- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vilniuje 1000-čiui gyventojų tenka po daugiau nei 400 automobilių. Ir tai didesni skaičiai nei Europos didmiesčiuose – Berlyne ar Londone. Eismo ekspertai aiškina, kad tokie skaičiai nedžiugina – įspėja apie dar didesnes problemas, praneša LNK.
„Kai visi automobiliu naudojasi vienu metu, mieste nėra tiek parkavimo individualiai vietų, kad ją laisvai rastų kiekvienas. Gatvės tampa užkištos automobiliais, ypatingai piko metu“, – teigė JUDU judumo transformacijos vadovas Jonas Damidavičius.
Daugiausiai automobilių – maždaug trečdalis – įvažiuoja iš gretimų rajonų. Čia gyventojai naudojasi sostinės paslaugomis ir dirba Vilniuje. Tačiau ekspertai nemano, kad automobilių skaičių pavyks sumažinti, nors pirmieji pokyčiai jau – pradėti.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Viešojo transporto atnaujinimas, nauji maršrutai, viešojo transporto dažnumas. Tai priemonės, kurios kelia kokybę tam pačiam keleiviui, kuris naudojasi viešuoju transportu ir skatina kitus naudotis paslaugomis, kurios atitinka jo lūkesčius. Tai sudaro konkurenciją keliauti automobiliu. Žinoma, šalia ir yra visa dviračių infrastruktūra, galime rinktis keliones pėsčiomis. Dažnai trumpus atstumus renkamės keliauti automobiliu, tačiau tą galima puikiai daryti ir pėsčiomis“, – ragino J. Damidavičius.
Kalti patys vairuotojai?
Nuolatiniais kamščiais ir parkavimosi vietų trūkumais besiskundžiantys vilniečiai gali būti kalti ir patys. Sostinėje automobilius turi daugiau gyventojų nei, pavyzdžiui, Londone ar Berlyne, o gatvės ir aikštelės – ne guminės. Kodėl sunkai persėdame į viešąjį transportą ir kokios permainos laukia sostinės gyventojų? Į klausimus atsakė J. Damidavičius.
– Čia reikėtų pasidžiaugti ar liūdėti, kad esame visi tokie ratuoti?
– Greičiausiai liūdėti, nes gatvėse erdvės turim, tiek kiek turim. Dažniausiai spūstys nuo to ir priklauso, kiek mes gatvėje automobilių turim, ir kiek jais naudojamės.
– Žmonės dažnai Vilniuje skundžiasi kamščiais, kartais net netipiniu paros metu. Arba norint pasistatyti automobilį arčiau centro, tai tampa neįmanoma užduotimi.
– Automobilių skaičius yra didelis ir visi automobiliu naudojasi vienu metu. Tiek parkavimo vietų neturime mieste, kad kiekvienas turėtų savo individualią vietą ir laisvai ją rastų.
– Demografijos situacija Vilniuje: kur daugiausiai automobilių, o kur tas skaičius – mažesnis?
– Sudėtinga pasakyti, kur jų – daugiausiai. Ką mes matome, kad kasdien į miestą įvažiuoja 30 proc. automobilių iš rajono. Spūstyse dažnai stovime ne tik su miesto gyventojais, bet ir rajono, kurie čia dirba, turi tam tikrų reikalų – atvažiuoja jų tvarkytis.
– Jeigu tiek daug automobilių atvažiuoja iš rajono į Vilnių, gal nėra pakankamai sutvarkytas viešasis susisiekimas su rajonais?
Spūstyse dažnai stovime ne tik su miesto gyventojais, bet ir rajono, kurie čia dirba, turi tam tikrų reikalų.
– Kadangi dabar susisiekimas viešojo transporto vyksta pačiose rajonuose, miestas organizuoja savo maršrutus, rajonas savo maršrutus. Ta koordinacija yra minimali. Čia yra problema, kad rajono gyventojai gali naudotis viešuoju transportu, tačiau jiems yra sudėtingiau nei tą būtų galima daryti, jeigu atsirastų koordinavimas tarp rajono ir miesto.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar tokia statistika jau yra postūmis strategijos keitimui, pokyčiams Vilniaus eisme? Automobilių, kaip sakėte nesumažės, jeigu nebus kažkas keičiama. Keliai nepaplatės ir nepadaugės parkavimo vietų.
– Tie skaičiai jau žinomi nuo 2018 metų, kai buvo mieste patvirtintas planas, kuris numato, kaip galėtų gyventojai keisti įpročius, gyventojui sudaryti galimybę keliauti viešuoju transportu – sukurti alternatyvą keliauti ne automobiliu, o kitais būdais. Ta strategija yra, tad tikimės, kad ji iki 2030 metų padės suvaldyti chaosą ir atrasti balansą mieste, kelionėse.
– Kokie pokyčiai laukia ir kas jau yra pradėję keistis Vilniuje?
– Didžiausios investicijos į viešąjį transportą: viešojo transporto atnaujinimas, nauji maršrutai, jų dažnis. Tai kelia kokybę pačiam keleiviui, kuris naudojasi viešuoju transportu ir skatina kitus naudotis paslaugomis, kurios atitinka jo lūkesčius. Tai sudaro konkurenciją keliauti automobiliu. Žinoma, šalia ir visa dviračių infrastruktūra. Taip pat ir kelionės pėsčiomis. Dažnai trumpus atstumus renkamės keliauti automobiliu, tačiau tą puikiai galima daryti ir pėsčiomis. Priemonių daug, tam numatyta daug veiksmų.
– Ar bandėte kokybiškai palyginti su Berlynu ar Londonu, kodėl pas mus tokie skirtumai?
– Yra tam tikrų dalykų, greičiausiai ir įpročių. Automobilio naudojimas mums yra svarbus dalykas gyvenimo ritme.
– Prestižo reikalas.
– Reikia keisti ne tik infrastruktūrą, bet ir patiems suvokti galimybes, kaip mes galime keliauti be automobilio.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniaus viešbučiai už TV transliacijas be licencijos turi sumokėti 42 tūkst. eurų
Teismas įpareigojo sostinėje esančių viešbučių „Radisson Blu Hotel Lietuva“ Vilniuje ir „Best Western Vilnius“ valdytojus sumokėti 42 tūkst. eurų už pažeistas autorių teises – filmus, serialus ir televizij...
-
Vilniečiai praneša: po smarkaus lietaus skęsta gatvės10
Šeštadienio vakarą Vilnių nuplovė smarkus lietus, dėl kurio patvino nemažai gatvių. ...
-
„Tylioji žudikė“, nešanti mirtį nieko neįtariantiems lietuviams: norinčiųjų pasitikrinti – eilės24
Maždaug 5 tūkst. žmonių Lietuvoje turi „tyliąja žudike“ vadinamą aortos aneurizmą, tik to neįtaria. Kadangi šios ligos neišduoda jokie simptomai, didžiųjų miestų gyventojai galėjo nemokamai pasitikrinti, ar pagrindinė j...
-
100 eurų kanceliarinėms priemonėms sostinės pedagogai negaus: kažkam duodant, kažkas turi netekti5
Vilniaus taryba šią savaitę atmetė opozicijos siūlymą pedagogams skirti 100 eurų kanceliarinėms priemonėms įsigyti, sostinės meras Valdas Benkunskas tokią iniciatyvą vadina politikavimu. ...
-
Nors savivaldybė dar neišdavė leidimo A. Navicko mitingams, bet jau sutarta, kur jie vyks4
Vilniaus savivaldybė penktadienį nusprendė kol kas neišduoti leidimo Lietuvos švietimo darbuotojų profesinei sąjungai (LŠDPS), vadovaujamai Andriaus Navicko, rengti mėnesio trukmės nepertraukiamus pedagogų mitingus, tačiau suderin...
-
„Grindos“ vadovas A. Griškevičius palieka postą4
Vilniaus kelių ir gatvių, lietaus nuotekų tinklų priežiūros ir plėtros, viešųjų miesto teritorijų priežiūros įmonės „Grinda“ vadovas Andrius Griškevičius palieka įmonę. ...
-
Laisvės frakcija į sostinės vicemerus siūlo komunikacijos specialistą A. Šilerį3
Laisvės frakcija į Vilniaus vicemerus siūlo partijos nario, komunikacijos specialisto Arūno Šilerio kandidatūrą. ...
-
Naujojo sezono atidarymui ruošiasi ir operos solistai: plauna sietynus, tvarko teatro erdves?
Operos ir baleto teatras, skirtingai nei kiti teatrai, rudens premjeromis nepasitiko. Mat didžiuliuose rūmuose vyksta remonto darbai. Nukabinti ir didingieji Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro sietynai. Išvalyti ir išblizginti jie v...
-
Visuomenėje nėra aiškios pozicijos dėl paminklo poetui J. Marcinkevičiui statybos Vilniuje5
Visuomenėje nėra aiškios pozicijos dėl paminklo poetui Justinui Marcinkevičiui statybos Vilniuje, rodo LRT užsakymu atlikta visuomenės nuomonės apklausa. ...
-
Vilniuje – Lietuvos ir Belgijos energetikos ministrų susitikimas
Energetikos ministras Dainius Kreivys penktadienį susitinka su Vilniuje viešinčia Belgijos kolege Tinne Van der Straeten (Tine Van der Straten). ...