuorodos:
[1] https://kauno.diena.lt/%2Bdocument.location.href%2B
[2] https://kauno.diena.lt/autoriai/alvyda-bajarunaite
[3] https://kauno.diena.lt/autoriai/arturas-matusas
[4] https://kauno.diena.lt/autoriai/lrt-radijo-laida-ryto-garsai
[5] https://kauno.diena.lt/autoriai/lrtlt-7
[6] javascript://;
[7] https://kauno.diena.lt/print/785474
[8] https://kauno.diena.lt/print/785474?psl=2
[9] https://kauno.diena.lt/print/785474?psl=4
[10] http://www.lrt.lt/
[11] https://kauno.diena.lt/zymes/vilniaus-oro-uostas-3
[12] https://kauno.diena.lt/zymes/kilimo-takas
[13] https://kauno.diena.lt/zymes/rekonstukcija
[14] https://kauno.diena.lt/naujienos/vilnius/miesto-pulsas/skrydziams-vilniaus-i-australija-ar-jav-trukdo-tako-ilgis-785474?komentarai
[15] https://kauno.diena.lt/naujienos/vilnius/nusikaltimai-ir-nelaimes/i-vilniaus-oro-uosta-su-soviniais-ismukes-keleivis-taip-ir-neisskrido-1207708
[16] https://kauno.diena.lt/naujienos/vilnius/miesto-pulsas/isbandytas-naujasis-isvykimo-terminalas-papasakojo-su-kokiais-trukdziais-susidure-1207444
[17] https://kauno.diena.lt/naujienos/vilnius/miesto-pulsas/isbandytas-naujasis-isvykimo-terminalas-papasakojo-su-kokiais-trukdziais-susidure-1207444#comments
[18] https://kauno.diena.lt/naujienos/verslas/imoniu-pulsas/vilniaus-oro-uoste-naujo-isvykimo-terminalo-testavimas-dalyvaus-tukstanti-zmoniu-1207394
[19] https://kauno.diena.lt/galerijos
[20] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/eurovizijos-atrankos-eurovizijalt-antrosios-laidos-filmavimas-1207861
[21] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/lietuvos-futbolo-federacijos-spaudos-konferencija-1207821
[22] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/kauno-miesto-poliklinikos-darbuotoju-renginys-1207653
[23] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/zuvusiuju-pagerbimo-ceremonija-antakalnio-kapinese-1207614
[24] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/iskilminga-valstybes-veliavos-pakelimo-ceremonija-1207593
[25] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/pilietine-iniciatyva-pergales-sviesa-1207570
[26] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/laisves-gyneju-dienos-minejimas-seime-1207559
[27] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/sausio-13-oji-vyturio-gimnazijoje-1207535
[28] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/atminimo-lauzu-uzdegimo-ceremonija-vilniuje-nepriklausomybes-aiksteje-1207498
[29] https://kauno.diena.lt/galerijos/vaizdai/lkl-rungtynese-kaune-susitiko-kauno-zalgiris-ir-kedainiu-nevezis-1207497