Lietuvos oro uostų atstovas Tadas Vasiliauskas papasakojo apie įvykusį incidentą.
– Šeštadienį lėktuvas skrido iš Milano į Vilnių ir nusileidęs nuslydo vejos link, taip?
– Taip, šeštadienį 14.20 val. užsakomasis orlaivis, kuris vyko iš Italijos į Vilniaus oro uostą, nusileido Vilniaus oro uoste ir jau po nusileidimo nuslydo už jo ribų. Konkrečios aplinkybės ir priežastys bus įvardintos vėliau, tyrimo metu. Iš karto po incidento orlaivio įgula informavo oro uosto tarnybas, kad viduje niekas nenukentėjo. Iš viduje buvusių keleivių ir įgulos narių, viso 185 žmonių, niekas nenukentėjo. Kaip vėliau matėme, pats orlaivis patyrė šiokią tokią žalą, bet jis savo eiga nutūpęs, vėl grįžo į riedėjimo taką ir nuriedėjo į stovėjimo aikštelę, iš kurios jau sustojęs išleido visus keleivius, kurie pasiėmė savo bagažą ir išvyko namo.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Kaip tokiais atvejais reaguoja oro uostas, kai viskas vyksta čia ir dabar? Kokie būna pirminiai veiksmai?
Tai yra kompleksiniai veiksmai. Visos tarnybos yra mobilizuojamos ir išsiaiškinama pirminė situacija, kas vyksta ir kokios reakcijos, ir kokios pagalbos reikia. Tai ir buvo daroma. Situaciją lengvino tai, kad pats orlaivius didesnės žalos nepatyrė ir savo eiga nuvažiavo į stovėjimo vietą. Oro uostas patyrė minimalią žalą. Buvo sugadinti keletas žiburių, kurie yra kilimo-tūpimo take. Užterštas kilimo-tūpimo tako paviršius. Bet tiek žiburiai, tiek pats paviršius buvo nuvalyti, o žiburiai atstatyti iškart po incidento. Kaip daugelis jau turbūt žino, oro uostas vėl pratęsė veiklą 17 val.
– Tai tris valandas buvo sustabdyti tiek nusileidimo, tiek ir išvykimo skrydžiai?
– Taip, tie skrydžiai, kurie buvo ore, tie lėktuvai, kurie vyko į Vilniaus oro uostą, jie laikinai buvo nukreipiami į Palangos arba Kauno oro uostą. Skrydžiai, kurie dar tik planavo vykti, jie nekilo iš savo išvykimo oro uostų.
– Ar buvo žmonių, kurie kreipėsi į oro uostą dėl žalos atlyginimo? Dėl išgąsčio, dėl paaiškinimo, dėl kitų priežasčių?
– Tokių duomenų kol kas neturiu. Pakomentuoti galėtų pati oro bendrovė arba organizatorius, kurie pardavinėja bilietus būtent į tą skrydį.
– Ar tokios oro sąlygos kaip šlapdriba, sniegas, lietus apsunkina oro uosto darbą?
– Reikia suprasti, kad žiemiškos oro sąlygos oro uostui nėra kažkas naujo. Kiekvienais metais matome tą patį. Akivaizdu, nesame oro uostas, kuris yra pietų šalyse. Žiemai pradedame ruoštis vasarą ar netgi pavasarį. Perkamos medžiagos, rengiami specialistai, mokymai ir taip toliau. Tokios sąlygos, kokios buvo ir tą šeštadienį, nėra kažkas naujo arba labai ekstremalaus.
Naujausi komentarai