- Ignas Jačauskas, Pranciškus Vaišvila, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniaus valdantieji siūlo skirti apie 2,1 mln. eurų naujos skrydžių krypties į vieną iš pagrindinių Londono oro uostų rinkodarai – svarstoma, kad pasiūlymas galėtų privilioti didžiausią britų vežėją „British Airways“. Lietuvos oro uostų atstovė sako, jog šis skrydis galėtų atsirasti jau kitų metų vasaros sezone, tačiau neatskleidžia, su kokiomis bendrovėmis oro uostai dabar derasi.
Kitą savaitę Vilniaus savivaldybės taryba turėtų svarstyti rezoliuciją, kuria savivaldybė įsipareigotų skirti trejus metus po 700 tūkst. eurų naujos tradicinės aviakompanijos oro maršruto krypties Vilnius-Londonas rinkodaros priemonėms finansuoti. Šis skrydis –reikalingas verslo aplinkos gerinimui ir naujų investuotojų pritraukimui.
Kaip BNS tikino savivaldybės Liberalų sąjūdžio frakcijos seniūnas Vincas Jurgutis, siūlymui pritaria koalicijos partneriai konservatoriai bei „Lietuvos sąrašas“.
„Priiminėjame rezoliuciją dėl politinio žingsnio, kad mes, kaip Vilniaus miestas, norime prisidėti prie naujo maršruto Vilnius-Londonas atsiradimo ir tam esant reikalui esame pasirengę prisidėti finansinius įsipareigojimus, tai yra 700 tūkst. eurų. Šiuo atveju, Lietuvos oro uostai šnekasi su „British Airways“, veda derybas, Susisiekimo ministerija gali prisidėti 200 tūkst. eurų, daugiau prisidėti galimybės neturi, Lietuvos oro uostai žada sumažinti mokesčius minimaliai, bet to, kad „British Airways“ atidarytų reisą, neužtenka“, – siūlymą argumentavo V. Jurgutis.
Anot jo, svarstoma, kad nauja kryptis būtų iš Vilniaus į Londono Sičio oro uostą.
Rezoliucija nurodoma, kad ja reaguojama į Lietuvos oro uostų prašymą pateikti savivaldybės poziciją dėl Vilniaus miesto indėlio į rizikos pasidalinimą atidarant naują kryptį, taip pat įvertinama, kad metiniai šios krypties nuostoliai vežėjui galėtų siekti iki 2 mln. eurų. Paramą siūloma pradėti skirti nuo kitų metų. Tikimasi, jog parama leis pritraukti naują maršrutą tarp Vilniaus ir vieno iš trijų pagrindinių Londono oro uostų: Hitrou, Getviko arba Sičio.
Pasak V. Jurgučio, jei bus pritarta rezoliucijai, savivaldybėje būtų patvirtinta skrydžių skatinimo plėtros programa, tuomet būtų skelbiamas konkursas, kuriame potencialiems vežėjams ir būtų numatytas šis krepšelis rinkodarai.
„Tikimės, kad į jį „British Airways“ ir atsišauks“, – teigė jis.
Ateityje – ne vienas projektas
Iš mūsų pusės, kas vyksta su tradicinio vežėjo skrydžiu Londono kryptimi, tai tokios krypties inicijavimas yra pagrindinis prioritetas.
Rezoliucijoje taip pat nurodoma, kad šis reisas būtų svarbus atsižvelgiant į investuotojų apklausas, kuriose dauguma nurodo susidūrę su nesklandumais skrendant į Lietuvą, o esami skrydžiai į ir iš Lutono bei Stanstedo oro uostus investuotojams „yra nepriimtini ir nepatogūs“. Akcentuojama, kad Vilniuje šiemet numatomi 5 „potencialūs investiciniai projektai“, kuriems būtų svarbi ši skrydžių kryptis, o jais galėtų būti sukurta beveik 3 tūkst. darbo vietų.
Tris tarptautinius šalies oro uostus valdančios valstybės įmonės Lietuvos oro uostai komercijos direktorė Jūratė Baltrušaitytė BNS tvirtino, jog išlieka galimybė, kad tradicinę aviakompaniją maršrutui Vilnius-Londonas pavyks pritraukti iki kitų metų vasaros sezono.
„Iš mūsų pusės, kas vyksta su tradicinio vežėjo skrydžiu Londono kryptimi, tai tokios krypties inicijavimas yra pagrindinis prioritetas. Žinome apie krypties reikalingumą. Dirbame su keletu aviakompanijų. Ši kryptis sudėtinga, nes Londono oro uostai yra užpildyti, tai mūsų rinkai parodyti tvarumą ir įrodyti krypties potencialą reikia įdėti daug pastangų“, – kalbėjo J. Baltrušaitytė.
Ji negalėjo įvardinti aviakompanijų pavadinimų, bet sakė, jog kalbamasi ne tik su Didžiosios Britanijos vežėjais. J. Baltrušaitytė pridūrė, kad Vilniaus savivaldybės pagalba rinkodarai būtų naudinga.
„Jeigu turėtume paramą savivaldybės, didinant Vilniaus žinomumą ir skatinant tos krypties žinomumą, tai irgi būtų ženkli parama, dėliojant aviakompanijai visos krypties kaštų ir galimos naudos krepšelį“, – tvirtino J. Baltrušaitytė.
Šiuo metu į Londoną iš Vilniaus, Kauno ir Palangos skraidina tik pigių skrydžių įmonės – Vengrijos „Wizz Air“ ir Airijos „Ryanair“. Tradicinės aviakompanijos, pavyzdžiui, „British Airways“ tiesioginis skrydis tarp Vilniaus ir Londonos yra prioritetinė Lietuvos oro uostų kryptis, kurią bandomą sukurti jau ne vienerius metus.
Pernai rugsėjį Lietuvos oro uostai pradėjo siūlyti 1 mln. eurų tiesioginių skrydžių plėtrai. Viena bendrovė gali tikėtis iki 200 tūkst. eurų paramos, jei pasiūlys naujų maršrutų Lietuvos keleiviams svarbiomis kryptimis arba didins skrydžių dažnį.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus savivaldybė pritarė naujojo darželio Perkūnkiemyje projektui3
Vilniaus miesto savivaldybė pritarė naujo, 290 vaikų talpinančio darželio Perkūnkiemio rajone projektui. Skelbiama, kad gavus statybų leidimus, darbus tikimasi pradėti kitų metų pradžioje. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą10
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas atmetė siūlymą panaikinti Lukiškių aikštės įstatymą4
Seimas ketvirtadienį nepritarė siūlymui atšaukti Lukiškių aikštės Vilniuje memorialinio statuso įstatymą. ...
-
„Skaidrinam“ Vilniaus rajone: tarybos nariai degalus pylėsi po kelis kartus per dieną1
„Skaidrinam“ iniciatyvai pasiekus Vilniaus rajoną, nustatyta, kad mažiausiai aštuoni tarybos nariai degalus „pylėsi“ po kelis kartus per dieną, o beveik maksimalią išmokų sumą per kadenciją gavęs liberalas Arūnas...
-
Vilniaus šienavimo sezonas: tarp patogumo miestiečiams ir tvarumo1
Sostinėje prasideda šienavimo sezonas. Kaip ir pernai, vietose, kur žmonės daugiausia leidžia laisvalaikį, sportuoja, taip pat daugiabučių kiemuose, bus palaikoma trumpa veja. Dažnai šienaujama bus ir gatvių skiriamosiose juostose. Tači...
-
Vilniuje kaimynų bendrystę stiprins per dešimt bendruomenių projektų1
Sostinė bendruomenių tradicijas kuriančioms ir puoselėjančioms iniciatyvoms šiemet skiria 50 tūkst. Eur. Parama paskirstyta dvylikai kaimynystės ryšius stiprinančių projektų – isi jie dedikuoti vilniečių įtraukimui į kultūrin...
-
Vilniaus Senamiestyje bus pradedamos naujo gyvenamųjų namų projekto statybos5
Įmonių grupė „Eika“ kartu su bendrove „Etapas Group“ bei jos partneriais užbaigė sostinės Seinų gatvėje esančio sklypo ir jame suplanuoto gyvenamųjų namų projekto „Senamiesčio sodai“ įsigijimo sandorį. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
A. Avulis: vis dar galioja mano pasiūlymas, kad 2026 m. pabaigoje stadione žaistume futbolą20
Nacionalinį stadioną iš „BaltCap“ perimančios „Hanner“ vadovas Arvydas Avulis sako esąs pasirengęs vykdyti projektą, o jau 2026 m. pabaigoje galėtų būti sužaistos pirmosios futbolo rungtynės. Anot jo, šiuo metu ...